صنعت برق

یک فعال عرصه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: صرفه‌جویی و تهیه محصولات گرید A می‌تواند دو راه حل مهم برای کم شدن محدودیت برق صنایع باشد.

 حبیب پورحسینی، فعال عرصه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر درباره بحران و قطعی‌های برق در ایران به خبرنگار ایراسین گفت: صنعت برق به نقطه‌ای رسیده که به هر میزان برق در کشور تولید شود اقتصادی نیست و به هر میزان مصرف شود اقتصادی است. هزینه برق در سبد مصرف خانوار چشم‌گیر نیست و به همین علت هم در مصارف خانگی هم در دیگر مصارف شاهد اسراف برق هستیم و از سوی دیگر صنایع نیز با محدویت‌های برق مواجه می‌شوند.

وی درباره ورود بخش خصوصی به حوزه انرژی‌های تجدید پذیر توضیح داد: بخش خصوصی مثل آب است که راه خود را پیدا می‌کند و کار خودش را بلد است. بخش خصوصی سر جای خود می‌نشیند و فقط باید برای آن راه را هموار کرد. از طرفی بخش خصوصی ابزار اجرای تصمیمات دولت است و دولت باید زیرساخت‌ها را فراهم کند تا بتواند خیلی بیشتر از قبل وارد عرصه تولید برق در کشور شود و به نحوی کمک‌کار دولت و صنایع در این خصوص باشد.

این فعال عرصه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به کالاها و تجهیزات مصرف‌کننده برق گفت: هر چقدر در افزایش میزان تولید گام برداریم، مشکلی حل نخواهد شد، بلکه ابتدا باید مشکل مصرف حل شود زیرا هرچقدر تولید بیشتر شود مصرف هم بیشتر می‌شود. برای همین علاوه بر صرفه‌جویی، مصرف کننده نیز باید برای تهیه محصولات گرید A اقدام کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =