اشتغال شغل کارگر

یک جامعه شناس گفت: فعالیت صنایع در جوامع محلی مانع  مهاجرت از روستاها وشهرهای کوچک به حاشیه شهرها می شود که در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی را در کلانشهرها به دنبال دارد.

مصطفی اقلیما در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به نقش صنایع در ارتقای سرمایه اجتماعی در جوامع محلی اظهار داشت: در این راستا در گام نخست باید یادآور شد که قبل از ورود صنعت به هر منطقه ای فرهنگ متناسب با آن فرهنگ در بین شهروندان آموزش داده شود و مردم آن منطقه در خصوص صنعت مورد نظر آموزش‌های ابتدایی را ببینند.

وی ادامه داد: با این روند حس تعلق شهروندان منطقه به صنعت ایجاد شده و در زمینه تامین نیروی انسانی با صنعت همکاری خواهند کرد ضمن اینکه با هر گونه مقاومت و تفکرات سنتی برای استقرار صنایع مقابله خواهند کرد.

این جامعه شناس با بیان اینکه با ایجاد تفکر صنعتی در جوامع و آشنایی آنها با ظرفیت صنایع در مناطق و به ویژه صنایع بزرگ می‌توان توسعه پایدار و همگن را ایجاد کرد، ادامه داد: از سوی دیگر نیز صنعت باید توجه داشته باشد که مطابق با نیاز روز پیشرفت کند و طرح‌های توسعه‌ای خود را در راستای نیاز روز منطبق سازند.

وی افزود: تربیت نیروهای متخصص یکی دیگر از مزیت‌های صنایع برای ارتقای سرمایه اجتماعی است، دراین زمینه باید توجه داشت که فعالیت صنایع در جوامع محلی مانع مهاجرت از روستاها وشهرهای کوچک به حاشیه شهرها می شود که در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی را در کلانشهرها به دنبال دارد.

اقلیما تصریح کرد: باید در این زمینه مطابق با فضای جغرافیایی و ظرفیت‌های مناطق مختلف صنایع را به شهرهای کوچک وارد کرد تا شاهد توسعه متوازن نیز باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =