علی دایی

علی دایی محتمل‌ترین گزینه ایرانی برای هدایت تیم ملی است، اما بعید است که شهریار فوتبال ایران در این شرایط حاضر به پذیرش مسئولیت تیم ملی فوتبال باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در روزهای گذشته شرایط دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران متزلزل‌تر از قبل شده و شایعات پیرامون برکناری او به اوج خود رسیده است. این صحبت‌ها از چند روز قبل با توییت‌های خبرنگاران ورزشی نزدیک به تیم ملی و اسکوچیچ آغاز شد و تاکنون نیز هنوز حرف و حدیث‌ها ادامه دارد.

در ابتدا خبرهایی مبنی بر بازگشت‌ها کارلوس کیروش به تیم ملی مطرح شد که با واکنش‌ها و حواشی بسیار زیادی همراه بود، کیروش در سال پایانی حضور خود در تیم ملی موافقان و مخالفان بسیار زیادی داشت و پس از ترک تیم ملی فوتبال ایران نیز با تیم‌هایی نظیر کلمبیا و مصر نتوانست نتایج خوبی بگیرد.

در روزهای گذشته بسیاری از چهره‌های مطرح فوتبال ایران نسبت به حضور دوباره کیروش و برکناری اسکوچیچ واکنش نشان دادند، برخی از آن‌ها نسبت به بازگشت این مربی پرتغالی موضع مثبتی گرفتند و برخی دیگر آماج انتقادات را نسبت به او داشتند.

با این حال در روزهای مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان هرگونه مذاکره با کارلوس کیروش را تکذیب کردند، اما آن‌ها تلویحا صحبت و احتمال برکناری اسکوچیچ را محتمل دانستند و با توجه به برخی فشارها توسط نهادهای بالادستی و همچنین هواداران فوتبال بعید است این مربی کروات در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی ایران بنشینند.

اسکوچیچ در لبه پرتگاه

در روزهای اخیر قرار است جلسه کمیته فنی در فدراسیون فوتبال برگزار شود و اسکوچیچ نیز در این جلسه حاضر خواهد شد. مسئولان فدراسیون فوتبال اصرار دارند که کمیته فنی که به صورت مستقل تصمیم گیری می‌کند، در نهایت باید مُهر برکناری یا ادامه کار اسکوچیچ را بزند. با این حال بعید است که ادعاهای مسئولان فدراسیون درباره اینکه کمیته فنی نظر نهایی را می‌دهد صحیح باشد و تصمیم‌گیری جای دیگری صورت می‌گیرد.

از طرفی بسیاری از چهره‌های تاثیرگذار در روزهای اخیر درباره قطعی بودن رفتن اسکوچیچ صحبت‌هایی مطرح کردند و با توجه به به هم ریختگی و چند دستگی بین بازیکنان تیم ملی، شاید برای کنترل رختکن هم که شده باید سرمربی تیم ملی تغییر کند و بسیاری از کارشناسان و مسئولان نیز به این نتیجه رسیدند.

از این روی صحبت‌های مختلفی درباره جانشنینان اسکوچیچ وجود دارد و گزینه‌های ایرانی نیز روی میز قرار دارند. در بین گزینه‌های خارجی نیز حضور برانکو با توجه به بدهی مالیاتی و قرارداد سنگین مالی با عمان منتفی است و کیروش تنها گزینه خارجی برای هدایت تیم ملی است.

گزینه‌های ایران روی میز

بیشترین اسم ایرانی که دور و بر تیم ملی این روزها شنیده می‌شود، علی دایی، شهریار فوتبال ایران است. دایی چهره محبوبی که در سال‌های اخیر پایگاه مردمی‌اش بسیار قوی‌تر هم شده و این روزها در بین تمام هواداران و همه رنگ‌ها از محبوبیت خاصی برخورددار است. فردی که به او لقب شناسنامه فوتبال ایران را دادند، شاید مقبولیت لازم برای نظم بخشی به نیمکت تیم ملی را داشته باشد.

اما حضور دایی در این مقطع حساس که احتمالا موفقیت هر سرمربی در جام جهانی بسیار دور از انتظار است، شاید تنها به نفع مسئولان ورزش ایران باشد که ضعف خود را بار دیگر بر روی دوش این چهره محبوب بگذارند و به نوعی بخواهند با حضور نام بزرگی همچون دایی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

از این روی بعید است که شهریار باهوش فوتبال ایران در این مقطع زمانی مسئولیت تیم ملی فوتبال ایران را بپذیرد و با توجه به شایعاتی مبنی رد پیشنهاد تیم ملی توسط او، حضور دایی را باید تقریبا منتفی دانست.

جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان نیز دیگر گزینه داخلی هدایت تیم ملی فوتبال ایران است، مربی که در فولاد خوزستان با ساختار دفاعی خوبی که ایجاد کرد، نتایج قابل قبولی گرفت و تیمش همواره منسجم و منظم بوده است. با این حال در صورت پیشنهاد هدایت تیم ملی به نکونام، باشگاه فولاد خوزستان که با این مربی برنامه بلند مدت دارد، قطعا با جدایی او مخالف خواهد کرد.

با توجه به صحبت‌های اخیر و شرایط گزینه‌های مختلف، شاید کارلوس کیروش در دسترس‌ترین مربی موجود در صورت جدایی اسکوچیچ باشد. از طرفی با توجه به جو روزهای گذشته به خصوص در بین بازیکنان تیم ملی بهترین گزینه برای حفظ آبروی ملی در جام جهانی و جلوگیری از تکرار تاریخ و اختلاف بین بازیکنان، جدایی این مربی کروات باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =