محمدیاسر طیب نیا

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: اگر روی فرهنگ عمومی سرمایه‌گذاری شده و درک صحیحی نسبت به این موضوع ایجاد شود با صرفه‌جویی حدود ۲۰ درصدی در مصرف انرژی در خردادماه شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

به گزارش ایراسین، محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما اظهار کرد: نقش روابط عمومی‌ در سازمان‌ها فراتر از اطلاع‌رسانی است. حتی جهاد تبیین که یکی از منویات رهبر معظم انقلاب است یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها است ولی روابط عمومی وظایف بالاتری دارد.

وی گفت: روابط عمومی امروزه تبدیل به هنری توأم با علوم و تخصص‌های مختلف شده است و به همین علت انتظارها از روابط عمومی فراتر از یک اطلاع‌رسانی ساده و اعلام آمار و ارقام است چرا که در دنیای امروز روابط عمومی‌ها درون سازمان نقش فرهنگ‌سازی دارند و اگر در سازمان‌های موفق دنیا موفقیتی می‌بینیم این موفقیت مرهون فرهنگ نهادینه شده در آن سازمان است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: در منطقه نیز بحث مسئولیت‌های اجتماعی از رسالت روابط عمومی‌ها است که این کار فراتر از اجرای چند پروژه منطقه‌ای است. در بُعد کشوری، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مطرح است که این موضوع در سرنوشت و شرایط فعالیت سازمان‌های بزرگ بسیار تأثیرگذار است.

به راه افتادن موج صنعت‌ستیزی توسط رسانه‌های بیگانه

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این در بُعد فرامنطقه‌ای ارائه مدلی از تمدن اسلامی و فرهنگ والای آن نقش روابط عمومی‌ها است. ما امروز به دنبال جهان‌تراز شدن و شناساندن سازمان‌های جهان‌تراز به کل دنیا هستیم چون بسیاری از رسانه‌های بیگانه جنگ بزرگی و تمام عیاری را علیه ما شکل داده‌اند و افکار عمومی داخلی را نیز تحت تأثیر قرار داده‌اند تا موفقیت‌های ما را کتمان کنند. ما باید علاوه بر تببین موفقیت‌ها بتوانیم به صورت فعال با جنگ رسانه‌ای دشمن مقابله کنیم.

طیب نیا تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه صنعتی نکته‌ای اساسی است. امروز سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حوزه صنعت در کشور انجام شده ولی موج صنعت‌ستیزی با حمایت رسانه‌های بیگانه شکل گرفته در جامعه و آهسته آهسته وارد بدنه فرهنگ عمومی جامعه شده است.

مصرف‌گرایی با صنعتی شدن در تعارض است

وی تأکید کرد: فرهنگ مصرف‌گرایی در تعارض با صنعتی شدن است و امروز با این مواجه هستیم که به همین خاطر مصارف برق و گاز افزایش پیدا کرده است و به خاطر عدم توازن در رشد تولید انرژی با پیشرفت صنعت مشکلاتی برای صنایع به خاطر محدودیت‌های انرژی ایجاد شده است. مردم باید درک کنند که می‌توانند با صرفه‌جویی در مصرف انرژی، در فصول گرم سال در مورد برق و در فصول سرد سال در مورد گاز به‌ویژه در زمان‌های پیک مصرف به اشتغال کشور که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور است کمک زیادی کنند تا صنعت و اقتصاد کشور آسیب نبیند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه متذکر شد: در سال گذشته در برخی از مجموعه‌های بزرگ به خاطر محدودیت‌های انرژی ده‌ها هزار میلیارد تومان عدم‌النفع را شاهد بودیم که در نهایت با آسیب دیدن اشتغال در جامعه، خود مردم آسیب می‌بینند و به همین خاطر توسعه که متضمن اشتغال‌آفرینی‌های آینده است نیز آسیب می‌بیند.

کاهش محدودیت‌های انرژی با صرفه‌جویی حداقلی در انرژی

وی عنوان کرد: اگر روی فرهنگ عمومی سرمایه‌گذاری شده و درک صحیحی نسبت به این موضوع ایجاد شود با صرفه‌جویی حدود ۲۰ درصدی در مصرف انرژی در خردادماه شاهد قطعی برق نخواهیم بود و شاهد خسارت‌های چند ده هزار میلیاردی نخواهیم بود. در زمستان نیز اگر مردم گاز را در حدود ۲۰ درصد بهینه‌تر مصرف کنند و از وسایل گازسوزی که مصرفی بهینه‌تر دارند استفاده کنیم می‌توانیم خسارت‌های کمتری را در صنعت شاهد باشیم.

طیب‌نیا بیان کرد: مردم نشان داده‌اند که اگر در عرصه‌های مختلف توجیه شدند و اگر مساله برای آن‌ها تبیین شد با جریان پیشرفت در کشور همراه می‌شوند. به همین خاطر رسانه‌هایی مانند صدا و سیما باید تلاش کنند این مشکلات را قبل از فصل پیک مصرف، مطرح نموده تا شاهد قطعی برق صنایع نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =