رسول کربکندی

یک کارشناس فوتبال اعتقاد دارد که حضور مربیان و بازیکنان خارجی با کیفیت و دارای تجربه می‌تواند به رشد و توسعه لیگ برتر فوتبال ایران کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور از روز جمعه 21 مردادماه رسما آغاز خواهد شد و بار دیگر شاهد رقابت 16 تیم حاضر خواهیم بود. بیست و دومین دوره لیگ برتر اما از جنبه‌هایی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین عصرهای فوتبال ایران شود، زیرا از طرفی در میانه‌های لیگ مسابقات جام جهانی برگزار خواهد شد و از طرفی دیگر بازیکنان و مربیان خارجی بسیاری به لیگ آمدند.

در لیگ بیست و دوم بیش از نیمی از تیم‌های لیگ برتری کادرهای فنی و سرمربیان خود را تغییر دادند و نقل و انتقالات مهمی نیز صورت گرفت. در بین مدعیان استقلال و سپاهان با دو چهره پرتغالی روی نیمکت‌ها در لیگ برتر حاضر خواهند شد. یکی با مورایس رزومه‌دار و معروف و دیگری با مربی جاه‌طلبی به نام ساپینتو.

اما در بین دیگر تیم‌ها نیز فولاد خوزستان و پرسپولیس توانستند خریدهای خوبی انجام دهند و به خوبی تقویت شوند. همچنین تیمی نظیر تراکتور نیز چراغ خاموش با مربی جدید و معروف خود یعنی قربان بردیف خریدهای خوبی داشته و احتمالا به جمع مدعیان اضافه شود.

همه این اتفاقات در کنار قطب‌های قدرتمند کلاسیک فوتبال از جمله امیر قلعه‌نویی باعث شده تا انتظار یک لیگ جذاب را بکشیم، لیگی سراسر هیجان که بازیکنان در بهترین فرم‌های خود حاضر خواهند شد تا بلکه در لیست تیم‌های ملی برای جام جهانی حضور داشته باشند.

فاصله عمیقی بین تیم‌ها در لیگ برتر وجود دارد

رسول کربکندی، پیشکوست فوتبال ایران درباره شرایط لیگ بیست و دوم به خبرنگار ایراسین گفت: به طور طبیعی مربیان خارجی با رزومه و کارنامه‌دار قطعا می‌توانند تاثیر مثبتی در فوتبال ما داشته باشند. همچنین بازیکنان خارجی جذب شده نیز اگر بازیکنان با کیفیت و تراز اولی باشند نیز می‌توانند برای دیگران انگیزه ایجاد کنند و سطح لیگ را بالا ببرند. این تغییر و تحولات می‌تواند به بالا رفتن کیفیت لیگ برتر کمک و در توسعه فوتبال ملی موثر باشد.

وی با اشاره به مدعیان اصلی لیگ برتر، توضیح داد: تیم‌هایی نظیر سپاهان، فولاد، پرسپولیس و استقلال سرمایه‌گذاری‌های خوبی داشتند و احتمالا مدعیان اصلی لیگ برتر باشند. با این حال نباید از تیم‌هایی مثل گل‌گهر سیرجان و تراکتور نیز غافل شد. این شش تیم با دید بالاتری فصل نقل و انتقالات را پشت سر گذاشتند.

کربکندی با بیان اینکه «در لیگ برتر ایران فاصله عمیقی بین تیم‌ها ایجاد شده» تصریح کرد: شش یا هفت تیم از نظر مالی، پشتوانه‌ای و سرمایه انسانی بسیار غنی هستند و دیگر تیم‌ها در شرایط سختی به سر می‌برند. برخی تیم‌ها نیز از نظر بنیه مالی بسیار ضعیف هستند و حتی در روزمرگی‌های خود دچار مشکل می‌شوند.

حضور مورایس تاثیرگذار خواهد بود

این کارشناس فوتبال درباره شرایط تیم سپاهان در فصل آینده، توضیح داد: سپاهان تیم بسیار خوبی را در دو سال گذشته داشته و پیش بینی میشد این تیم قهرمان شود. بازیکنان شاخص بسیاری در این تیم حاضر بود و در هر پست حداقل دو بازیکن خوب در این تیم به چشم می‌خورد. از این روی جدایی برخی بازیکنان سپاهان زیاد به چشم نمی‌آیند این تیم بازیکنان خوب جایگزین زیاد دارد ضمن اینکه خریدهای خوبی نیز داشته است.

وی افزود: از طرفی یک کادرفنی خارجی که رزومه بدی ندارند، تاثیرگذار خواهد بود و می‌تواند برای سپاهان موفقیت به همراه آورد. با این حال باشگاه سپاهان باید این سیاست را داشته باشد که در کنار این کادرفنی غنی خود یک یا دو مربی ایرانی را نیز قرار دهد؛ زیرا پس از رفتن این کادر فنی، بازده و اثرگذاری لازم برای هزینه‌ای که انجام شده را نخواهد داشت و از این روی باید مربیان ایرانی تحصیل کرده در کنار این کادر قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =