• ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
  • کد خبر: 27699
  • readingTime: ۳ دقیقه
اولین تمرین تیم سپاهان در اردوی ترکیه

سپاهان با انبوهی از تغییرات در کادر فنی تا ترکیب بازیکنان آماده شروع لیگ برتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان طوفانی در فصل نقل و انتقالات داشت. ابتدا محرم نویدکیا با انتشار متنی از سرمربیگری این تیم کناره‌گیری کرد تا این تیم دچار شرایط ویژه شود. اسطوره سپاهانی‌ها و یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر، بعد از دو فصل پر فراز و نشیب از سپاهان رفت تا شاید عصر تازه‌ای در این تیم شکل بگیرد.

مدیران سپاهان از جمله محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه و دیگر اعضای هیات مدیره به سراغ برنامه‌ای استراتژیک و چند ساله رفتند. آن‌ها این بار برای انتخاب سرمربی سراغ گزینه‌های خارجی را گرفتند و پس از بررسی رزومه ۱۲۳ سرمربی به ۲۲ اسم رسیدند و در نهایت نام ژوزه مورایس از دیگر اسامی پررنگ‌تر شد. سپاهان پس از مذاکره با این سرمربی توانست رضایت او را برای قبول پیشنهاد حضور در اصفهان جلب کند.

پس از این اتفاقات معمار عصر جدید سپاهان مشخص شد، مربی رزومه‌دار پرتغالی، دستیار سابق مورینیو در تیم‌هایی نظیر چلسی و رئال مادرید و قهرمان لیگ‌های عربستان و کره جنوبی. او برای ساختن بنای دژ خود دستیارانی اسم و رسم‌دار از جمله هوگو آلمیدا را به میدان آورد، مربیان که سابقه کار با تیم‌های سطح یک فوتبال دنیا را دارند.

اما این تغییر و تحولات آسیبی برای سپاهان نیز به دنبال داشت و آن از دست دادن چند عنصر مهم در بین بازیکنان بود. طولانی شدن روند انتخاب سرمربی جدید باعث شد تا برخی ستاره‌های این تیم به تیم‌های پایتخت نشین کوچ کنند. مهم‌ترین آن‌ها نیز دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و گیورگی گولسیانی بودند که هر سه راهی پرسپولیس شدند.

ارتش مسلح مورایس آماده جنگ لیگ برتر

با این حال مورایس و سپاهان قدم‌های حساب شده‌ای برداشتند و برای پر کردن جاهای خالی و همچنین بستن تیم قدرتمند سراغ چند چهره جذاب رفتند. اولین این چهره‌ها رامین رضاییان بود که در یک انتقال جالب به سپاهان آمد و تا رفت و آمد مدافعان راست بین سپاهان و پرسپولیس شکل بگیرد. رضاییان از قضا در تمرینات و بازی‌های دوستانه سپاهان عملکرد درخشانی داشته و برای شروع فصل جدید آماده به نظر می‌رسد.

دیگر بازیکن ایرانی که با انتقالی پر سر و صدا از دیگر تیم تهرانی یعنی استقلال به سپاهان آمد، محمد دانشگر بود. مدافع میانی که عملکرد درخشانی در استقلال داشت و فصل آینده شاگرد مورایس در لباس طلایی خواهد بود.

سپاهان چهار خرید خارجی نیز داشت که مهم‌ترین آن‌ها را شاید بتوان «الویس کامسوبا» دانست، بازیکن ۲۶ ساله دو رگه بروندی-استرالیایی که در لیگ استرالیا عمکلرد درخشانی داشته و در تمرینات و بازی دوستانه برابر خوشه طلایی ساوه نیز نشان داد که بازیکن خوش تکنیکی است که می‌توان عصای دست مورایس در مسابقات باشد.

دیگر خرید پر سر و صدای سپاهان مانوئل فرناندز پرتغالی بود، بازیکن ۳۶ ساله‌ای که ۱۵ بازی و سه گل ملی برای پرتغال دارد. او در لیگ‌های انگلیس، پرتغال و ترکیه سابقه بازی دارد و با تجربه بالای خود احتمالا یکی از بازیکنان کلیدی سپاهان در فصل آتی خواهد بود.

ارتش مسلح مورایس آماده جنگ لیگ برتر

مورایس برای تقویت خط دفاعی نیز به سراغ برزیلی‌ها رفت و دو مدافع برزیلی بلند قامت به خدمت گرفت. «رناتو داسیلویرا» و «نلسون جونیور» این دو اسامی هستند که احتمالا یکی از آن‌ها در کنار محمد دانشگر ترکیب اصلی مدافعان سپاهان را تشکیل دهد.

در کنار این خریدهای پر سر و صدا بازیکنان جوان نیز در سپاهان حضور دارند که هیچ بعید نیست به زودی تبدیل به پدیده‌های لیگ برتر شوند. حسن شوشتری، آریا یوسفی و یاسین سلمانی بازیکنانی هستند که از آکادمی سپاهان رشد کردند و محمد علی‌نژاد نیز بازیکن جوانی است که از آلومینیوم به سپاهان آمد.

به لیست خریدهای سپاهان، ستاره‌های این تیم که در عصر مورایس نیز حفظ شدند را نیز باید اضافه کرد. ستاره‌هایی نظیر امیدنورافکن، شهریار مغانلو، فرشاد احمدزاده، محمدرضا حسینی، رشید مظاهری و دیگران که هر یک اگر در فرم خوب خود باشند، از جمله بهترین‌های فوتبال ایران محسوب می‌شوند.

ارتش مسلح مورایس آماده جنگ لیگ برتر

با این حال سپاهان شاید تنها تیم لیگ برتری است که اسلحه مخفی‌اش در ردای کادرفنی‌اش نهفته و روی کاغذ نسبت به رقبا ستاره‌های کمتری در زمین بازی دارد. اما کادرفنی سپاهان با همین بازیکنان نیز می‌تواند تبدیل به مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر شود.

برای تماشای سپاهان مورایس باید تا جمعه صبر کرد و منتظر تقابل جذاب این تیم با استقلال در بازی افتتاحیه لیگ برتر در ورزشگاه آزادی باشیم.

ارتش مسلح مورایس آماده جنگ لیگ برتر

اسامی بازیکنان سپاهان برای لیگ برتر بیست و دوم به شرح زیر است:

دروازه‌بانان: رشید مظاهری، نیما میرزازاد، علی کی‌خسروی

مدافعان میانی: محمد دانشگر، محمد نژادمهدی، رناتو داسیلویرا، نلسون جونیور، محمدرضا مهدی‌زاده

مدافعان کناری: رامین رضاییان، امید نورافکن، میلاد زکی‌زاده

هافبک میانی: مسعود ریگی، محمد کریمی، جلال‌ علی‌محمدی

هافبک‌های تهاجمی: یاسین سلمانی، حسن شوشتری، الویس کامسوبا، مانوئل فرناندز

وینگرها: محمدرضا حسینی، محمد علی‌نژاد، فرشاد احمدزاده

مهاجم: شهریار مغانلو

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =