احمدرضا سبزواری مجمع عمومی عادی سالیانه توکافولاد خرداد 1401

مدیرعامل توکا فولاد در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت: مدیرعامل شرکت توکا فولاد ادامه داد: همچنین باتوجه به نیاز حفظ نقدینگی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای هیئت‌مدیره به مجمع پیشنهاد می‌کند، سود حداقلی معادل ۱۰ درصد از سود سال جاری تقسیم شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، احمدرضا سبزواری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد، در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۰ به بیان تاریخچه کوتاهی از هلدینگ توکا فولاد پرداخت و اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد، با سرمایه ۳ میلیون ریال به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده و در تاریخ ۸ شهریورماه سال ۱۳۷۸ به شرکت سهامی عام تبدیل شده و از شرکت «تولیدی کارکنان مجتمع فولاد مبارکه» به «شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد» تغییر نام داد.

وی اظهار کرد: شرکت توکاریل که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ توکا فولاد است، بزرگ‌ترین شرکت و بهترین بهره‌بردار در صنعت ریلی طی ۳ سال متوالی شناخته شد. تجهیز نزدیک به ۴۵۰۰ دستگاه انواع واگن و تنها دارنده واگن‌های ۶ محوره در کشور با رتبه اول بهره‌وری در صنعت حمل‌ونقل ریلی محسوب می‌شود و سالانه بیش از ۱۳ میلیون تن مواد خام از معادن مختلف به شرکت فولاد مبارکه و سایر مقاصد حمل می‌کند.

مدیرعامل شرکت توکا فولاد افزود: بر این اساس این شرکت سهم ۱۸ درصدی از حمل بار ریلی کشور دارد. همچنین این شرکت که ۳۰ دستگاه لوکوموتیو، رتبه اول کشور در زمینه تعمیرات چرخ و محور و تعمیرات ویژه واگن و رتبه سوم کشور در تعمیرات اساسی را به خود اختصاص داده است.

سبزواری گفت: گروه حمل‌ونقل جاده‌ای هلدینگ توکا فولاد که شامل شرکت‌های حمل‌ونقل توکا، امواج طلایی خلیج فارس، حمل‌ونقل امیران ترابر خواف، توکا تاراز سپاهان گستر و توکا مارین است، پروانه فعالیت کشوری در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای و مجوز تخلیه و بارگیری خدمات بندری، تجهیز ناوگان ملکی با ۱۸۰ کامیون کشنده و سایر مکانیزم‌های ملکی مرتبط، تعمیرگاه تخصصی با نمایندگی گواه، انبار تخصصی گمرک جهت محصولات ترانزیتی در اصفهان، انبار محصولات فولادی در اصفهان و انبار باغستان در هرمزگان در اختیار دارد و حضور فعال و اثربخش در ارائه انواع خدمات حمل‌ونقلی به فولاد مبارکه دارد.

وی اظهار کرد: در برنامه‌های توسعه‌ای و اقدامات آتی این گروه قرار است ناوگان ملکی جهت رقابت در بازارهای غیر از فولاد و افزایش تعداد شعب افزایش دهد و خدمات جدید و نوینی در صنعت حمل‌ونقل ارائه دهد.

مدیرعامل شرکت توکا فولاد ادامه داد: در گروه صنعتی و تولیدی این هلدینگ که شامل شرکت‌های توکا رنگ سپاهان، توکا تولید اسپادان، ایران ذوب، لاستیک‌ها و غلتک‌های صنعتی مبارکه یا به اختصار میرکو و فولاد تاراز چهارمحال است، توانمندی تولید حدود ۲۲۰۰ تن انواع رنگ‌ها را دارد. اخذ لیسانس تولید برای محصولات پوششی از کارخانه‌های مهم دنیا بر حسب نیاز بازار، بهره‌برداری از واحد رزین، تولید لاستیک‌های صنعتی و اجرای پوشش‌های لاستیکی روی سطوح و مخازن، تولید ۱۶ مگاوات برق، تولید ۱۰ هزار تن گلوله‌های ضد سایش دارای سهم ۱۷ درصدی از کل بازار گلوله و سیلیس در سال ۱۴۰۰، تولید نزدیک به ۱۴۰ هزار تن ورق گالوانیزه مالکیتی و ۲۸ هزار تن ورق گالوانیزه کارمزدی از دیگر توانمندی این گروه است.

سبزواری گفت: این گروه در نظر دارد در برنامه‌های توسعه‌ای و اقدامات آتی خود، ورود به عرصه محصولات جدی ورق رنگی نظیر رنگ‌های پلی اورتان و پلی استر ویژه صنایع لوازم‌خانگی، تولید زنگ و چسب صنایع PET Film و تولید رنگ‌های دوستدار محیط‌زیست و فاقد کروم را تجربه کند. احداث و راه‌اندازی خط تولید نورد نقاله، مطالعه بررسی جهت احداث نیروگاه برق خورشیدی و گازی، خرید واحد اسید شویی و راه‌اندازی خط نورد سرد و تأسیس نیروگاه دیزلی و خورشیدی از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای این گروه زیرمجموعه هلدینگ توکا فولاد است.

وی درباره گروه مهم معدنی و نسوز این شرکت نیز اظهار کرد: این گروه شامل شرکت‌های راهبران فولاد صنعت، فولاد افزا، نسوز اکباتان، فرآورده‌های نسوز آذر، صنایع نسوز توکا و تهیه و تولید مواد اولیه استقلال سپاهان است. این گروه اولین کوره دولومیت زینتر تا ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال برای اولین بار در ایران را راه‌اندازی کرده است.

مدیرعامل شرکت توکا فولاد ادامه داد: به علاوه این گروه تنها تولیدکننده آجرنسوز دولومیت در کشور، دارای مرکز تحقیقات مجهز در کشور، تولید بیش از ۴۷ هزار تن محصولات دولومیتی در سال ۱۴۰۰ و تولید ۱۸ هزار تن انواع جرم‌های نسوز و ۳۷ هزار عدد انواع قطعات نسوز و انواع صفحات دریچه کشویی و همچنین دارای معدن سنگ آهن با ظرفیت قطعی ۸ میلیون تن و ظرفیت احتمال ۱۶ میلیون تن در اسفندار یزد از دیگر توانمندی این گروه است.

سبزواری گفت: در گروه پیمانکاری و خدمات این هلدینگ نیز شرکت‌های بهسازان صنایع خاورمیانه، توکا بتن، توکا سبز، توکانیرو و مهندسی ساخت و مدیریت صنایع توکا حضور دارند. این گروه بزرگ‌ترین و تنها تأمین‌کننده خدمات تأمین خودروهای بدون راننده ترابری سبک و سنگین در فولاد مبارکه، پرچم‌دار بزرگ‌ترین شرکت در حوزه خودرو ملکی و استیجاری با تنوع بالا اعم از خودروهای سواری وانت مینی‌بوس و اتوبوس، کسب سهم ۱۰۰ درصدی از پروژه‌های ترابری پرسنلی و ایاب و ذهاب سبک و سنگین شرکت فولاد مبارکه از جمله توانمندی شرکت‌های این گروه است.

وی افزود: این گروه در برنامه‌های آتی خود قصد دارد به بخش گردشگری با سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری در شهرهای پرجاذبه و گردشگرپذیر کشور ورود پیدا کند و سبد کسب‌وکار خود در حوزه پیمانکاری را اصلاح کند.

مدیرعامل شرکت توکا فولاد درباره گروه مالی و بازرگانی نیز تصریح کرد: این گروه زیرمجموعه شرکت توکا فولاد شامل شرکت‌های صنایع برش ورق فولادی مبارکه، بازرگانی توکا، فولاد کالا، آینده بهتر، سرمایه‌گذاری توسعه توکا، کارگزاری باهنر، سبد گردان آتیه توکا و فولاد متیل است، توانمندی‌های مختلف مانند تأمین‌کننده اصلی قراضه‌های فولاد مبارکه، بازوی قدرتمند در تأمین نیازهای فولاد مبارکه در زمینه انواع خریدهای خارج از کشور، متولی امور سهام شرکت‌های گروه و ارائه خدمات مالی و سرمایه‌گذاری با هدف کسب انتفاع و... است.

تلاش برای ایجاد شفافیت برای سهامداران

سبزواری گفت: این گروه در برنامه‌های توسعه‌ای و اقدامات آتی قصد دارد به بازرگانی بین‌المللی ضایعات فلزی و توسعه فعالیت‌های بازرگانی بین‌المللی ورود کند و فرآوری ضایعات آهن در کشور را به صورت منطقه‌ای کارگاهی توسعه دهد. تکمیل زنجیره خدمات مالی و تمرکز بر تأمین مواد اولیه خارجی فولاد مبارکه و سایر نیازمندی‌های صنعت فولاد از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای شرکت‌های این گروه است.

وی با بیان اینکه همه تلاش‌ها برای ایجاد شفافیت لازم برای سهامداران انجام شده است، اظهار کرد: امیدواریم حمایت سهامداران را در ادامه فعالیت شرکت داشته باشیم. با توجه به اینکه در دوره جدید شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد توجه به توسعه متوازن در گروه از اولویت‌های راهبردی این شرکت است.

شرایط عرضه اولیه «تاراز» در بورس فراهم نیست

مدیرعامل شرکت توکا فولاد ادامه داد: همچنین باتوجه به نیاز حفظ نقدینگی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای هیئت‌مدیره به مجمع پیشنهاد می‌کند، سود حداقلی معادل ۱۰ درصد از سود سال جاری تقسیم شود.

سبزواری درباره عرضه اولیه سهام تاراز در بورس نیز اظهار کرد: فعلاً شرایط عرضه این شرکت در بورس از سمت سهامدار عمده این شرکت فراهم نیست. تاراز نقدینگی خود را در تأمین مواد اولیه قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =