شهرام ادیب‌فرد، مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در میزگرد تخصصی "اهمیت اکتشافات و احیای معادن راکد در چشم‌انداز بلندمدت تامین منابع مواد اولیه" گفت: راه نجات توسعه سنگ آهن در کشور، ورود به اکتشاف عمیق است و نیاز به دستگاه و دانش در این حوزه داریم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شهرام ادیب‌فرد، مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در میزگرد تخصصی "اهمیت اکتشافات و احیای معادن راکد در چشم‌انداز بلندمدت تامین منابع مواد اولیه" که در حاشیه دوازدهمین همایش و نمایشگاه «چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار» برگزار گردید، اظهار کرد: حدود ۱۱ هزار مجوز بهره‌برداری در کشور داریم که ۱۲۰۰ مجوز در گروه فلزی و سایرین در مصالح ساختمانی و فلزات تزیینی است و بیش از ۴ هزار فقره راکد و غیر فعال است.

وی افزود: از مجموع ۵۰۰ میلیون تن استخراج سالیانه، ۲۰۰ میلیون تن فلزی است و این معادل ۴۰ درصد است.

شهرام ادیب‌فرد خاطرنشان کرد: اشتغال مستقیم در حوزه معدن ۱۵۷ هرار نفر و ۳۸ درصد آن در معادن فلزی است.

مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران دلیل رکود برخی از معادن را به دلیل سیاست های کلان دانست و اعلام کرد برای اکتشاف عمیق نیاز به دستگاه و دانش داریم.

ادیب‌فرد در پایان تاکید کرد: راه نجات توسعه سنگ آهن در کشور، ورود به اکتشاف عمیق در حوزه سنگ آهن است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دوازدهمین همایش و نمایشگاه «چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار» از صبح روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران آغاز شد و تا ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =