• ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
  • کد خبر: 27539
  • readingTime: ۴ دقیقه
قربان بردیف

تیم فوتبال تراکتور تبریز تابستان شلوغی را داشت و علی‌رغم فعالیت زیاد در بازار نقل و انتقالاتی، توانست آرامش را نیز به تیم تزریق و حواشی را کاهش دهد تا انتظار یک تراکتور جذاب در لیگ بیست و دوم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، جام خلیج فارس از روز ۲۱ مردادماه آغاز خواهد شد و با توجه به تغییرات گسترده در اکثر تیم‌های لیگ برتری همچنین در پیش بودن جام جهانی انتظار می‌رود یک لیگ جذاب در تاریخ فوتبال ایران شکل گیرد.

یکی از جذاب‌ترین و از قضا کم سر و صداترین تیم‌های این دوره احتمالا تیم فوتبال تراکتور تبریز باشد. تراکتوری که به نظر می‌رسد صاحبان آن بالاخره راه درست خرج کردن سرمایه و پول‌های خود را یاد گرفتند و این تیم به ریل صحیح افتاده است.

تراکتور فصل گذشته شرایط بسیار دشواری را پست سر گذاشت، آن‌ها فصل را با حواشی و سر و صدای زیاد آغاز کردند، اما هفته به هفته نمایش‌های ضعیف‌تری داشتند. تراکتور فصل قبل زوونیمیر سولدو، سرمربی سابق دینامو زاگرب و کلن آلمان را آورد تا بلکه به دوران جهنمی‌شان پایان دهد؛ اما این انتخاب خود سرآغاز یک شرایط بدتر شد.

تراکتور در حالی که انتظار نمایش درخشان داشت، خیلی زود به یکی از مدعیان سقوط تبدیل شد تا مدیران این باشگاه به سراغ ارطغرل ساغلام بروند و او را جانشین سولدو کنند. اگرچه ساغلام توانست نتایج بهتری بگیرد، اما او هم نتوانست پرشورها را راضی کند.

تراکتور؛ کم حاشیه و پرستاره

بردیف، سرآغاز عصر جدید می‌شود

نتایج ساغلام باعث شد تا مدیران تراکتور که در گرفتن تصمیمات غلط تخصص دارند، این بار دست به یک انتخاب روی کاغذ خوب بزنند و به سراغ یک مربی کارنامه‌دار ترکمنستانی رفتند که در لیگ روسیه به عنوان یک تئوریسین شناخته می‌شد و توانسته بود که دو باشگاه روبین کازان و رستوف را به شرایط با ثبات برساند.

بردیف به نظر با شرایط تبریز و ایران آشناتر از دیگران مربیان خارجی تراکتور می‌آید و از همه مهم‌تر اینکه سابقه و تجربه بسیار بالایی در فوتبال باشگاهی دارد و به خوبی می‌تواند شرایط را مدیریت کند. بردیف هفتاد ساله که از سال ۱۹۸۶ مربیگری را آغاز کرده در فصل آینده با تجربه‌ترین مربی لیگ ایران خواهد بود که این فاکتور قطعا کمک زیادی به او خواهد کرد.

در کنار این مربی ترکمنستانی، کادر فنی نسبتا خوبی با نظر مستقیم او قرار گرفته‌اند و به توجه به بازیکنان خوبی که به تراکتور جذب شدند، در صورت حوصله و صبر «پرشورها» و مدیران تراکتور شاید بردیف بتواند، تراکتور خسته و پنچر سال‌های اخیر را روی جاده موفقیت بیاندازد.

تراکتور؛ کم حاشیه و پرستاره

ستاره‌های تاثیرگذاری که جذب شدند

برای موفقیت فقط یک کادر فنی خوب لازم نیست و نیاز به بازیکنان خوب نیز احساس می‌شود. موضوعی که تراکتور در سال‌های اخیر از آن آسیب دیده و در فصول گذشته این تیم نقل و انتقال خوب و تاثیرگذاری نداشته است. از طرفی مدیریت عجیب و بی ثبات، جذابیت این تیم برای ستاره‌های ایرانی را گرفته بود و از طرف دیگر پرونده‌های مالی بسیار زیاد، بازیکنان خارجی را از آمدن به تراکتور پشیمان می‌کرد.

با این حال در تابستان اخیر شرایط فرق کرد و تراکتوری‌ها تور بزرگی در بازار نقل و انتقالاتی پهن کردند و صیدهایی عالی نیز داشتند. تراکتور در مجموع تا اینجای فصل نقل و انتقالاتی هشت خروجی و ۱۵ خرید قطعی داشته است که یک رکورد محسوب می‌شود. مهم‌ترین خروجی‌های تراکتور را باید سامان نریمان‌جهان و پیمان بابایی دانست که در فصل گذشته تاثیر زیادی روی گل‌های تراکتور داشتند، اما جای خالی آن‌ها با بازیکنان عالی پر شده است.

مهم‌ترین ورودی‌های تراکتور نیز بازیکنان خارجی رزومه‌دار و با استعدادی است که جذب شده‌اند. یکی از این بازیکنان صفا هادی عراقی است که ۲۴ سن دارد و در دو سال گذشته ستاره لیگ عراق و تیم ملی این کشور بوده و بسیاری از باشگاه‌های ایرانی و حتی حاشیه خلیج فارس برای جذب این هافبک خلاق تلاش کرده بودند. اما در نهایت او به دست یک صیاد زبردست یعنی بردیف افتاد و باید منتظر درخشش یک عراقی دیگر در لیگ ایران باشیم.

تراکتور؛ کم حاشیه و پرستاره

دومین خرید خارجی پر سر و صدای تراکتورف ریکاردو آلوز، هافبک ۳۳ ساله پرتغالی است. او در لیگ قزاقستان و برای تیم «غیرت» بازی می‌کرد و با نظر مستقیم و ارتباطات شخصی بردیف به تیم آمد. هافبک پرتغالی تیم غیرت در مرحله گروهی لیگ کنفرانس اروپا بازی کرد و قهرمان جام حذفی قزاقستان ۲۰۲۱ نیز شد. ریکاردو آلوز از سال ۲۰۲۱ برای غیرت قزاقستان بازی می کرد و در این مدت این بازیکن در ۳۶ بازی شرکت کرده، ۳ گل زد و ۱۵ پاس گل داد. او احتمالا در پست شماره ۱۰ برای تراکتور به میدان برود.

اما شاه صید تراکتور یک بازیکن یک میلیون یورویی بود، گوستاوو واگنین، وینگر ۳۰ ساله برزیلی-ایتالیایی که در در ۲۹۰ بازی رسمی ۶۹ گل به ثمر رسانده و ۳۰ پاس گل نیز ارسال کرده است. او فوتبالش را در تیم برزیلی اوداکس آغاز کرد و سپس به باشگاه ایتالیایی سالرنیتانا پیوست. این وینگر برزیلی در ادامه دوران حرفه‌ای‌اش پیراهن تیم‌های نوارا، لچه و مسینا در ایتالیا، یونیورسیتاتیا کرایووا در رومانی، لیائونینگ هووین در چین و عجمان در لیگ امارات را بر تن کرده است.

تراکتور؛ کم حاشیه و پرستاره

ایرانی‌های جذابی که در رادار تراکتور هستند

تراکتور جدا از خارجی‌های جذاب، ایرانی‌های با کیفیتی نیز خریده و تاکنون حضور آریا برزگر، پوریا آریاکیا، حجت حق وردی، رضا اسدی، رضا کاخساز، رضا یزدان دوست، سجاد دانایی، محمدرضا خانزاده، محمدرضا عباسی، مرتضی خراسانی، مهدی هاشم نژا و میلاد کر در لباس سرخ قطعی شده است. لیست بالا بلندی که نشان از تغییرات گسترده در ترکیب ابتدایی تراکتور دارد.

اما در روزهای اخیر شایعاتی پیرامون پیوستن چند لژیونر مطرح فوتبال ایران به تراکتور نیز مطرح شده که فعلا در حد همان شایعه باقی مانده است. مهم‌ترین این اسامی مرتضی پورعلی‌گنجی و کریم انصاری‌فرد هستند که ممکن است در روزهای آتی با تراکتور به توافق برسند.

در نهایت نباید فراموش کرد که تراکتور بردیف با این حجم از تغییر و تحولات نیاز به ثبات و آرامش دارد تا بلکه بتواند در بین دیگر مدعیان تا دندان مسلح قد علم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =