سکه و دلار

طی معاملات امروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ قیمت سکه تمام بهار ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۷۳۷ تومان اعلام شد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، طلا که طی روزهای انتهایی هفته گذشته اندکی افزایش یافته بود طی روز گذشته بار دیگر روندی کاهشی را تجربه کرده و قیمت آن به شکل قابل توجهی کاهش یافت.

سایت طلا نوشت، قیمت هر اونس طلای جهانی در روز گذشته تا ۱۸۳۹ دلار کاهش یافت و هفته را در همان نقطه به پایان رساند. این در حالی است که در هر دو روز پنجشنبه و جمعه طلا توانسته بود تا بالای ۱۸۵۰ دلار نیز رشد کند.

مهم‌ترین عامل کاهش قیمت طلا جهانی چه بود؟

افزایش ارزش دلار آمریکا به همراه بهبود احساسات در بازار سهام را می‌توان مهم ترین عواملی دانست که در کاهش قیمت طلا نقش داشتند. همچنین بازده واقعی ایالات متحده نیز یک واحد پایه کاهش یافته است که به عنوان باد مخالف برای فلز زرد عمل می‌کند.

بسیاری از اعضای فدرال رزرو در اظهراتی اعلام کرده‌اند که از افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره حمایت می‌کنند. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که با توجه با ادامه یافتن افزایش تورم، بانک مرکزی آمریکا برخلاف برنامه قبلی خود، نرخ بهره را به میزان ۷۵ واحد افزایش دهد.

از طرف دیگر افزایش شدیدتر نرخ بهره بسیاری از اقتصاددانان را نگران کرده است چراکه می‌تواند اقتصاد آمریکا را به سمت رکود سوق دهد. نگرانی از ایجاد رکود یکی از عواملی است که مانع از افت شدید قیمت طلا شده است.

پیش‌بینی موقعیت طلا در روزهای آینده

از منظر فنی طلا در نبود هیچ عامل مشخصی که قیمت را افزایش یا کاهش دهد؛ در حال تثبیت است. قیمت طلا در حال حاضر پایین تر از میانگین ۲۰۰ روزه خود در ۱۸۴۳ دلار قرار دارد و برای تثبیت در محدوده ۱۸۰۰ تا ۱۸۵۰ باید بالاتر از آن قرار بگیرد.

تثبیت در زیر ۱۸۴۳ دلار قیمت طلا را به سمت حمایت ۱۸۲۸ دلار سوق خواهد داد و پایین تر از آن نیز نقطه ۱۸۰۷ دلار از طلا پشتیبانی می‌کند. در صورتی که طلا افت شدید تری را از خود نشان دهد سطح روانی ۱۸۰۰ دلار حمایت بعدی آن خواهد بود.

از طرف دیگر در صورتی که طلا بتواند حرکت پایداری بالاتر از ۱۸۴۳ دلار از خود نشان دهد به سمت مقاومت ۱۸۷۴ دلاری حرکت خواهد کرد. هرگونه صعود بیشتر می‌تواند توسط مقاومت بعدی در نقطه ۱۸۹۱ دلار به چالش کشیده شود.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌ بانکی امروز ۲۸ خرداد برای فروش ۲۷ هزار و ۴۳۶ تومان بود. این صرافی‌ دلار را از مردم با قیمت ۲۷ هزار و ۱۶۳ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۳۹۸ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۷۵۳ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۴۶۷ تومان است.

‌قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا ۱۸ عیار برای هر گرم، یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۷۳۷ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =