شمش فولادی

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با صدور ابلاغیه‌ای، صدور مجوز طرح‌های شمش فولادی با روش کوره القایی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیف‌الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، طی نامه‌ای نحوه صدور جواز تاسیس رشته فعالیت‌های مربوط به صنایع معدنی  را خطاب به مدیران کل ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه فرایند کامل صدور جوازهای تاسیس کلیه صنایع معدنی به جز طرح‌های شمش فولادی با روش کوره القایی، به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بدون نیاز به استعلام از ستاد وزارت‌خانه تفویض می گردد.

ممنوعیت صدور مجوز طرح‌های شمش فولادی با روش کوره القایی

در این ابلاغیه آمده است: "صدور مجوزهای صنعتی برای طرح‌های شمش فولادی با روش کوره القایی با توجه به جنبه های اقتصادی، فناوری، شدت مصرف انرژی و مخاطرات زیست محیطی از تاریخ این ابلاغیه ممنوع می‌باشد. لازم به ذکر است جوازهای تاسیس با ظرفیت غیراقتصادی به منزله تولید شمش از طریق روش القایی در نظر گرفته می‌شود و در صورت صدور جوازهای جدید در این زمینه، ابطال مجوز در دستور کار قرار خواهد گرفت."

ممنوعیت صدور مجوز طرح‌های شمش فولادی با روش کوره القایی

مدیرکل دفتر صنایع معدنی همچنین در ابلاغیه مذکور اعلام کرد: با توجه به محدودیت‌های جدی انرژی در توسعه زنجیره فولاد ضروری است فهرست مجوزهای تاسیس فعال و طرح‌های توسعه‌ای فعلی در زمینه ذوب القایی که دارای پیشرفت فیزیکی مناسب هستند را به این دفتر ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =