• ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
  • کد خبر: 25424
  • readingTime: ۵ دقیقه
فینال لیگ قهرمانان اروپا

فینال لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم رئال مادرید و لیورپول در پاریس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تب و تاب فوتبال باشگاهی از ساعت ۲۳:۳۰ امشب، شنبه به اوج خود می‌رسد، جایی که «بهترین‌ها» باید برای ورق زدن یک برگ از تاریخ فوتبال به مصاف هم بروند. لیگ قهرمانان اروپا معتبرترین و جذاب‌ترین رقابت اروپایی است که امشب فینال آن بین دو تیم رئال مادرید و لیورپول برگزار می‌شود، دو تیم با دو سرنوشت مختلف در رقابت‌های داخلی خود.

رئال مادرید در این فصل بار دیگر با حضور کارلو آنجلوتی بر روی نیمکت خود جانی تازه گرفت و فرشته‌ای به نام کریم بنزما نیز بارها و بارها ناجی این تیم در دقایق حساس شد تا آن‌ها بار دیگر با قهرمانی در لالیگا بر قله فوتبال اسپانیا بیاستند. اما مراسم اصلی تاج‌گذاری مادریدی‌ها هنوز باقی مانده و آن‌ها به انتظار جام گوش بلند اروپایی هستند که بازی نهایی آن در پاریس برگزار می‌شود.

رئال مادرید در این فصل، اگرچه یک قهرمانی راحت و کم دردسر در لالیگا به دست آورد، اما در لیگ قهرمانان اروپا شرایط متفاوتی داشت. آن‌ها که با ۱۳ قهرمانی، پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها هستند، گویی UCL در دی ان ای آن‌ها نهان است. رئال توانست در مرحله گروهی رقابت‌ها با یک شکست و پنج پیروزی مقتدرانه بالاتر از اینتر میلان به عنوان تیم صدرنشین صعود کند.

رئال مادرید _ لیورپول/ جنگ آخر

راه سخت و پرمخاطره رئال

اما در قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی و پس از افتضاح یوفا و تکرار رای گیری، سخت‌ترین قرعه ممکن به نام آن‌ها درآمد؛ تیم کهکشانی پاریس سنت ژرمن. تیمی با حضور ستارگانی مثل دوناروما، امباپه، نیمار، مسی و دیگر بازیکنان شاخص که روی کاغذ کار سختی برابر رئال آنجلوتی نداشتند. بازی رفت در پارس با گل دقیقه ۹۰ امباپه به سود پی‌اس‌جی به پایان رسید.

در نیمه اول بازی بازی برگشت نیز رئال شرایط خوبی نداشت و امباپه توانست با یک گل دیگر این بار در برنابئو درهای بهشت اروپایی را بر روی مادریدی‌ها ببندد. اما آنجلوتی و بنزما راه بازگشت به بازی را بلدند و درست در زمانی که هیچکس فکرش را نمی‌کرد، بنزما با معجزه خود توانست در فاصله دقایق ۶۱ تا ۷۸ هتریک کند تا ثابت کند برای رئال مادرید، لیگ قهرمانان اروپا همان بهشت موعود است.

با این نتیجه رئال به دور بعدی صعود کرد و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف مدافع عنوان قهرمانی یعنی چلسی رفت. رئال بازی رفت را در لندن سه بر یک برد تا با خیال راحت به برنابئو برود، اما در مادرید شرایط وقف مراد پیش نرفت و این چلسی بود که با گل‌های مونت، رودیگر و ونر ردر دقایق ۱۹ و ۵۱ و ۷۵ سه بر صفر پیش بیافتد و تیم صعود کننده باشد. اما بار دیگر در دقیقه ۸۰ این معجزه مادرید بود که با گل رودریگو کار را به وقت اضافه کشاند و در وقت‌های اضافه نیز بنزما بار دیگر جادوی خود را ثابت کرد و با گلزنی تیمش را به نیمه نهایی فرستاد.

رئال مادرید _ لیورپول/ جنگ آخر

رئال در نیمه‌نهایی نیز به تور تیم قدرتمند منچستر سیتی افتاد، تیمی که با گواردیولا در انگلیس و اروپا یکه‌تازی می‌کرد. بازی رفت دو تیم در منچستر بی‌نظیر بود و در نهایت با نتیجه چهار بر سه به سود سیتیزن‌ها به پایان رسید. پپ با تجربه که خوب می‌دانست در برنابئو نباید غفلت کند، تیمش را با هارمونی عالی در بازی برگشت راهی زمین کرد و تا دقیقه ۹۰ هم تیمش یک بر صفر از حریف جلو بود. اما بار دیگر رئالِ آنجلوتی در دقایق پایانی معجزه خود را به رخ کشید و رودریگو با گل در دقایق تلف شده بازی، کار را به وقت اضافه کشاند. در وقف اضافه نیز سیتی در باتلاق مادرید فرو رفت و رئال با گل بنزما از روی نقطه پنالتی به فینال رسید.

لیورپول آسوده خاطر به فینال آمد

اما حریف رئال مادرید یعنی لیورپول، راهی به مراتب راحت‌تر در مراحل حذفی داشت. معجزه اصلی آن‌ها در گروه مرگ بود، گروهی که لیورپول هر شش بازی خود برابر آتلتیکو مادرید، آث میلان و پورتو را پیروز شد و به مراحل حذفی رسید. لیورپول در اولین بازی خود در مراحل حذفی برابر دیگر تیم میلانی حاضر در رقابت‌ها قرار گرفت و اینتر را با نتیجه دو بر یک در جوزپه‌ مه‌آتزا شکست داد تا شکست یک بر صفر آن‌ها در آنفیلد هم مانع صعودشان نشود.

رئال مادرید _ لیورپول/ جنگ آخر

در یک چهارم نهایی لیورپول به مصاف بنفیکایی رفت که توانسته بود با حذف آژاکس کار بزرگی کند، اما بازی انتحاری بنفیکا برابر رئال جواب نداد و آن‌ها بازی رفت را در پرتغال با نتیجه سه بر یک واگذار کردند. بنفیکا در آنفیلد هم نتوانست عملیات غیرممکن را ممکن کند و تنها به یک تساوی سه بر سه دست یافت تا ماجراجویی پرتغالی‌ها به پایان برسد.

در نیمه نهایی تیم آماده و سرحال یورگن کلوپ برابر ویارئال شکفتی‌ساز اونای امری قرار گرفت، تیمی که توانسته بود بایرن و یوونتوس پرآوازه را به زانو درآورد. اما لیورپول آتش این تیم را خاموش کرد و در دو بازی رفت و بر گشت با مجموع نتیجه پنج بر دو راهی فینال شد.

جنگی حیثیتی

رقابت تیم‌های انگلیسی و اسپانیایی در لیگ قهرمانان اروپا همواره رقابتی حیثیتی برای فوتبال دو کشور بوده است و نمایندگان این دو قطب فوتبال دنیا بارها و بارها در رقابت‌های اروپایی و به خصوص در فینال‌ها برابر هم قرار گرفته‌اند. علاوه بر اینها، این بازی رئال و لیورپول برای دو تیم از حساسیت بیشتری نیز برخوردار است، زیرا آن‌ها یک بار دیگر و در سال ۲۰۱۸ نیز فینال لیگ قهرمانان اروپا را برگزار کردند.

رئال مادرید _ لیورپول/ جنگ آخر

در آن سال سرجیو راموس، مدافع مادریدی‌ها اصلی‌ترین عنصر تهاجمی تیم لیورپول و کلیدی‌ترین بازیکن این تیم را در همان ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی زمین گیر کرد تا محمد صلاح مجبور به ترک زمین بازی به دلیل مصدومیت شود. آن بازی را رئال زیدان با نتیجه سه بر یک از لیورپول کلوپ برد تا آخرین جام اروپایی رئال به دست آید.

از آن سال تاکنون رئال مادرید تغییرات زیادی کرده و دیگر خبری از زیدان، رونالدو، گرت بیل، ناواس و واران در تیم کهکشانی‌ها نیست. اما از سوی دیگر لیورپول تقریبا تمام بازیکنان خود را حفظ کرده و همچنان با همان تیم پا به فینال می‌گذارد، تیمی که حالا یک محمد صلاح آماده دیگر برای انتقام دارد. ستاره مصری لیورپول بارها و بارها در مصاحبه‌های خود از علاقه‌اش به انتقام گفته و کری‌ خوانی زیادی برای رئالی‌ها انجام داده است.

رئال مادرید _ لیورپول/ جنگ آخر

اما تنها باید صبر کرد و دید که در پایان این مهمترین ۹۰ یا ۱۲۰ دقیقه فصل فوتبال اروپا تاج بر سر کدام تیم گذاشته می‌شود، آیا لیورپول به قهرمانی هفتم خود می‌رسد یا رئال با بردن چهاردهمین جام برای همیشه در لیگ قهرمانان اروپا جاودانه خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =