علی آبادی

مدیر روابط عمومی ایمیدرو با اشاره به وظایف روابط عمومی گفت: معرفی نقاط ضعف به بالادستی‌ها و معرفی نقاط قوت به مردم دو نقش مهم روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش ایراسین به نقل از معدن نیوز حمید علی آبادیان مدیر روابط عمومی ایمیدرو اظهار داشت: خوشبختانه بخش روابط عمومی ایمیدرو طی این سال‌ها ارتباط خوب و موثری با رسانه‌ها داشته است اما به دلیل شیوع کرونا و شرایط خاص کشور این ارتباط کمی کم‌رنگ شد اما در حال حاضر این فضا ایجاد شده است لذا باید از این فضا و ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

علی آبادیان با اشاره به وظایف روابط عمومی در این عرصه تاکید کرد: معرفی نقاط ضعف به بالادستی‌ها و معرفی نقاط قوت به مردم دو نقش مهم روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی است. این فضا توسط رسانه‌ها ایجاد می‌شود. سازمان ایمیدرو با توجه به فعالیتش در حوزه صنایع و معادن که در بخش اشتغالزایی، مسئولیت اجتماعی، محرومیت‌زدایی حتی در حوزه زیرساخت‌ها فعالیت دارد، برای جامعه امیدآفرینی می‌کند.

وی افزود: در شرایط خاصی که مردم دغدغه‌های خودشان را دارند و در کنار این دغدغه‌ها با آماج اخبار منفی مواجه هستند، ایمیدرو یک نقطه امیدبخش است که می‌شود از طریق آن مردم را دل‌گرم کرد. بر همین اساس ما نیاز به ارتباط بیشتری با رسانه‌ها داریم که برای گسترش این ارتباطات اقداماتی در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو در ادامه گفت: روابط عمومی ایمیدرو در حال راه‌اندازی تورهای راهیان صنعت با حضور رسانه‌ها است که در این تورها شاهد فعالیت‌ها و اقدامات ایمیدرو هستیم و رسانه‌ها بهترین ابزار برای انعکاس این اقدامات هستند.

علی آبادیان با اشاره به نقش مقوله آموزش در روابط عمومی یک سازمان گفت: اگر به روابط عمومی به عنوان یک علم نگاه کنیم آموزش اولین سنگر آن محسوب می‌شود یعنی تا آموزش رقم نخورد هر چه اتفاق می‌افتد بیهوده است. در حال حاضر یکی از نقاط ضعف در حوزه روابط عمومی‌ها این است که افراد نسبت به آنچه که باید انجام دهند، ناآشنا هستند یعنی تخصصی به موضوعات نگاه نمی‌شود؛ از این جهت روابط عمومی یک علمی است که به طور مداوم در حال بروزرسانی است و نیاز به آموزش دارد.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو ادامه داد: در همین راستا یکی از مسائلی که در ابتدای ورود به آن بسیار توجه کرده‌ام موضوع آموزش بوده است. در سال گذشته 2 دوره آموزشی در حوزه روابط عمومی برگزار شد و در سال جاری نیز دوره‌های متعدد دیگری برنامه‌ریزی شده که در آینده اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به گردهمایی مدیران روابط عمومی معدن و صنایع معدنی گفت: در این رویداد سه روزه که به میزبانی روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه است تمامی روابط عمومی‌ها حضور دارند. سرفصل‌هایی برای روابط عمومی و زیرمجموعه‌های آن تدوین شده تا از ظرفیت آن‌ها به نفع خودمان و از قدرت سازمان به نفع آن‌ها استفاده کنیم.

علی‌آبادیان با اشاره به عملکرد و خط مشی روابط عمومی ایمیدرو در سال جاری گفت: از جمله اقدامات ما در سال جاری تقویت ارتباط با رسانه‌ها است که بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

وی افزود: رسانه یک بازوی مهم برای ما است؛ پس یکی از اقدامات ما تقویت ارتباط موثر با رسانه‌ها است. موضوع بعدی ارتباطات درون سازمانی و پرسنلی است که خوشبختانه در این زمینه ارتباطات خوبی در میان پرسنل این سازمان وجود دارد.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو درباره ضرورت استفاده از ابزارهای جدید در امر اطلاع‌رسانی در روابط عمومی‌ها عنوان کرد: روابط عمومی موفق است که به درستی ابزارها را بشناسد. عدم استفاده صحیح از ابزارها به مجموعه آسیب خواهد زد. بهترین ابزار در حال حاضر برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی است که براساس قوانین و قواعدی موجود باید از این ظرفیت به درستی استفاده نمود.

علی‌آبادیان تاکید کرد: روابط عمومی موفق است که فرهنگ استفاده درست از این ابزارها را داشته باشد. در حوزه جهاد هیچ سلاحی بهتر است شبکه اجتماعی وجود ندارد و متاسفانه عده‌ای در جامعه این موضوع را بیان می‌کنند که این‌ها ابزار دشمن است اما معتقدم که از ابزار دشمن می‌شود به ضرر خودش استفاده نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =