بورس بازار سرمایه بازار سهام

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا با اشاره به حمایت گروه فولاد مبارکه از سهامداران گفت: این مهم که با حمایت مجموعه توکا به اشکال مختلف امکان‌پذیر شده، نشان‌دهنده کارنامه موفق این شرکت در حمایت از نمادهای زیرمجموعه است.

محمد بختیار نصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره حمایت از سهامداران در بازار سرمایه اظهار کرد: پیش از بیان این موضوع باید به چند مورد توجه کرد. اول باید قبول کنیم که بازار سرمایه از مردادماه سال ۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۰ شرایط خوبی را تجربه نکرده است. بسیاری از نمادها حتی نماد شرکت‌های بزرگی مانند ایران خودرو در این مدت تحت فشار بوده است. برخی نمادها در این مدت نسبت به دوران اوج تا ۸۵ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار زیادی از سهم‌های خاص داشت. همانطور که رشد بخشی از ذات بازار است، ریزش هم جزو ذات بازار سرمایه است. با این حال هر مجموعه باید از شرکت‌هایی که وارد بورس کرده و سهامدار عمده آن‌ها است، حمایت کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا گفت: بر اساس همین اصل، به دو روش از سهام مرتبط با این مجموعه حمایت شده است. حمایت صندوق بازارگردانی شرکت فولاد مبارکه که دومین صندوق بازارگردانی بزرگ بازار محسوب می‌شود، از شرکت‌های مجموعه فولاد و توکا به ویژه از نمادهای «فولاد»، «ومعادن»، «کچاد» و «فجر» خوب بوده است.

بختیار نصرآبادی اظهار کرد: در نمادهای مجموعه «توکا» هم سعی شده به میزان منابعی که در اختیار داریم، از سهامداران حمایت کنیم. همچنین تلاش شده تا تعهداتی که بازار بورس به عنوان بازارگردان بر عهده ما گذاشته است به نحو احسن انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق منابعی را هم مجموعه توکافولاد در اختیار ما قرار داده است تا بتوانیم خارج از فعالیت بازارگردانی نیز از سهام خود حمایت کنیم. نمادهای «کاذر»، «شتوکا»، «حآسا» یا «توریل» که جزو این نمادها محسوب می‌شود، از ماه‌های پایانی سال گذشته تاکنون بازدهی خوبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. این مهم که با حمایت مجموعه توکا به اشکال مختلف امکان‌پذیر شده، نشان‌دهنده کارنامه موفق این شرکت در حمایت از نمادهای خود است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =