حسام مقدم‌علی

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در مراسم افتتاحیه دوازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران اظهار کرد: برآورد صورت گرفته در مورد محصولات آلیاژی و سوپر آلیاژی ما ظرفیت بالای ۳ میلیون تن برای صادرات داریم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حسام مقدم‌علی در پنل «بررسی چالش‌ها و فرصت‌های فولاد در ۱۴۰۱» که در حاشیه دوازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته در مورد محصولات آلیاژی و سوپر آلیاژی ما ظرفیت بالای سه میلیون تن برای صادرات داریم.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در طرح جامع فولاد، جدول فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای فولاد در خلق ارزش افزوده تدوین و آماده شده است.

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: ظرفیت‌های فعالی در کشور وجود دارد که عملکرد آن ارائه شده است. ظرفیت مجوزهای صادره هم به تفکیک مشخص است.

مقدم‌علی گفت: ظرفیت موجود از بُعد مجوزی، مجموعا ۱۰۰ میلیون تن است که باید مشخص شود هر کدام از این ظرفیت‌ها و مجوزها چقدر پیشرفت داشته است. باید توجه داشت که در اینجا ما باید ظرفیت مجموع مجوزهای فعال و قابل تحقق را ملاک قرار دهیم. مثلا ۱۸ میلیون تن مجوز صادره برای فولاد خام داریم که پیشرفت فیزیکی آن صفر است.

خلأ زیرساخت کافی و متوازن در بخش اکتشافات معدنی

وی با اشاره به لزوم انجام فعالی‌های متناسب در بخش اکتشاف افزود: زیرساختهای کافی و متوازن در این بخش وجو ندارد. از سوی دیگر نتایج مجوزها و استعلام‌ها کار را بسیار پیچیده می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دوازدهمین همایش و نمایشگاه «چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار» از صبح روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران آغاز شد و تا ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =