سپاهان- استقلال

به نظر می‌رسد شرایط تیم سپاهان به گونه‌ای است که در این شرایط مربی خارجی بهترین گزینه برای هدایت تیم فوتبال سپاهان باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قصه پر غصه محرم نویدکیا و سپاهان پس از دو سال پر فراز و نشیب به پایان رسید تا نیمکت سپاهان برای فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر فوتبال دست‌خوش تغییر شود. محرم که در هفته‌های آخر لیگ برتر تصمیم‌گیری برای سرنوشت ادامه همکاری با باشگاه را به بعد از پایان مسابقات موکول کرد، بالاخره با انتشار بیانیه‌ای از سرمربیگری تیم محبوب خود کنار رفت.

با خداحافظی محرم با نیمکت طلایی، مدیریت باشگاه سپاهان در تکاپو برای انتخاب سرمربی افتاد تا وارد بازی شود که پیش‌تر استقلال و فرهاد مجیدی نیز در آن حضور داشتند. از همان روزهای اول اسامی مختلفی برای هدایت سپاهان مطرح شد که تکلیف گزینه‌های داخلی معلوم بود و بسیار بعید است تا نیمکت سپاهان به یک چهره ایرانی برسد.

از این روی هواداران احتمالا باید منتظر یک مربی خارجی در باشگاه فولاد مبارکه سپاهان باشند. اما انتخاب مربی خارجی نیز چالش‌های خاص خود را دارد و باید شرایطی برای کار کردن او فراهم شود. در روزهای اخیر خبر می‌رسد که سپاهان مشغول مذاکره با چند نام بزرگ است و هیچ بعید نیست یک مربی تراز اول هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.

سپاهان با مربیان خارجی همچون لوکا بوناچیچ و زلاتکو کرانچار خاطرات خوبی را رقم زده و نشان داده شرایط این باشگاه و مدیریت حرفه‌ای آن به گونه‌ای است که اگر ابزار لازم برای مربیان با دانش خارجی فراهم شود، توامان با آن موفقیت نیز به سراغ تیم می‌آید.

برخی بازیکنان پیشین سپاهان نیز چنین اعتقادی دارند. مهدی کریمیان که سابقه کار زیر نظر مربیان مختلف را در تیم فوتبال سپاهان دارد نیز در گفت‌وگویی عنوان کرد: «سپاهان نشان داده با مربیان خارجی موفق عمل می‌کند و با کرانچار و بوناچیچ عملکرد موفقی داشته است. سپاهان باشگاه بزرگی است و بازیکن بزرگ و باتجربه بیشتر می‌تواند به این تیم کمک کند. مربی به هر حال دانش خودش را دارد اما مهم ترین مساله نقل و انتقالات است که بسیار تعیین کننده خواهد بود. بستن تیم و شاکله سازی یک تیم مهم تر از هر چیزی است و از این نظر یک مربی ایرانی بهتر می‌تواند کمک کند».

این بازیکن سابق سپاهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر به کار گیری مربیان با دانش و بزرگ تاکید کرده و گفته است: «مربی ایرانی در شرایط پس از باخت ممکن است تحت فشار بیش‌تری قرار بگیرد و در این مقطع مربی بزرگ خارجی برای سپاهان مناسب‌تر است. البته فرصت جذب بازیکنان خوب را نباید از دست دهند و هم‌زمان باید به سراغ جذب بازیکنان باکیفیت بروند. اگر مربی خارجی بیاید به فوتبال ایران اشراف ندارد و زمان می‌برد تا به آشنایی کامل برسد. به همین دلیل باشگاه سپاهان باید به سرعت برای جذب بازیکنان خوب اقدام کند و بازیکنان تیم را هم تمدید کنند».

فرشید طالبی، بازیکن پیشین سپاهان نیز اعتقاد دارد که هر مربی که وارد ساختار سپاهان شود نیاز به زمان دارد و اگر بنا به انتخاب مربی داخلی باشد، او فشار زیادی را روی خود خواهد دید و باید تجربه بالایی داشته باشد.

او تاکید کرده که: «مربی خارجی هم باید رزومه خیلی خوبی داشته باشد و البته به زمان هم نیاز دارد.تفکر من این است که مربی بزرگ باید در سپاهان حضور داشته باشد. با این حال مربی خارجی نیاز به زمان دارد. سپاهان هرکاری که بخواهد انجام دهد باید زود تر به نتیجه برسد و زمان را از دست ندهد. صبر هواداران تمام شده است و هر اتفاقی که بیفتد، تیم باید به سمت قهرمانی برود. انتظار هواداران به حق است چون امسال بعد از سه سال هزینه کردن و برنامه ریزی هدفی جز قهرمانی نباید وجود داشته باشد».

با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که جمع بندی مدیریت باشگاه سپاهان در نهایت روی کدام یک از گزینه‌های ممکن خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =