• ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
  • کد خبر: 24930
  • readingTime: ۲ دقیقه
روابط عمومی

۲۷ اردیبهشت‌ماه در تقویم ایران اسلامی «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» نام نهاده شده و نام‌گذاری این روز مؤید جایگاه، نقش و تأثیرگذاری منحصربه‌فرد روابط عمومی در جامعه است؛ بنابراین شایسته است ضمن ستایش اقدامات کلیه دست‌اندرکاران این بخش، همت و تلاش آنان حرکتی جهاد گونه و مقدس دانسته شود؛ فعالیتی مقدس که ابلاغ و اطلاع‌رسانی، بیان حقیقت و واقعیت و شفاف‌سازی، شاکله اصلی آن است.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین- در قرنی به سر می‌بریم که ارتباطات و وسایل ارتباطی مهم‌ترین ابزار تأثیرگذاری بر ذهن، فکر و خِرد فردی و جمعی است و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی بیش از سایر نهادهای اجتماعی مؤثر و جریان‌سازند.

درچنین شرایطی، اهمیت توجه به افکار عمومی و ابزارهای اقناع و اطلاع‌رسانی به آن‌ها مورد توجه بیشتری واقع شده و رسالت خطیر حفظ و حراست از منافع هر سازمان، برقراری ارتباط با افکار عمومی، تسهیل ارتباط سازمان با مردم و ذی‌نفعان و اطلاع‌رسانی درخصوص تلاش‌ها و اقدامات صورت‌گرفته بر دوش روابط عمومی نهاده شده است.

روابط عمومی بازوی ارتباطی سازمان با مردم و نهادی حساس و استراتژیک برای تعریف، تفسیر، توضیح و تبیین سیاست‌ها، راهبردها، برنامه‌ها، اقدامات و دستاوردهاست و به‌طور قطع، بخش زیادی از توفیق هر سازمان در اثرگذاری بر اذهان و افکار عمومی متأثر از عملکرد این نهاد است.

اشراف و نفوذ نظام ظالم و سلطه‌طلب بین‌المللی بر جریان رسانه‌ای و افکار عمومی جهانی، نکته‌ای انکارناشدنی است؛ علاوه بر این، خصومت نظام غرب با نظام اسلامی ایران موجب منازعه و راه‌اندازی جنگ عظیم تبلیغاتی و رسانه‌ای بر علیه عزم، اراده و خواست ملت ایران مبتنی بر خودکفایی و تکیه‌بر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی شده و این مسئله ضرورت توجه به مسئله تبلیغ و تبیین خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی در چهار دهه گذشته را دوچندان ساخته است.

آنچه مسلم است این است که روشنگری به مصداق فریضه «امربه‌معروف» رسالتی است که بر دوش تمامی افراد دغدغه‌مند جامعه نهاده شده و اگر واژه جهاد را تلاشی برای مقابله با دشمن بدانیم، جهاد روشنگری و تبیین، همچون جهاد در راه خدا، جهاد علمی و جهاد اقتصادی، واژه‌ای مأنوس و مقدس در فرهنگ مقاومت، ایستادگی و پایداری است.

درچنین وضعیتی که همه تلاش نظام غرب بر تضعیف روحیه مردم و تخریب اذهان عمومی درخصوص عملکرد نظام و کارگزاران اسلامی است، تعداد بسیاری از نخبگان، دلسوزان و متخصصان کشور، دل در گرو پیشرفت و تعالی این کشور نهاده‌اند. آمارها گواه این مسئله است که برخلاف تمامی کارشکنی‌ها و تحریم‌ها، تنها در همین حوزه صنعت فولاد، ایران اسلامی هم‌اکنون در جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد جهان قرار دارد و توفیقات فراوان در اشتغال‌زایی صدها هزار نفر و ابتکارات، نوآوری‌ها و تولیدات فراوان به‌منظور تأمین نیازهای داخلی و صادرات به تمامی نقاط جهان، مؤید این نکته است که مقابله با بی‌انصافی مغرضانه نظام سلطه رسانه‌ای نیازمند جهاد اطلاع‌رسانی و تبیین است.

البته به نظر می‌رسد شیوه‌های قدیمی اقناع افکار عمومی دیگر چندان کارگشا نیست و لازم است با بهره‌گیری از ابزارها و تکنیک‌های نوین ارتباطی، تبلیغاتی و روابط عمومی، خدمات نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف معرفی و تبیین شود.

«جهاد تبیین» دغدغه‌ای اساسی است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به‌عنوان فریضه‌ای قطعی و فوری توصیه شده و قطع به یقین توقع از روابط عمومی‌ها در این خصوص دوچندان است.

۲۷ اردیبهشت‌ماه در تقویم ایران اسلامی «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» نام نهاده شده و نام‌گذاری این روز مؤید جایگاه، نقش و تأثیرگذاری منحصربه‌فرد روابط عمومی در جامعه است؛ بنابراین شایسته است ضمن ستایش اقدامات کلیه همکاران و دست‌اندرکاران این بخش، همت و تلاش آنان حرکتی جهاد گونه و مقدس دانسته شود؛ فعالیتی مقدس که ابلاغ و اطلاع‌رسانی، بیان حقیقت و واقعیت و شفاف‌سازی، شاکله اصلی آن است.

ضمن تبریک این روزبه تمام همکاران خدوم، پرتلاش، زحمت‌کش و فعال عرصه ارتباطات و روابط عمومی در گروه فولاد مبارکه که با تلاش شبانه‌روزی خود، نقش ویژه‌ای در دست‌یابی به اهداف و سیاست‌های گروه بر عهده ‌دارند، امیدواریم این سربازان جهادِ عظیمِ تبیین به والاترین توفیقات در حوزه خود دست یابند تا ان‌شاءالله پشتیبانی مناسب و در خور جهادگران عرصه تولید کشورمان در گروه فولاد مبارکه به خوبی محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =