آتش سوزی

اپراتور بازار انرژی استرالیا یا به اختصار AEMO از آتش‌سوزی در ایستگاه برق «نیو ساوت ولز» استرالیا خبر داد و گفت: این مسئله بر عرضه برق در این منطقه تأثیری نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اپراتور بازار انرژی استرالیا یا به اختصار AEMO روز یکشنبه اعلام کرد که آتش‌سوزی رخ داده در یک ایستگاه برق در «نیو ساوت ولز»، بر عرضه برق در این منطقه تأثیری نخواهد گذاشت و تشدید بحران انرژی در شرق این کشور را رد کرد.

عرضه برق از اواسط ماه مه در شرق این کشور افزایش یافته به طوری که حدود ۲۵ درصد از ۲۳ هزار مگاوات ظرفیت برق تولیدی به دلیل تعمیر و نگهداری یا قطعی‌های برنامه‌ریزی نشده از خارج شده است. اختلال در عرضه زغال سنگ و افزایش قیمت جهانی زغال سنگ و گاز وضعیت را تشدید کرده است.

AEMO که سیستم‌ها و بازارهای برق و گاز را در سراسر استرالیا مدیریت می‌کند، روز جمعه اعلام کرد که عرضه برق کافی برای پاسخ به تقاضای پیش‌بینی‌شده در آخر هفته وجود دارد که نگرانی فوری خاموشی‌های احتمالی سواحل شرقی را کاهش می‌دهد.

اواخر روز شنبه، آژانس در توییتر اعلام کرد که از «آتش سوزی در ایستگاه فرعی» در ۸۰ کیلومتری جنوب سیدنی مطلع بوده است.

AEMO اعلام کرد: ما می‌خواهیم به مشتریان خود در نیوساوت‌ولز اطمینان دهیم که این امر بر تامین برق تأثیر نخواهد گذاشت.

روز چهارشنبه، AEMO بازار ملی برق را به حالت تعلیق درآورد و کنترل عرضه و قیمت‌گذاری را در اقدامی بی‌سابقه با حمایت نخست‌وزیر آنتونی آلبانیز، که گفت برای محدود کردن «بازی» سیستم مورد نیاز است، در دست گرفت.

شورای انرژی استرالیا اعلام کرده است که از آن زمان، ژنراتورهای تولید برق با زغال سنگ ۱۹۰۰ مگاوات ظرفیت را به خط بازگردانده‌اند و خطر خاموشی را کاهش داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =