فولاد و الغرافه

عارف آغاسی و دانیال اسماعیلی‌فر در جمع بهترین مدافعان فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2022 در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد و دو تیم فوتبال فولاد خوزستان و فولاد مبارکه سپاهان نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند. سپاهانی‌ها که در این دوره در گروهی سخت قرار داشتند با کسب نتایج دور از انتظار در عربستان موفق به صعود از گروه خود نشدند.

اما فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام توانست نتایج عالی کسب کند و به عنوان صدرنشین گروه خود به مرحله بعدی رقابت‌ها راه یابد. فولاد در این دوره از رقابت‌ها عملکرد منسجم و خوبی در فاز دفاعی داشت و توانست با ارائه بازی‌های کم‌نقص و دریافت تنها دو گل در شش بازی به دور حذفی صعود کند.

با گذشت مدتی از این رقابت‌ها کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) روز گذشته اسامی برترین مدافعان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را از نظر آماری منتشر کرد. در راس لیست ای اف سی نام عارف آقاسی، مدافع میانی فولاد خوزستان دیده می‌شود، بازیکنی که یکی از ارکان اصلی موفقیت فولاد در آسیا بود.

همچنین دیگر ایرانی حاضر در این لیست، دانیال اسماعیلی‌فر، مدافع راست سابق سپاهان و کنونی پرسپولیس است که عملکرد نسبتا قابل قبولی در رقابت‌های آسیایی با لباس سپاهان داشت.

در آمار آغاسی چهار کلین‌شیت دیده می‌شود که رتبه اول در بین مدافعان است، او همچنین با ۳۰ قطع توپ در یک‌سوم دفاعی تیم خود، دومین مدافع برتر رقابت‌ها از این حیث بوده است.

بر اساس اعلام ای اف سی باشگاه فولاد دومین خط دفاعی قدرتمند در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بوده و در چهار دیدار دروازه خود را بسته نگه داشت.

درباره عملکرد دانیال اسماعیلی‌فر که در مرحله گروهی فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا بازیکن سپاهان بوده نیز تشریح شده که او با ۴۱ برتری در نبردهای انفرادی بهترین مدافع از این حیث بوده است. او همچنین با به ثمر رساندن دو گل برای تیمش و ۱۹ بازپس‌گیری توپ در یک‌سوم دفاعی خودی آمار خوبی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =