صالحی راه آهن

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در زمینه افزایش حمل و نقل ریلی، توسط مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت توکاریل به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در حاشیه سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در زمینه افزایش حمل و نقل ریلی، توسط محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و محسن سعیدبخش مدیرعامل شرکت توکاریل به امضا رسید.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه به واسطه شرکت‌های حمل ریلی همکار، بزرگترین شریک تجاری راه آهن است و از طرفی بخش حمل و نقل یکی از فعالیت‌های استراتژیک برای صنایع بزرگ است و در کشور ما یکی از گلوگاه‌های اصلی برای صنایعی مانند صنعت فولاد است.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۶۰ درصد محموله‌های وارداتی فولاد مبارکه و محصولات ما به وسیله راه آهن حمل می‌شود اما در سنوات گذشته سرمایه‌گذاری شایسته‌ای که متناسب با پیشرفت سایر حوزه‌ها باشد صورت نگرفته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: دولت سیزدهم به دنبال آن است که در حوزه‌های زیرساختی سرمایه‌گذاری‌های جدی صورت بگیرد و ما هم ماموریت پیدا کرده‌ایم تا بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها را در حوزه‌های زیرساختی از جمله ساخت نیروگاه، توسعه میدان‌های گازی و سایر موارد مورد نیاز جهت رفع گلوگاه‌ها انجام دهیم.

وی ادامه داد: در نتیجه به حوزه حمل و نقل وارد شدیم و همانطور که قبلا اعلام شده خرید ۵۰ لوکوموتیو در دستور کار ما قرارگرفته است که ۱۰ واحد آن آماده تحویل به راه آهن جمهوری اسلامی است.

طیب‌نیا تصریح کرد: امروز تفاهمی دیگر جهت تعمیر لوکوموتیوهای راکد و متوقف شده راه آهن به جهت افزایش سرعت سیر حمل و افزایش سرعت حمل بارهای فولاد مبارکه و سایر ذی نفعان صورت گرفت و این گام اولیست که برمی‌داریم و امیدواریم با مزیت‌هایی که راه آهن جمهوری اسلامی و دولت محترم برای سرمایه‌گذاران در حوزه حمل و نقل و سایر حوزه‌های زیر ساختی ایجاد می‌کند این انگیزه برای سرمایه گذاران ایجاد شود و بخش خصوصی پا به میدان بگذارد و این گلوگاه هم برطرف شود.

در ادامه سید میعاد صالحی، معاون وزیر و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: امروز در خلال سفر استانی رئیس محترم جمهور، آیت الله رئیسی به استان اصفهان، در معیت جناب آقای قاسمی وزیر محترم راه و شهرسازی به اصفهان آمدیم و با توجه به صحبت‌ها و مذاکراتی که پیش از این با شرکت فولاد مبارکه و جناب آقای طیب‌نیا داشتیم امروز توفیق حاصل شد و تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در خصوص مشارکتی است که ما بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت فولاد مبارکه برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور و اضافه شدن لوکوموتیو برای حمل بیشتر بار معدنی به ویژه بار شرکت فولاد مبارکه خواهیم داشت.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: نگاه ما در حمل و نقل ریلی، توسعه تولید داخل است و شرکت فولاد مبارکه با توجه به سرمایه گذاری در حوزه خرید لوکوموتیو از تولید کننده داخلی، این لوکوموتیوها را به شبکه ریلی کشور اضافه می‌کند.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سیر این لوکوموتیوها و ایمنی این سیر و برنامه ریزی آن با راه آهن جمهوری اسلامی ایران است، تفاهم‌نامه‌ای امضا شد تا بتوانیم این لوکوموتیوها را به حمل و نقل ریلی اضافه کنیم تا برنامه‌ای برای آینده این حوزه باشد و بتوانیم متناسب با برنامه ریزی که در این تفاهم نامه انجام شده است، جابه جایی بار معدنی را برای فولاد مبارکه افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در زمینه افزایش حمل و نقل ریلی، توسط محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و محسن سعیدبخش مدیرعامل شرکت توکاریل به امضا رسید.

شرکت فولاد مبارکه، حمل و نقل را یکی از گلوگاه‌های پیش روی صنعت فولاد می‌داند و در راستای پیش‌تر هم در این زمینه تفاهمی مابین این شرکت و شرکت مپنا شکل گرفته و انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =