سیمان

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه انرژی مورد نیاز برای تولید پنج میلیون تن سیمان را تامین خواهیم کرد، گفت: در بخش فولاد نیز گشایش‌های دیگری را برای آنان عملیاتی کردیم.

به گزارش ایراسین، «مصطفی رجبی مشهدی» مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اظهار کرد: با توافقی که بین وزارت صمت و نیرو صورت گرفت از نیمه خرداد ماه، صنایع بزرگ و بخش کشاورزی با تغییر و جابه جایی زمان تولید از روز به شب، همکاری خود را با صنعت برق آغاز کردند.

وی ادامه داد: این همکاری ها براساس برنامه ای است که وزارت نیرو پیش از شروع زمان اوج مصرف برق با وزارت صمت منعقد کرده است.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت ۹۲ درصد از واحدهای صنعتی مشمول طرح های مدیریت مصرف نمی‌شوند و اگر مشمول زمانبندی باشند این زمانبندی متناسب با شرایط هر صنعت است.

وی ادامه داد: صنایع فولاد و سیمان، تعطیلات تابستانی خود را به ساعت های اوج مصرف و اوج بار ماه های گرم موکول کردند بنابراین در سایر ساعت‌ها، انرژی را به صورت کامل برای این صنایع تامین خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه انرژی مورد نیاز برای تولید پنج میلیون تن سیمان را تامین خواهیم کرد، گفت: از شب گذشته در بخش فولاد نیز گشایش‌های دیگری را برای آنان عملیاتی کردیم.

رجبی مشهدی درباره اینکه کاهش برق تحویلی به صنایع را در زمان اوج مصرف چگونه جبران می شود، گفت: این کاهش در مقایسه با سال گذشته قابل قیاس نیست. به طور مثال محدودیت شرکت های صنعتی فقط یک روز در هفته است در صورتیکه در سال گذشته محدودیت شرکت های صنعتی روزانه انجام می شد.

وی ادامه داد:اکنون فقط یک روز در هفته و از ساعت ۱۱ تا ۲۳ اعمال می شود و در روزهای دیگر و در ساعات دیگر حتی اگر شیفت شب را راه اندازی کنند انرژی را بطور کامل تحویل خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: با انجام برآورد و محاسبات ما، کمتر از ۱۰ درصد انرژی در طول دوره اوج مصرف تحویل صنایع داده خواهد شد که با استفاده از شیفت های شب کار و یا بعد از دوره محدودیت به طور کامل جبران خواهد شد تا در تولید ‌محصولات آنها اخلالی ایجاد نشود.

رجبی مشهدی گفت: امسال برنامه گسترده ای را در بخش مصرف طراحی کردیم که در بخش اداری، دولت خود را پیشگام دانست و اقدام های لازم را انجام داد که این اقدام ها باعث صرفه جویی خوبی در آن بخش شد.

وی افزود: از هفته آینده همه دستگاه های اجرایی و ادارات که دستورالعمل ها را رعایت نکنند اخطار دریافت کرده و علاوه بر قطع برق از طریق صدا وسیما و سایر رسانه ها، اسامی آنها را به اطلاع عموم می رسانیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: همکاری خوب مردم، تا این لحظه باعث شده تا تداوم انرژی برق را داشته باشیم این درحالیست که در سال گذشته از ۲۹ اردیبهشت ماه مجبور به اعمال خاموشی شدیم.

رجبی مشهدی ادامه داد: وزارت نیرو امادگی دارد برق مازاد مولدهای در اختیار واحدهای صنعتی را با قیمت خوب خریداری کند.

وی گفت: امسال ناترازی های تولید و مصرف برق سال گذشته را علاوه بر افزایش تولید و احداث نیروگاه ها با اقدام های سمت مصرف برای حفظ پایداری شبکه و تامین برق پایدار جبران می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =