مزارع تولید انرژی خورشیدی

منابع انرژی تجدیدپذیر اگرچه گزینه خوبی برای جایگزینی با سوخت‌های فسیلی هستند اما این سوخت‌ها می‌توانند در هر زمان از شبانه روز و یا سال انرژی مورد نیاز انسان را تامین کنند در حالی که برای مثال روزهای خورشیدی تحت کنترل انسان نیست. برای همین دانشمندان در تلاش هستند تا راهی برای ذخیره این انرژی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از بلومبرگ، با داغ‌تر شدن سیاره زمین، مهندسان برای یافتن راه‌هایی برای ذخیره انرژی‌های تجدیدپذیر در مقیاس عظیم با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

سوزاندن سوخت‌های فسیلی تولید شده توسط غول‌های نفتی می‌تواند ۲۴ ساعت شبانه روز و ۳۶۵ روز در سال، انرژی مورد نیاز جهان را تامین کند و تقریباً به هر نقطه‌ای به صورت آنی برق ارسال کند. متأسفانه این منبع بسیار مؤثر و سودآور قدرت، هر روز اکوسیستم‌ها، گونه‌های جانوری و تمدن انسانی را به فاجعه نزدیک‌تر می‌کند.

منابع تجدیدپذیر مانند باد و خورشید معمولاً این عوارض جانبی ناگوار را ندارند اما آنها نیز تقریباً چندان قابل اعتماد نیستند: روزهای آفتابی معمولاً تحت کنترل ما نیستند. با عقب نشینی انرژی هسته‌ای در اکثر کشورها، این دو منبع انرژی مرکز هر امیدی هستند که بشریت برای کاهش گرمایش در اختیار جهانی دارد.

بنابراین برای اینکه بتوان از انرژی‌های تجدیدپذیری مثل انرژی خورشیدی استفاده کرد باید راهی وجود داشته باشد که بتوان مقداری از آن نیرو را برای یک روز بارانی ذخیره کرد.

برای رسیدن به این هدف، مهندسان برای یافتن راه‌هایی برای ذخیره انرژی سبز در مقیاس عظیم به رقابت پرداخته‌اند. برخی از راه‌حل‌هایی که آن‌ها ارائه کرده‌اند، واقعاً بزرگ و عجیب هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =