نشست هم‌اندیشی مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون با کارشناسان روابط کار و ماموران تحقیق استان اصفهان

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه از تلاش کارکنان این شرکت قدردانی و بر نقش تولید بر رونق اقتصادی جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نشست هم‌اندیشی مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کارشناسان و روابط کار و مأمورین تحقیق استان اصفهان به میزبانی شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه از تلاش کارکنان این شرکت قدردانی و بر نقش تولید بر رونق اقتصادی جامعه تاکید کرد.

احمد غریوی از اقدامات در حال اجرا برای اصلاح قانون کار خبر داد و اظهار کرد: دولت لایحه‌ای را برای اصلاح قوانین مربوط به نیروهای شرکتی را در دست تنظیم دارد که این موضوع باعث ساماندهی مسائل این نیروها در سطح دولت و شرکت‌های دولتی می‌شود و این اتفاق باعث کم شدن مشکلات میان کارگر و کارفرما خواهد شد.

 تلاش کارکنان فولاد مبارکه قابل تقدیر است

وی گفت: صدور دستورالعمل‌هایی برای ایجاد وحدت رویه به ویژه در سطح استان ها تهیه و ابلاغ شده تا کارشناسان بتوانند کارهای خود را با دقت بیشتری انجام دهند.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به دنبال آن هستیم که با تنظیم دستورالعمل‌هایی که مربوط به امور مختلف است مقدار دعاوی موجود را به حداقل ممکن برسانیم. علاوه بر تنظیم این دستورالعمل برای تقویت سامانه‌های موجود در حال توسعه سامانه ها و زیرسامانه ها هستیم.

وی افزود: اصلاح و بازنگری آیین‌نامه‌هایی که در سال گذشته صادر شده است یکی دیگر از اقداماتی است که با مشورت با استان‌ها که در میدان خدمت رسانی به مردم هستند از ماه‌های گذشته در حال انجام است.

فولاد مبارکه قطب تولید صنعت فولاد کشور

میثم مداحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز اظهار کرد: در سالی که یکی از مهم‌ترین شعارهای آن تولید است برنامه‌ریزی کردیم تا بازرسین محیط کار قسمت تولید را از نزدیک ببینند تا روند رسیدگی به پرونده‌ها تسهیل شده و کیفیت، دقت و سرعت رسیدگی‌ها افزایش پیدا کند و برای همین از فولاد مبارکه به عنوان صنعتی مادر، برنامه بازدیدها را شروع کردیم.

وی با بیان این که فولاد مبارکه قطب تولید صنعت فولاد کشور است گفت: با بازدید از این صنعت مهم می‌توانیم حقیقت آنچه در صنعت به وقوع می‌پیوندد را نصب العین خود قرار دهیم.

روند کاهشی دعاوی کارگر و کارفرما در استان اصفهان

محمد مغزی معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان هم اظهار کرد: اصفهان استانی صنعتی است و به همین خاطر در دورترین نقاط استان در راستای اجرای طرح تکریم، هیئت‌های تشخیص راه‌اندازی شده است.

وی گفت: بیش از ٣٢ هزار دادخواست در زمینه دعاوی در سال ١٤٠٠ ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه گذشته روند کاهشی را داشته است. در سال ١٤٠١ نیز تا امروز حدود ٨٠٠٠ دادخواست واصله داشته‌ایم.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعدادی از این پرونده‌ها به سازش ختم شده و در تلاشیم این میزان از پرونده‌های سازش بیشتر از قبل شود.

وی خاطر نشان کرد: ارتقاء سطح دانش همکاران یکی از اقداماتی است که با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی پیگیری شده و به همین خاطر در حوزه روابط کار برای همکاران در هر فصل برنامه های آموزشی را به صورت برخط برگزار کرده‌ایم.

مغزی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در زمینه آموزش روابط کار از اساتید وزارتخانه استفاده کنیم تا سطح آموزش‌ها افزایش یابد.

وی تأکید کرد: برای ایجاد وحدت رویه، کارشناسان معینی برای ١٠ منطقه مفروض در اصفهان تعیین نموده جلساتی را ترتیب دیده‌ایم تا بتوانیم هماهنگی‌های لازم را میان کارشناسان برقرار کنیم. در این جلسات مصوباتی داریم که عمل به این مصوبات توسط کارشناسان لازم الاجراست.

اجرای قوانین کشور و توجه به کرامت انسانی از بزرگترین مزیت‌های حوزه نیروی انسانی فولاد مبارکه

مهدی کفایت مدیر سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همراهان در فولاد مبارکه اظهار کرد: گروه فولاد مبارکه دارای بزرگترین کارخانجات احیاء مستقیم در جهان است و این شرکت در مصرف آب به عنوان الگوی مصرف بین سایر کارخانجات مطرح دنیا محسوب می‌شود.

قدردانی مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تلاش کارکنان فولاد مبارکه

وی با تاکید بر این که درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد ورق کشور در خطوط تولید گروه فولاد مبارکه تولید می شود گفت: نیروی انسانی در گروه فولاد مبارکه ارزشمندترین سرمایه است و در راستای دست یابی به اهداف سازمان و توسعه اقتصاد ملی نقش بی بدیلی داشته و دارند.

مدیر سرمایه های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه افزود: مفتخریم که میزبان مدیرکل محترم روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر مدیران استانی در مجموعه‌ای هستیم که روابط آن با کارکنانش بر اساس کرامت انسانی و قوانین کشور تنظیم شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =