رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان از رشد ۶ برابری ضمانت نامه‌های بانکی دریافت شده توسط گمرک خبر داد.

به گزارش ایراسین، رسول کوهستانی پزوه اظهار کرد: در ۳ ماهه سال ۱۴۰۱ ضمانت نامه‌های بانکی ماخوذه گمرکات استان اصفهان بالغ یک هزار و ۲۳ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۱۰ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و فعالان مجاز اقتصادی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بابت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری بالغ بر یک هزار و ۲۳ میلیارد ریال ضمانت‌نامه بانکی مدت‌دار اخذ شده است. برای فعالان مجاز اقتصادی از زمان درخواست ضمانت نامه بانکی یکساله اخذ شده که ضمانت نامه‌های اخذ شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶ برابر رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: مطابق قانون و مقررات وصول حقوق ورودی، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شهرداری و سایر عوارض‌ها نظیر یک درصد هلال احمر و حتی به منظور حمایت از تولیدات داخلی وصول عوارض صادراتی برای کالاهای مشمول عوارض صادراتی به عهده گمرک است و تصریح کرد: درآمد گمرکات استان اصفهان ۳ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد رشد داشته است.

کوهستانی پزوه درآمدهای حاصل از عوارض‌های صادراتی در ۳ ماهه ابتدای امسال گمرکات استان اصفهان را ۶۰۹ میلیارد ریال برشمرد و گفت: در ۳ ماهه ۱۴۰۱، گمرکات استان اصفهان یک هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال حقوق گمرکی و سود بازرگانی از کالاهای وارداتی دریافت کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: طی این مدت بالغ بر یک هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری توسط گمرکات استان وصول گردیده است که در مقایسه با بهار سال گذشته ۱۴۳ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =