• ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
  • کد خبر: 25368
  • readingTime: ۱ دقیقه
تیم ملی فوتبال ایران

برگزاری بازی دوستانه بین ایران و کانادا بار دیگر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و مشخص نیست که دولت کانادا برای اعضای تیم ملی ویزا صادر کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه دوستانه خود پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، قرار است ۱۵ خرداد با تیم ملی کانادا در خاک این کشور بازی کند. با این حال از سوی دولت کانادا بارها و بارها پیرامون این بازی حواشی ایجاد شده و به نظر می‌رسد که تیم ملی برای حضور در خاک این کشور مشکل داشته باشد. طبق اخبار گفته شده این دیدار در آستانه لغو قرار گرفته و ممکن است بازیکنان ایران نتوانند ویزای ورود به کانادا را دریافت کنند.

از طرفی ایران قرار بود در پس از بازی را کانادا در این کشور بازی دوستانه با اکوادور برگزار کند که این بازی لغو شد. دلیل این لغو در برخی گزارش‌ها عدم همکاری طرف کانادایی در فراهم کردن امکانات و عدم امکان اسکان کاروان تیم ملی ایران پس از بازی با کانادا در خاک این کشور عنوان شد.

بازی دوستانه ایران و کانادا بار دیگر واکنش نخست وزیر کشور کانادا این کشور را برانگیخت. جاستین ترودو گفت: «همچنان می‌خواهم نگرانی‌ خودم را در خصوص این بازی اعلام کنم و معتقدم دیدار با این تیم، ایده‌ای بد است. می‌توانم به شما این اطمینان را بدهم که ورزش کانادا هیچ بودجه‌ای برای این بازی ارائه نکرده است. در خصوص اینکه آیا آنها می‌توانند به خاک کشور کانادا وارد شوند یا نه، باید گفت که تصمیم این موضوع با خدمات مرزی است. این آژانس به صورت حرفه‌ای و کاملا مستقل نسبت به این موضوع تصمیم گیری خواهد کرد».

از طرفی حمید استیلی در مورد آخرین وضعیت بازی تیم ملی ایران و کانادا اظهار کرد: «مشکلاتی داریم. از صبح امروز به فدراسیون آمدیم که بحث خروج از کشور برخی از بازیکنان را پیگیری کنیم. نزدیک به ۱۱ بازیکن تیم ملی سرباز هستند و بازیکنان دانشجو هم داریم. کار مجوز خروج از کشور به دقیقه ۹۰ افتاده، سفارت کانادا در آنکارا به ما زمانی داده که اگر در آن تاریخ به این شهر نرویم ویزای تیم ملی صادر نخواهد شد».

علاوه بر سنگ‌اندازی طرف کانادایی به نظر می‌رسد شرایط خروج از کشور بازیکنان ایران نیز مشکلاتی را برای کاروان تیم ملی ایجاد کند. در حال حاضر بازی ایران و کانادا که می‌توانست یکی از بهترین بازی‌های ایران برای آماده‌سازی در راه جام جهانی و شبیه سازی برای بازی با آمریکا باشد به اغما رفته و تکلیف آن در فاصله ۱۰ روز مانده تا بازی مشخص نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =