استارت

در رویداد استارت‌آپی «بازیافت پسماندهای صنعتی و معدنی» ایده دو تن از کارشناسان واحد محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه در بین ۲۸ تیم و بیش از ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده از سراسر کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایراسین، در رویداد استارت‌آپی «بازیافت پسماندهای صنعتی و معدنی» ایده محمد رحمتی و مجتبی فردافشاری از کارشناسان واحد محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه در بین ۲۸ تیم و بیش از ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده از سراسر کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

محمد رحمتی ضمن اعلام این خبر و با بیان اینکه این رویداد با حمایت و همکاری دانشگاه حکیم سبزواری، شرکت شهرک‌های صنعتی، شرکت شبکه تسهیل‌گران اندیشه برتر، خانه صنعت معدن و تجارت سبزوار و پارک علم و فناوری خراسان، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، گفت: با همکاری چند نفر از دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری ایده «تولید نانوذرات آهن صفر ظرفیتی از لجن اکسیدی نورد گرم» را در این مسابقات مطرح کردیم.

وی با بیان این‌که ایده مذکور طی دو مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت، ادامه داد: مرحله اول، ارزیابی فنی پروژه، توسط داوران صنعتی و دانشگاهی انجام شد و مرحله دوم، ارزیابی اقتصادی نیز صورت گرفت و در نهایت بعد از داوری، مقام دوم را به خود اختصاص داد.

به گفته این کارشناس محیط‌زیست، شرکت فولاد مبارکه با رویکرد اقتصاد چرخشی در راستای دستیابی به پسماند صفر، تحقق شعار سال و ارتباط مؤثر صنعت با دانشگاه اقدامات مؤثری انجام داده است.

در همین خصوص مجتبی فردافشاری دیگر کارشناس محیط‌زیست فولاد مبارکه نیز در تشریح دستاوردهای این ایده اظهار داشت: با اجری این پروژه ازاین‌پس می‌توان پسماندهای تولیدی نورد گرم را به مواد با ارزش‌افزوده بالا و پرکاربرد در حوزه پزشکی (تشخیص و درمان سرطان (MRI))، تصفیه آب و پساب (حذف آلاینده‌های آلی و معدنی و...) و تصفیه پساب‌های حاوی مواد خاص تبدیل کرد؛ ضمن این‌که علاوه‌بر اشتغال آفرینی، از این طریق سالانه از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: توسعه همکاری صنعت با دانشگاه و حمایت فزاینده از دانشجویان نخبه که باعث افزایش انگیزه و ایجاد کارآفرینی برای دانشجویان خواهد بود از دیگر مزایای اجرای این پروژه است که مسیری نو را در راستای تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =