کودکان کار

کارشناس ارشد مدیریت خدمات اجتماعی در خصوص مسئولیت اجتماعی شرکتی در برابر کودکان کار گفت: حمایت از نهادهای ارائه دهنده خدمات به کودکان کار و عدم به کارگیری آنها اصلی‌ترین مسئولیت اجتماعی شرکتی به شمار می‌رود.

زینب صمیمی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به روز جهانی کودکان کار و مسئولیت اجتماعی شرکتی در برابر این کودکان اظهار داشت: باید توجه داشت که شرایط اقتصادی فعلی در جامعه بسیاری از کودکان را از فضای تحصیل و تفریح دور کرده و به فضای کار و اشتغال سوق می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کار کودکان اجتناب ناپذیر است، اضافه کرد: اما در این شرایط اگر تک تک شهروندان به مسئولیت اجتماعی خود نسبت به کودکان کار توجه داشته باشند، می‌توان این پدیده را کنترل کرد.

کارشناس ارشد مدیریت خدمات اجتماعی با اشاره به اینکه تقویت نهادهای ارائه دهنده خدمات به کودکان نیازمند می‌تواند مهم ترین اقدام در برابر کاهش کار کودکان باشد، ادامه داد: از سوی دیگر می‌توان با ساخت مدرسه و بیمارستان ویژه کودکان به واسطه صنایع و به صورت خیریه‌ای کمک قابل توجهی به کودکان نیازمند و در معرض آسیب خواهد داشت.

وی در ادامه عمل به قانون در زمینه اشتغال در همه بخش‌های دولتی و خصوصی نیز می‌تواند عامل جدی برای مقابله با اشتغال کودکان باشد، اضافه کرد: در این زمینه باید توجه داشت که بیکاری سرپرست خانواده بعضا منجر به تقویت کار کودکان می‌شود و اولویت بخشی به اشتغال سرپرستان دارای فرزند در این زمینه بسیار مهم است.

صمیمی‌فرد در ادامه با بیان اینکه پایبند بودن به اصول اخلاقی بر اساس اصل احترام به حقوق دیگران منجر می‌شود تا هیچ بنگاه اقتصادی کودکان را به کار نگیرد، اضافه کرد: اعتبار این شرکت‌ها با ارائه گزارش‌های شفاف و واقعی در سطح ملی و بین المللی و حتی جامعه محلی بالاتر خواهد رفت.

وی با بیان اینکه در زمینه کار کودکان پیشنهاد می‌شود که بنگاه‌های اقتصادی نقش دولت را نادیده بگیرند، افزود: از سویی باید توجه داشت که توجه به تغذیه، وضعیت بهداشتی و کیفیت زندگی کودکان در معرض آسیب نیز می‌تواند یکی از شاخص‌های ارتقای تحقق مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =