حمل و نقل فولاد

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه با اشاره به ظرفیت‌های حمل‌ونقل در گروه فولاد مبارکه گفت: در این زمینه می‌توان با سرمایه‌گذاری مجدد یا تمرکز بخشیدن به فرایند برنامه‌ریزی حمل‌ونقل، مدیریت حمل‌ونقل را در جهت تأمین منافع گروه تسهیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، غلامرضا طاهری معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه در اولین نشست تخصصی حمل‌ونقل گروه فولاد مبارکه اظهار کرد: با توجه به تنوع نیازها و چالش‌های حمل‌ونقل در شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه و استراتژیک بودن حمل‌ونقل در این صنعت بزرگ، مدیریت حمل‌ونقل در سطح گروه فولاد مبارکه ضروری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حمل‌ونقل در گروه فولاد مبارکه افزود: در این زمینه می‌توان با سرمایه‌گذاری مجدد یا تمرکز بخشیدن به فرایند برنامه‌ریزی حمل‌ونقل، مدیریت حمل‌ونقل را در جهت تأمین منافع گروه تسهیل کرد.

نیازمند راهبردی یکپارچه و هماهنگ مرتبط با فعالیت حمل‌ونقل در گروه فولاد مبارکه هستیم

محمدکاظم صباغی هرندی مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه با اشاره به این‌که هم‌افزایی و هم‌راستایی در تصمیم‌گیری و اقدام شرکت‌های زیرمجموعه، رمز موفقیت گروه فولاد مبارکه است، خاطرنشان کرد: بخش قابل‌توجهی از ظرفیت حمل ریلی و جاده‌ای کشور به حمل مواد اولیه و محصولات گروه فولاد مبارکه اختصاص‌یافته است.

وی اذعان داشت: اتخاذ راهبرد یکپارچه و هماهنگ مرتبط با فعالیت حمل‌ونقل در گروه فولاد مبارکه، منجر به افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه و همچنین افزایش قدرت چانه‌زنی جهت بهبود کمی، کیفی و اقتصادی خدمات دریافتی از بخش‌های مختلف سازمان‌های بیرونی و پایداری بیشتر در شرایط خاص خواهد شد.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: وجود ارتباط مستمر و مؤثر بخش‌های حمل‌ونقل شرکت‌های گروه فولاد مبارکه علاوه بر انتقال تجربیات و دانش فنی در زمینه ارزیابی و انتخاب پیمانکار، تدوین قراردادهای تخصصی حمل‌ونقل و لجستیک هوشمند، امکان استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل یک شرکت در شرکت‌های دیگر گروه، خصوصا در شرایط خاص و یا اضطراری وجود خواهد داشت.

ارتباط مؤثر و هماهنگی میان شرکت‌های گروه برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه در حوزه حمل‌ونقل

نبی‌الله فرهمند مدیر امور شرکت‌های فولاد مبارکه با اشاره به این‌که ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه حمل‌ونقل در شرکت‌های گروه فولاد مبارکه وجود دارد، عنوان داشت: با ایجاد ارتباط مؤثر و هماهنگی میان شرکت‌های گروه، می‌توان از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل در جهت هم‌سویی شرکت‌های گروه فولاد مبارکه و ایجاد هم‌افزایی در این مجموعه بهره‌برداری کرد.

تشکیل کمیته مشترک مدیران حمل‌ونقل شرکت‌های گروه فولاد مبارکه

رسول شفیع‌زاده مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به تشکیل کمیته مشترک مدیران حمل‌ونقل شرکت‌های گروه فولاد مبارکه با هدف آشنایی با ظرفیت‌ها و چالش‌های این شرکت‌ها در حوزه حمل‌ونقل و شناسایی و ایجاد ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های لازم در سطح گروه جهت حل چالش‌های این حوزه بیان کرد: در این کمیته ضمن به اشتراک‌گذاری تجارب حوزه حمل و تبیین سیاست‌های گروه فولاد مبارکه در حوزه حمل‌ونقل، امکان ایجاد هم‌افزایی جهت تحقق مأموریت حمل پایدار و اقتصادی مواد اولیه و محصولات فراهم می‌شود.

وی افزود: بررسی منابع فعلی شرکت‌ها در حوزه حمل‌ونقل و امکان استفاده از این منابع در سطح گروه نیز یکی از محورهای کلیدی مذاکرات این کمیته است.

مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه گفت: ازجمله منابع کلیدی موردنیاز جهت ایجاد یکپارچگی در برنامه‌ریزی حمل مواد و محصولات، ایجاد سیستم مدیریت حمل در سطح گروه فولاد مبارکه است که این موضوع لازم است در دستور کار کمیته قرار گیرد.

وی بیان داشت: با ایجاد این کمیته در سطح گروه و متعاقب آن تشکیل کمیته حمل‌ونقل در سطح شرکت‌های حوزه آهن و فولاد قدرت چانه‌زنی این شرکت‌ها به‌عنوان صاحبان کالا، افزایش می‌یابد و نقش این بخش در قیمت‌گذاری نرخ حمل پررنگ‌تر خواهد شد؛ امید است با تداوم جلسات این کمیته، شاهد روند رو به رشد عملکرد شرکت‌های گروه در حوزه حمل‌ونقل باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =