مسیولیت اجتماعی فولاد مبارکه

فولاد مبارکه در هنگام وقوع بلایای طبیعی از شرکت‌های پیشرو در کمک به مردم سیل‌زده، زلزله‌زده و... در زمینه ارسال کمک‌هایی نظیر اقلام امدادی و ماشین‌آلات مورد نیاز در بحران بوده است.

پایگاه خبری ایراسین، محمدجواد قائدی- چند روزی است که کشور درگیر مسائل مربوط به بارش باران و سیل پس از آن است. از سویی بسیاری از مناطق درگیر آبگرفتگی شده و خانه‌های مردم تخریب شده است. از سوی دیگر کسب‌وکار کشاورزان، باغداران، دامداران و ... دچار مشکل جدی شده است.

نیروهای امدادی از هلال احمر و آتشنشانی گرفته تا دستگاه‌های دولتی و سپاه و بسیج نیز وارد میدان کمک به مردم شدند.

در این بین اخبار کمک‌های مردم داوطلب و گروه‌های جهادی بسیار دلگرم‌کننده است. این یعنی همه مردم دست به دست هم داده و یک‌دل شده‌اند تا بحرانی که در دو یا سه روز به وجود آمده را رفع کنند.
اما شاید یک خبر بین خبرهای این روزها کمتر دیده شد: نجات جان ۱۰نفر از سیل‌زدگان توسط واحد حفاظت فیزیکی فولاد مبارکه.

موضوع از این قرار بود که تیم‌های گشت‌زنی حفاظت فیزیکی شرکت فولاد مبارکه، از نیمه شب گذشته در قالب دو عملیات امداد و نجات موفق شدند جان ۱۰نفر از عشایر منطقه را نجات دهند. این تیم‌ها که در حال انجام گشت‌زنی معمول برای تامین امنیت محدوده این شرکت بودند متوجه به خطر افتادن جان تعدادی از عشایر مستقر در منطقه پیرامونی فولاد مبارکه می شوند و به کمک آن ها می‌شتابند. این عشایر که در مناطق صعب‌العبور زندگی می‌کردند به خاطر بارش‌های روزهای گذشته در معرض سیل قرار گرفته بودند که پس از انجام عملیات نجات به طور موقت در این شرکت اسکان داده شدند. یکی از تیم های گشت‌زنی نیز با تلاشگران هلال احمر و آتش نشانی مبارکه مواجه می‌شود که در حال امدادرسانی به عشایر منطقه هستند و در مجموع با این دو عملیات نجات 10 نفر از دو خانواده که عمده آن‌ها کودکان بودند از شر سیل نجات پیدا کردند.

قلب فولاد مبارکه برای مردم ایران می‌تپد

علی‌رغم اینکه این روزها مشکلات زیادی دامن‌گیر بسیاری از صنایع شده، گروه فولاد مبارکه سهم 1.5 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و باعث ایجاد اشتغال قابل توجهی در سراسر کشور شده است.

فولاد مبارکه برای عمل به مأموریت‌های خود در زمینه شهروند شرکتی مسئول و به صورت مشخص در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی علاوه بر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشور که موجب افزایش رفاه مردم و چرخیدن سریع‌تر چرخ اقتصاد می‌شود در زمینه‌های مختلفی نظیر عمرانی، درمانی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و.... خدمات زیادی را به مردم منطقه و کشور ارائه کرده است.

هر چند گروه فولاد مبارکه بزرگترین مسئولیت اجتماعی خود را ایجاد اشتغال می‌داند و هم‌اکنون به خاطر فعالیتی که به وسعت ایران، خانواده‌ای 350 هزار نفری از کارکنان مستقیم و غیرمستقیم را در سراسر ایران دارد و علاوه براین در بلایای طبیعی نیز از شرکت‌های پیشرو در کمک به مردم سیل‌زده، زلزله‌زده و... در زمینه ارسال کمک‌هایی نظیر اقلام امدادی و ماشین‌آلات مورد نیاز در بحران بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =