نسوز

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: تولید شرکت فرآورده‌های نسوز در سال ۹۸ حدود چهل هزار تن بود که با همکاری دو شرکت‌ دانش‌بنیان داخلی، توانستیم در سال ۱۴۰۰ رکورد تولید ۵۴ هزار تن را در این شرکت ثبت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، با بومی‌سازی دانش نصب و راه‌اندازی کوره‌های کارخانه، خطوط شکل‌گیری آجر نسوز و کوره شاتل در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران راه‌اندازی و رکورد جدیدی در تولید این شرکت ثبت شد.

علی تدین مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران درباره میزان رکورد تولید این شرکت بیان داشت: تولید شرکت فرآورده‌های نسوز در سال ۹۸ حدود چهل هزار تن بود که با همکاری دو شرکت دانش‌بنیان داخلی، رکورد تولید ۵۴ هزار تن در سال ۱۴۰۰ در این شرکت ثبت شد.

وی در ادامه گفت: برای کارهای تحقیقاتی محدودیتی از نظر بودجه در نظر نگرفته‌ایم و توانستیم طرح‌های مهمی از جمله تولید آجر آلومینی که برای کوره بلند ذوب آهن استفاده می‌گردد را محقق کنیم.

محسن فخاری معاون بهره‌برداری شرکت فرآورده‌های نسوز نیز اظهار کرد: با کمک دو شرکت دانش‌بنیان داخلی در بومی‌سازی دو دستگاه توانستیم میزان تولید را در شرکت فرآورده‌های نسوز ارتقا دهیم و بالغ بر دومیلیون و سیصدهزار یورو از خروج ارز جلوگیری کنیم.

وی افزود: این دستگاه‌ها قبلا از کشورهای اروپایی و آمریکا وارد کشور می‌شد که با بومی‌سازی کامل توانستیم از واردات این دستگاه‌ها بی‌نیاز شویم.

ثبت رکورد در صادرات فرآورده‌های نسوز

هیراد عباسی معاون بازرگانی شرکت فرآورده‌های نسوز درباره میزان صادرات محصولات این شرکت گفت: در سال گذشته حدود هشتصد هزار دلار صادرات داشتیم و امسال پیش‌بینی می‌گردد میزان صادرات به ارزش دو میلیون دلار برسد. سوریه، افغانستان، عراق، گرجستان، ارمنستان و عمان از جمله کشورهایی است که از فرآورده‌های نسوز این کارخانه استفاده می‌کنند.

حامد فتحی مدیر مرکز تحقیقات شرکت فرآورده‌های نسوز نیز اظهار داشت: بیش از ۱۵ محصول جدید در حوزه جرم و آجر نسوز داشتیم و هم‌اکنون ۴۱ نوع آجر نسوز را در ۲۲۴ اندازه مختلف در چهار خط، شامل انواع آجرهای آلومینی و شاموتی، قلیایی و جرم نسوز در این کارخانه تولید می‌شود.

گفتنی است آجرهای نسوز در صنایع مهمی مانند فولاد و ذوب آهن که با کوره‌های حرارت سر و کار دارند کاربرد دارند و دمای هشتصد تا هزار و هفتصد درجه را تحمل می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =