پنل خورشیدی انرژی تجدید پذیر

شرکت چند ملیتی «SolarEdge» که در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر فعال است، به دنبال کاهش ارزش سهامش در بازار سرمایه اعلام کرد که حاشیه سود خود را برای بقا و افزایش سهم بازار در بلندمدت کاهش می‌دهد.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین_ محمد رضایی فرد: سهام «SolarEdge» در این هفته پس از اینکه صورت‌های مالی سه ماهه دوم این شرکت نشان داد حاشیه سود ناشی از تعطیلی کارخانه‌ها، هزینه‌های حمل‌ونقل بالاتر و تبعات ناشی از تضعیف یورو تاثیر منفی گرفته، سقوط کرد.

رونن فایر، مدیر مالی SolarEdge، گفت که حاشیه سود کمتر در حال حاضر بهایی است که باید برای رشد بلندمدت در بازاری که تقاضا در آن به شدت افزایش می‌یابد، پرداخت کرد.

وی به CNBC گفت: «ما تقاضایی داریم که بسیار فراتر از هر چیز قابل برنامه‌ریزی است.

SolarEdge رکورد درآمد ۷۲۷.۸ میلیون دلاری را در سه ماهه دوم گزارش کرد که اندکی کمتر از ۷۳۰.۷ میلیون دلاری است که تحلیلگران مورد نظر StreetAccount درخواست کرده بودند.

حاشیه ناخالص غیر GAAP شرکت در سه ماهه آخر به ۲۶.۷ درصد رسید که نسبت به ۳۳.۹ درصد در سه ماهه مشابه در سال قبل کاهش یافته است. برای سه ماهه جاری، این شرکت انتظار دارد حاشیه ناخالص خود بین ۲۶ تا ۲۹ درصد باشد.

با واکنش سرمایه گذاران، سهام در روز چهارشنبه ۱۹ درصد سقوط کرد. این سهام در روزهای پنجشنبه و جمعه کمی رشد کرد، اما در مقیاس هفتگی ۱۰ درصد کاهش یافت. با این حال، در ماه گذشته، ارزش این سهام ۱۷ درصد افزایش یافته است.

فایر خاطرنشان کرد: تقریباً ۴۷ درصد از درآمد این شرکت از اروپا حاصل می‌شود، به این معنی که شرکت در معرض خطر کاهش ارزش یورو قرار دارد. علاوه بر این، یک کارخانه در چین مجبور شد به طور موقت در طول قرنطینه‌های سخت کووید در این کشور تعطیل شود و تولید را در زمانی که زنجیره‌های تامین در حال حاضر با مشکل مواجه شده‌اند، متوقف کند.

SolarEdge در نهایت تصمیم گرفت برای انجام به موقع سفارشات، برخی از کالاها را از به صورت هوایی ارسال کند که ده برابر گرانتر از حمل و نقل دریایی است.

مدیران شرکت این تصمیم را به عنوان یک تصمیم تجاری هوشمندانه درازمدت می‌دیدند. علاوه بر تقویت وفاداری مشتری با پایبندی به برنامه‌های تحویل، راهی برای حفظ سهم بازار در یک بازار فوق رقابتی است.

فایر گفت: چنین تصمیمی در واقع برای «نبرد بر سر سهم بازار» است.

«SolarEdge» حاشیه سود خود را برای افزایش سهم بازار در بلندمدت کاهش داد

اروپا؛ یک منطقه رشد کلیدی

رشد در اروپا فرصت بزرگی برای شرکت‌های انرژی خورشیدی است زیرا این بلوک در تلاش است تا از وابستگی به انرژی روسیه دور شود. اتحادیه اروپا طرح‌هایی را برای گسترش سریع انرژی های تجدیدپذیر از طریق طرح REPowerEU ارائه کرده است.

به گفته فایر، انتظار می‌رود آلمان به تنهایی نرخ نصب سالانه خورشیدی خود را ظرف دو سال، سه برابر و این کشور را بزرگ‌تر از بازار ایالات متحده کند.

با افزایش قیمت برق در اروپا به سطوح بی‌سابقه، انرژی خورشیدی نیز راهی برای مصرف‌کنندگان برای کاهش بار تورمی است.

فایر گفت:« شما می‌خواهید در آن بازارهایی که برای رشد بسیار خوبی در آینده آماده هستند، بسیار قوی باشید.»

SolarEdge تنها شرکتی نیست که می‌خواهد از بحران انرژی اروپا استفاده کند. رقیب Enphase شاهد افزایش ۶۹ درصدی درآمد خود از اروپا در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه بود.

بدری کوتاندرامن، مدیر عامل Enphase گفته است که فکر می‌کند که بخش بین‌المللی شرکت از ۲۰ درصد درآمد امروز شرکت به حدود ۵۰ درصد در چند سال آینده افزایش خواهد یافت که عمدتاً به دلیل گسترش اروپا است.

«بسته آب‌وهوای ایالات متحده» کاتالیزوری برای تولید داخلی؟

فصل درآمد و اعلام غافلگیرکننده‌ای مبنی بر اینکه چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، و سناتور جو مانچین، دی‌وی‌وی، بر سر بودجه جدید اقلیم به توافق رسیدند، پس از یک دوره عملکرد ضعیف، سهام شرکت‌های فعال در زمینه انرژی خورشیدی را تکان داد و با افزایش قیمت مواجه کرد. ارزش واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری Invesco Solar در ماه گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته و اکنون در سال ۲۰۲۲ در سود است.

«SolarEdge» حاشیه سود خود را برای افزایش سهم بازار در بلندمدت کاهش داد

فایر گفت اگر این بسته تصویب شود، ثبات بسیار مورد نیاز بازار را به ارمغان خواهد آورد. این لایحه تمدید اعتبار مالیاتی سرمایه گذاری را که در رشد صنعت خورشیدی موثر بوده است، به مدت ۱۰ سال پیشنهاد می‌کند. ITC آخرین بار در سال ۲۰۲۰ تمدید شد و قرار بود در پایان سال جاری از دستور کار خارج شود.

لایحه پیشنهادی که قانون کاهش تورم نامیده می‌شود، به دنبال تحریک تولید داخلی است. فایر گفت که مشوق‌های موجود در این لایحه می‌تواند برای اولین بار تولید در ایالات متحده را از نظر اقتصادی ارزشمند کند. این شرکت در حال حاضر دارای امکاناتی در مکزیک، چین و جاهای دیگر است.

در نهایت، او فکر می‌کند که چشم‌انداز در آینده مطلوب به نظر می‌رسد زیرا بحران انرژی اروپا و قبوض فزاینده برق مصرف‌کنندگان، مشاغل و شرکت‌های آب و برق را وادار به استفاده از انرژی خورشیدی می‌کند.

فایر خاطرنشان کرد:« ما در عصری زندگی می کنیم که فرصت خوبی برای شرکت‌هایی مانند شرکت ما فراهم شده است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =