• ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
  • کد خبر: 27244
  • readingTime: ۲ دقیقه
دندانپزشکی

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه تمرکز ما روی اصناف افزایش یافته است، گفت: امسال مبنای ما در مالیات اصناف، اطلاعات موجود از آنها است و به عنوان مثال مالیات سال قبل پزشکان ۱۲ میلیون تومان بوده که امسال به ۲۲ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش ایراسین، داود منظور در هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جهش سهم مالیات در کشور افزود: در سال گذشته در مجموع ۳۵۴ هزار میلیارد تومان مالیات با احتساب عوارض وصول شد که ۳۰۶ هزار میلیارد تومان مالیات و مابقی عوارض بوده که نسبت به سال ۹۹ بیش از ۵۹ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امسال میزان تکلیف ما ۴۵۴ هزار میلیارد تومان است که نسبت بودجه مصوب ۶۲ درصد است و برای رشد این درآمد باید نسبت به شناسایی مودیان جدید اقدام کنیم به همین دلیل تلاش ما این است که روی فرار مالیاتی تمرکز کنیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه سال گذشته ۲.۲ میلیون نفر مودی جدید شناسایی شد اظهار داشت: تعداد اظهارنامه های اشخاص حقیقی در سال قبل دو میلیون و ۹۰۰ هزار مؤدی بود که به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال جاری افزایش یافته که البته باید با افرادی که اظهارنامه نداشته باید به گونه ای دیگر برخورد شود.

وی‌ با اشاره به افزایش اشراف اطلاعاتی بر فعالان اقتصادی نیز گفت: با کنترل جریان بارنامه ها، میزان واردات، میزان بیمه نامه ها، نقل و انتقالات دارایی ها و قراردادهای پیمانکاری می توانیم با مودیان در خصوص داده ها سخن بگوییم که بخشی از این اطلاعات در اختیار مودیان قرار گرفت که تا بدانند در مورد آنها چه اطلاعاتی داریم.

منظور با بیان اینکه میزان ابراز مالیات نسبت به سال قبل دو برابر شده گفت: این آمار افزایشی نشان می دهد که دست سازمان امور مالیاتی نسبت به فعالان اقتصادی پر است و بنای ما این است که حجم ریزداده ها و داده های کلان را نسبت به فعالان اقتصادی به طور دایم افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه می خواهیم با استفاده از اطلاعات موجود اظهارنامه برآوردی برای افراد تولید کنیم، افزود: برای ۲۲۰ هزار نفر که اظهارنامه غیرمنطبق ارائه داده بودند، اظهارنامه برآوردی تهیه و به آنها ابلاغ شد.

منظور با بیان اینکه باید تضامین اجرای قانون و جرایم را برای مردم توضیح دهیم که کار سنگینی را در دو سال آینده برای سازمان امور مالیاتی ایجاد می کند، گفت: این اقدامات از ماه جاری آغاز می شود و امیدواریم بتوانیم این تکالیف تحول آفرین را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه در بخشی از کالاهای خاص از جمله نفت، دخانیات، نوشابه و مواردی از این قبیل، وصول درآمد به نفع شهرداری ها است، گفت: سهم شهرداری ها از این درآمد حدود ۵۰ درصد است.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه میزان عوارض آلایندگی در سال قبل بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این رقم در تهران با توجه به اینکه آلایندگی صنایع اطراف شهر پایین است، نسبت به سایر شهرها و استانها کمتر است که پرونده عوارض آلایندگی سال ها باز مانده بود که ما این امر را دنبال کردیم تا عوارض به نفع شهرداری ها وصول شود.

وی با بیان اینکه تمرکز ما روی اصناف افزایش یافته است، گفت: امسال مبنای ما در مالیات اصناف، اطلاعات موجود از آنها است و به عنوان مثال مالیات سال قبل پزشکان ۱۲ میلیون تومان بوده که امسال به ۲۲ میلیون تومان رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =