میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۸ با بهره‌گیری از تلاش هنرمندان ۴۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی را رقم زده، گفت:امسال تلاش می‌کنیم این رقم را به ۶۰ میلیون دلار برسانیم و صنایع دستی را به عنوان ابزار قابل استفاده وارد منازل کنیم.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نمازجمعه اصفهان ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) و روز جهانی صنایع دستی و روز ملی فرش اظهار کرد: نام اصفهان ستاره درخشانی در عرصه فرش و صنایع دستی است که با ظهور و بروز اسلام معنای دیگری یافت.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی هنری از آن ایرانیان و خصوصا اصفهانی‌ها است و نزدیک به دو سوم صنایع دستی زنده ایران اسلامی را اصفهانی‌ها تولید می‌کنند، گفت: بالغ بر ۶۸هزار نفر هنرمند با تلاش خود محصولاتی شایسته تحسین، خلق می‌کنند و وظیفه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از این قشر است.

ایزدی با بیان اینکه سه سال سخت برای هنر صنایع دستی گذراندیم، تصریح کرد: دولت با وجود سختی‌ها بر آن است با تاسی از فرمان رهبری و شعار سال گام‌های بلندی را برای رونق صنایع دستی بردارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان این موضوع که در سال ۹۸ مجموعه فعالیت‌های اداره کل با بهره‌گیری از تلاش هنرمندان ۴۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی را رقم زده، خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته به دلیل کرونا این مبلغ به این رقم نرسیده، امسال با همکاری همکاران ضمن اینکه صنایع دستی را وارد خانه‌ها به عنوان ابزار قابل استفاده می‌کنیم، تلاش می‌کنیم این رقم را به ۶۰ میلیون دلار برسانیم.

وی افزود:دست یاری به سوی مدیران برای تغییر در فرهنگ دراز می‌کنیم تا نگاه به صنایع دستی را از نگاه تجملی به نگاه کاربردی تغییر دهیم، امید است نمازگزاران که عصاره تجلی یافته فرهنگ، ایمان و شعور هستند دست یاری ما را به گرمی بفشارند تا تحول اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی را انجام دهیم.

ایزدی با شااره به اینکه بالغ بر ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از بیمه تامین اجتماعی صنایع دستی برخوردار هستند ولی نسبت به ۶۷ هزار هنرمند قابل قبول نیست، بیان کرد:یکی از اهداف اداره کل پرداخت تسهیلات مناسب برای کسانی است که آموزش‌های لازم را دیده‌اند و پروانه‌های لازم را دریافت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: دولت سیزدهم خود را مکلف بر این می‌داند که بتواند شعار سال را رقم بزند، همه ما بر این باوریم که صنایع دستی ایران زمین به خصوص اصفهان می‌تواند با بهترین شکل ممکن شعار امسال را تحقق بخشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =