مجتبی توانگر نماینده مجلس

مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه شهر بورس، گفت: متاسفانه در دولت گذشته اتفاقاتی افتاد که اعتماد مردم به بورس ریزش پیدا کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از شهر بورس مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در نمایشگاه صنعت مالی، اظهار داشت: نهادهایی که به یکدیگر مرتبط هستند، باید دائماً با یکدیگر هم‌افزایی کننند. یکی از ابزارهایی که معمولاً قابل توجه و سهل‌تر بوده، نمایشگاه است. امسال هم این اتفاق افتاده و مدیران مجموعه‌های بورسی، بانکی و بیمه‎‌ای با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو می‌نشینند.

وی افزود: اتفاق خوبی که امسال رخ داده، برگزاری پنل‌های تخصصی است و به عموم مردم هم کمک کند که مسئولان نهادها را بشناسند. البته باید پنل‌های بزرگ به صورت روزانه برگزار شود.

عضو کمیسیون اقتصادی و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس درمورد ورود شرکت‌های دانش بنیان به بازار سرمایه، یادآور شد: اتفاق خوبی که اخیراً رخ داد، ورود شرکت تپسی به بازار سرمایه بود که مسیر طولانی برای آن طی شد. چالش‌های قانونی و اقتصادی برای این موضوع وجود داشت و مسیر برای شرکت‌های دانش بنیان به بورس هموار نبود.

توانگر ادامه داد: با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، اتفاق خوبی رخ داد. بحث دارایی‌های نامشهود نیز در این زمینه مطرح است و اگر بتوانیم ارزش گذاری دارایی‌های نامشهود را سامان بدهیم، در مسیر ورود دانش بنیان‌ها به بازار سرمایه مشکل جدی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که «مردم از وضعیت بازار سرمایه ناراضی هستند و آینده بورس چه خواهد شد؟»، گفت: بیشتر از اینکه مشکل کمبود قانون یا نظارت در بورس وجود داشته باشد، بحث بی‌اعتمادی است و بی‌اعتمادی بزرگ‌ترین مشکل بورس به حساب می‌آید. متاسفانه در دولت گذشته اتفاقاتی افتاد که اعتماد مردم به بورس ریزش پیدا کرد. باید بیشتر از اینکه نگران ریزش شاخص باشیم، نگران ریزش اعتماد مردم بودیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: باید تلاش شود که از زاویه رسانه‌ای و فرهنگی تلاش شود و با استفاده از ابزارهای مورد نیاز، اعتماد به بورس برگردد. اگر اعتماد به بازار سرمایه برگردد، رونق هم به بورس بازخواهد گشت.

توانگر یادآور شد: کلید اصلی بهبود وضعیت بورس، بازگشت اعتماد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =