چهارمین رویداد جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی

دبیرکل جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی گفت: نظام‌مند کردن مسئولیت اجتماعی برای حل چالش‌های شهری با همکاری شهرداری‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تایماز سید مصطفایی در آئین چهارمین جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی با بیان اینکه کلانشهر اصفهان درگیر چالش‌های مختلف ترافیکی، محیط زیستی، خدماتی، فرهنگی و ... است، اظهار داشت: جدی گرفتن مسئولیت اجتماعی از سوی بنگاه‌های اقتصادی برای حل این چالش‌ها امری جدی است.

وی افزود: شاید در سال‌های گذشته به اندازه امروز اهمیت مسئولیت اجتماعی برای همگان روشن و بین ساختارهای اجتماعی و بنگاه‌های اقتصادی ارتباط خوبی برقرار نبود. از این رو شاهد این شرایط هستیم.

دبیرکل جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی با اشاره به اینکه هنوز هم برای مدیریت چالش‌های موجود در کلانشهرها با همکاری صنایع و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دیر نشده است، ابراز داشت: نباید زمان را از دست داد، باید رویکرد مسئولیت اجتماعی با نگاهی آینده را مورد توجه قرار دهیم چرا که این امر به نوعی سرمایه‌گذاری اجتماعی تلقی می‌شود.

وی افزود: به جرات می‌توان گفت ساخت مدرسه در همه جای کشور توسط خیرین به خوبی حس شده است بنابراین ما باید برای حل چالش‌های کشور چنین رویه‌ای را به کار بگیریم.

سید مصطفایی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی دارای پیچیدگی خاصی است و باید مدیران برای آن نگاه کلان داشته باشند، تصریح کرد: باید همه سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌ها برای تحقق مسئولیت اجتماعی برنامه‌ریزی داشته باشند و آن را به خوبی ارزیابی کنند.

وی گفت: شورای شهر ششم نیز از ابتدای مسئولیت خود همه هم و غم خود را بر این مساله متمرکز ساخته و تدوین نظام‌نامه مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران را در دستور کار قرار داده‌ایم که مشتمل بر 6 ماده و 17 تبصره است تا شاهد نظام‌مندتر اداره شدن شهر باشیم.

دبیرکل جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی افزود: باید فرصتی را برای هم‌افزایی گسترده مردم در قالب سازمان‌های مردم نهاد برای تحقق مسئولیت اجتماعی ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: نظام‌مند کردن مسئولیت اجتماعی برای حل چالش‌های شهری با همکاری شهرداری‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در دستور کار است که این امر منجر به کاهش نرخ بیکاری نیز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =