سپاهان

بر اساس آخرین رتبه‌بندی فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال دو تیم فوتبال فولاد خوزستان و سپاهان به ترتیب تیم‌های اول و دوم ایران نام گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) رتبه‌بندی ۳۰۰ تیم برتر باشگاهی دنیای فوتبال در ماه میلادی اخیر را منتشر کرد. بر این اساس باشگاه فولاد خوزستان همچنان برترین تیم ایرانی این رده بندی است و این تیم نسبت به رده بندی قبلی نیز صعود خوبی داشته و توانسته به جمع ۱۰ تیم فوتبال برتر آسیایی راه یابد.

فولادی‌ها که به دور حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌اند، شرایط بین‌المللی بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارند و با خریدهای خوب آماده حضور پر قدرت در رقابت‌های حذفی آسیا می‌شوند، جایی که باید به مصاف تیم الفصیلی عربستان بروند. فولاد در بین تیم‌های جهان نیز در رده ۱۸۴ ایستاده است.

دیگر تیم ایرانی این رده بندی که توانسته رتبه درخشانی را کسب کند، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان است. سپاهان علی‌رغم حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا همچنان در بین ۱۴ تیم برتر آسیایی در دنیای فوتبال قرار دارد. سپاهانی‌ها رتبه دوم ایران را نیز از آن خود کردند تا بالاتر از رقبای دیرینه یعنی استقلال و پرسپولیس باشند.

رتبه سپاهان در بین تیم‌های باشگاهی در جهان نیز ۲۴۳ است که رتبه قابل توجهی برای یک تیم ایرانی محسوب می‌شود، البته که سپاهان رکورددار این رکورد در دوران اوج خود نیز بوده است.

آخرین تیم ایرانی حاضر در رتبه‌بندی ۲۰ تیم برتر آسیایی، استقلال تهران است که فصلی درخشان را پشت سر گذاشت و بدون شکست قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد. رتبه جهانی استقلال ۳۰۴ است.

در این رده بندی از دیگر تیم‌های ایرانی به ویژه پرسپولیس خبری نیست.

فهرست جدیدترین رده‌بندی ۲۰ تیم برتر باشگاه‌های آسیا به شرح زیر است:

۱- اولسان هیوندای کره جنوبی
۲- چونبوک موتورز کره جنوبی
۳- الهلال عربستان
۴- دگو کره جنوبی
۵- کاوازاکی فرونتال ژاپن
۶- نسف قاره شی ازبکستان
۷- بی جی پاتوم یونایتد
۸- الشباب عربستان
۹- اوراواردز، یوکوهاما مارینوس و فولاد خوزستان
۱۲- الدحیل قطر
۱۳- پوهانگ کره جنوبی
۱۴- سپاهان ایران
۱۵- السد قطر
۱۶- استقلال ایران و ناگویا گرامپوس ژاپن
۱۸- ویسل کوبه ژاپن
۱۹- الشارجه امارات
۲۰- شباب الاهلی امارات و اف سی سئول

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =