• ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
  • کد خبر: 26172
  • readingTime: ۱ دقیقه
رییس پلیس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: با آغاز سال تحصیلی، طرح همیاران پلیس با قوت در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش ایراسین، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی روز چهاشنبه در همایش «کودکان را در تصادفات نجات دهیم» اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا این طرح مهم را با وقفه مواجه کرد که بنا داریم امسال در سال تحصیلی جدید طرح همیاران پلیس با قوت در تهران و سراسر کشور اجرا شود.

وی ادامه داد: همچنین بنا داریم همایش طلایه‌داران ترافیک در مهرماه امسال در ورزشگاه آزادی تهران و سایر استان های کشور برگزار شود.

هادیانفر با بیان اینکه معتقدیم به جای اقدامات سلبی و بی‌ اثر باید به سمت اقدامات ایجابی حرکت کنیم افزود: اقدامات ایجابی بسیار اثربخش و نیازمند فرهنگ‌سازی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: بی شک برای فرهنگ‌سازی نیازمند آموزش هستیم که البته آموزش‌های خوبی از خانواده و والدین آغاز شده و در مدارس و دانشگاه‌ها ادامه پیدا می‌کند.

هادیانفر تاکید کرد: ۱۱ میلیون دانش‌آموز در کشور داریم که آینده کشور به دست این دانش‌آموزان است و هر قدر این دانش آموزان آموزش ببینند در آینده خود را نشان می‌دهد.

به گفته وی، نتیجه اقداماتی که ۱۰ سال پیش با کمک همیاران پلیس انجام شد، امروز سبب شد تا تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی در کشور از ۲۷ هزار نفر در سال ۸۵ به ۱۷ هزار نفر در سال‌های اخیر برسد و تعداد مصدومان هم از ۵۰۵ هزار نفر به ۳۰۰ هزار نفر کااهش یابد.

هادیانفر خاطرنشان کرد: بی‌شک اجرای طرح هایی در زمینه فرهنگ‌سازی ترافیک و نحوه رانندگی بر کاهش تصادفات رانندگی نقشی اثرگذار دارد و باید مانند طرح‌های همیار پلیس، فرهنگ‌سازی ترافیکی در سطح کشور توسعه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =