بیمه سلامت

مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور سلامت توضیحاتی درباره روند انجام «آزمون وسع» برای برقراری بیمه سلامت از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، سید سجاد موسوی، با اشاره به برقراری بیمه رایگان برای پنج میلیون و ۴۰۰ هزار ایرانی از روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه اظهار کرد: این پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر افراد کم‌درآمدی هستند که در سه دهک پایین درآمدی قرار دارند و وزارت رفاه چندی پیش و پس از انجام وسع سنجی، فهرست آنها را به سازمان بیمه سلامت ارسال کرده بود.

وی افزود: این اقدام در راستای تکمیل پوشش بیمه‌های اجتماعی در حال انجام و تحقق آن به عنوان پیش‌نیاز بسیاری از سیاست‌های حمایتی در کشور الزامی است.

مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور سلامت، درباره روند بررسی و تعیین وضعیت دارایی و درآمدی خانوار به منظور تعیین استحقاق و میزان برخورداری از یارانه دولت جهت حق بیمه پایه سلامت اظهار کرد: آزمون وسع در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا و مصوبه ستادملی مقابله با کرونا متوقف شده بود؛ البته وسع سنجی برای بخش‌های دیگر انجام می‌شد، ولی برای پوشش بیمه متوقف شده بود که امسال با مصوبه‌ای که در بودجه ۱۴۰۱ داشتیم دوباره انجام می‌شود.

موسوی افزود: بر این اساس، سایر متقاضیان برخورداری از بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و درخواست خود را جهت پوشش بیمه ثبت می‌کنند که اسامی آنها از سوی سازمان بیمه سلامت در اختیار ما قرار گرفته و به سرعت مورد آزمون وسع قرار می‌گیرند. افراد بر اساس نتیجه، یا تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند یا مشمول درصدی تخفیف شده یا اینکه از لحاظ درآمدی ملزم به پرداخت حق بیمه کامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه البته اکنون علاوه بر مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، بستر ثبت‌نام غیرحضوری برای افرادی که فاقد پوشش بیمه هستند نیز فراهم شده است گفـت: سامانه مربوط به‌روز رسانی شده و امکان ثبت‌نام برای متقاضیان وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =