آبله میمون

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر غربالگری در مرزها از جمله اقدامات وزارت بهداشت برای شناسایی بیماران مبتلا به آبله میمونی است، در این زمینه نیز سفر به مناطق آلوده برای ما در اولویت است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ابراهیم قادری پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بیماری آبله میمونی در کشور اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در کشور شناسایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه ویروس آبله میممونی در برخی جوندگان در برخی مناطق آفریقا دیده شده است، افزود: باید توجه داشت که این بیماری گاهی منجر به طغیان‌هایی می‌شود که این طغیان‌ها به انسان هم سرایت کرده و ممکن است کشورهای دیگر را هم درگیر کند.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه هنوز منبع آلودگی با آبله میمونی در طغیان اخیر مشخص نیست، گفت: از این رو مسئولان حوزه بهداشت در این زمینه نگران هستند اما باید توجه داشت که هنوز میزان واگیری این ویروس خیلی زیاد نیست و مشکل جدی با این بیماری نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برای درمان آبله میمونی مشکل جدی وجود ندارد، اضافه کرد: واکسن آبله تا ۸۵ درصد بر روی آبله میمونی اثربخشی دارد، در عین حال تزریق واکسن آبله در شرایط فعلی نیازی نیست.

راه‌های انتقال بیماری تماس با حیوان آلوده از جمله حیوان و یا لاشه حیوانات است

قادری با بیان اینکه از جمله راه‌های انتقال بیماری تماس با حیوان آلوده از جمله حیوان و یا لاشه حیوانات است، ابراز داشت: ارتباط داشتن با انسان‌های آلوده از دیگر راه‌های انتقال بیماری است.

وی افزود: ویروس آبله میمونی از طریق قطرات تنفسی و ذرات تنفسی، ترشحات انسان آلوده و رابطه جنسی با فرد آلوده، تماس با وسایل شخصی بیمار و... منتقل می‌شود.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه سردرد، درد بدن، درد عضلانی، خستگی، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی از علائم بیماری آبله میمونی است، ادامه داد: باید توجه کرد که بیماری‌های دیگری هم داریم که علائمی شبیه به آبله میمونی شامل تب و بثورات دارند، که اکثرا آبله‌مرغان هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر غربالگری در مرزها از جمله اقدامات وزارت بهداشت برای شناسایی بیماران مبتلا به آبله میمونی است، اضافه کرد: در این زمینه نیز سفر به مناطق آلوده برای ما در اولویت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =