سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت فلزات گرانبها.طلا. سنگهای قیمتی .ساعت و ماشین الات وابسته

کارشناس و تحلیلگر بازار طلا و جواهر گفت: با توجه به روند حاکم بر بازار طلا فکر نمی‌کنم روند نزولی بتواند بیشتر از یک ماه ادامه یابد.

عبداله محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره علت روند نزولی در بازار طلا و سکه طی روزهای گذشته اظهار کرد: این مسئله بیشتر به اخبار سیاسی-اقتصادی حول محور برجام باز می‌گردد. اکنون مدتی است که قیمت‌ها روند کاهش قابل توجهی داشته است. پیشتر قیمت هر مثقال طلا به ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم رسید در حالی که اکنون کمی کمتر از ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

وی افزود: اگر از روند برجام اخبار مثبتی منتشر شود، شاهد ادامه روند کاهشی قیمت طلا خواهیم بود. اگر روند سیاست‌گذاری منجر به ایجاد ثبات در بازار طلا و جواهر شود شرایط به مراتب بهتری را شاهد خواهیم بود. به شخصه نسبت به آینده بازار و روند سیاستگذاری در حوزه طلا و جواهر امیدوار هستم.

این کارشناس و تحلیلگر بازار طلا و جواهر گفت: قیمت انس جهانی طلا از حدود ۱۹۱۶ دلار به حدود ۱۷۰۰ دلار رسیده است. این نشان دهنده این است که روند قیمتی در بازار طلا نیز کاهشی است. امیدواریم ثبات در بازار طلا حاکم شود.

محمدولی در پاسخ به این سوال که روند نزولی در بازار طلا تا کی ادامه دارد، اظهار کرد: فکر نمی‌کنم این روند بتواند بیشتر از یک ماه ادامه یابد. در کنار اقداماتی که در حال انجام است، رویکرد متولیان صنعت و اقتصاد باید به درون ایران و تقویت تولید و صنعتگران باشد بیشتر از برجام بر اقتصاد تاثیر مثبت خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =