فینال لیگ برتر هندبال/ تیم هندبال سپاهان / تیم هندبال شهید شاملی

تیم هندبال سپاهان و شهید شاملی در فینال لیگ برتر به مصاف هم رفتند و سپاهان توانست به برتری دست یابد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازی اول از فینال لیگ‌برتر هندبال کشور امروز، شنبه از ساعت ۱۶ بین دو تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون برگزار شد. این دو تیم پیش‌تر تنها یک باخت در مرحله گروهی داشتند و دیگر رقبا را شکست دادند. نکته جالب‌تر اینکه یک باخت دو تیم رو در روی هم بوده است.

این بازی در نهایت با نتیجه ۲۳ بر ۱۹ به سود سپاهان به پایان رسید تا این تیم در بازی دوم فینال نیز دست بالاتر داشته باشد.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

بازیکنان دو تیم

بازیکنان تیم سپاهان: مجتبی حیدرپور، میلاد قلندری، یاسین کبیریان‌جو، کامیار طاهری، محمد زمانی، محمد سیاوشی، هادی طالبی، محمد کیانی، محمدرضا صادقی، محمدرضا اورعی، محمدرضا امیری، وحید مسعودی، علیرضا کاظمی، سعید برهانی، شهاب صادق‌زاده و سعید پورقاسمی.
سرمربی: مجید رحیمی‌زاده

بازیکنان تیم شهید شاملی: محمدرضا کاظمی، کاظم جمعه‌پور، مهران رهنما، بهشاد فاتحی، محمدعلی قاسمی، محمد صفری، یونس بدیعی، مجتبی کرمیان، حامد حبیب‌زاده، فرزاد رستمی، محمد ایوبی، علی رحیمی، حسین رحمتی، یونس آثاری، امیرعباس سلطانی و علی کوهزاد.
سرمربی: محمدرضا رجبی

شرح بازی

نیمه اول: دو تیم در ابتدای بازی پایاپای پیش رفتند و هر گل و حمله با واکنش سریع حریف مواجه بود. دو تیم بازی سفت و فیزیکی را به نمایش گذاشتند و درگیری‌ها برای نفوذ در پشت منطقه رنگی به اوج خود رسید. این روند تا دقیقه ششم بازی ادامه داشت تا اینکه در این دقیقه ضد حمله سریع سپاهانی‌ها و گل چهارم این زردپوشان برتری را به سپاهان و روحیه خوبی به اردوی اصفهانی‌ها تزریق کرد. پس از این گل پنالتی به سود تیم شهید شاملی اعلام و بار دیگر بازی به تساوی رسید. تا میانه‌های این نیمه هرچه دو تیم تلاش کردند نتوانستند اختلاف ایجاد کنند و شانه به شانه هم امتیازات پیش می‌رفت. در این دقایق درخشش محمد سیاوشی بسیار به چشم آمد و جلوی شوت‌های سهمگین حریف را گرفت. بار دیگر در دقیقه پانزدهم سعید پورقاسمی کاپیتان سپاهانی‌ها با یک ضربه دیدنی برتری را به سپاهان هدیه کرد از طرفی سیاوشی نیز یک پنالتی مهار کرد تا سپاهان فرصت تثبیت برتری خود را به دست آورد، اما اشتباه بازیکن سپاهان مالکیت را از سپاهان گرفت؛ با این حال باز هم عکس‌العمل عالی سیاوشی اجازه نداد تا بازی به تساوی بکشد.

پس از این اتفاقات سپاهان توانست گل هفتم خود را به ثمر برساند و به برتری دو امتیازی دست پیدا کند. پس از آن نیز کامیار طاهری روی یک ضد حمله سریع اختلاف را به سه امتیاز افزایش داد تا تیم شهید شاملی را مجبور به درخواست وقت استراحت کند. پس از وقت استراحت این شهید شاملی بود که عملکرد بهتری به خصوص در فاز دفاعی داشت و اجازه نداد تا شوت‌های سپاهانی‌ها وارد دروازه شود، اما در نهایت سپاهان آنقدر نزد تا خورد و بازی مساوی شد. در دقایق پایانی نیمه حساسیت به اوج خود رسید و دو تیم بالاخره در دفاع ضعف نشان دادند و گل‌های زیادی رد و بدل شد. در نهایت این نیمه با نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود طلایی‌پوشان سپاهان به پایان رسید.

نیمه دوم: آغاز این نیمه با ضربه زیبای صادق‌زاده و گل یازدهم سپاهان همراه بود، در ادامه سیاوشی نیز یک پنالتی مهار کرد تا همچنان برتری برای سپاهان باشد. در دقایق ابتدایی این نیمه سپاهان تیم برتر میدان بود و در حمله و دفاع قرص و محکم ظاهر شد و برتری خود را به سه امتیاز افزایش داد. از طرفی درخشش سیاوشی نیز مزید بر علت شد تا سپاهان بتواند دست بالا را در بازی بگیرد. پس از گذشت ۱۰ دقیقه از آغاز این نیمه تیم شهید شاملی به خود آمد و با چند حمله مثمر ثمر توانست اختلاف به حداقل کاهش دهد. اما این پایان ماجرا نبود و سپاهانی‌ها روی هشیاری خود در ضد حملات بار دیگر اختلاف را به سه امتیاز افزایش دادند تا رجبی مجبور به استفاده از وقت استراحت شود.

اما این وقت استراحت هم فایده نداشت و این سپاهان بود که عملکرد بسیار بهتری نشان داد و اختلاف به پنج امتیاز افزایش یافت. در این دقایق رحیمی‌زاده با تعویض‌های مثمر ثمر خود توانست کنترل بازی را در دست گیرد و برتری را به حریف دیکته کند. پس از خطاهای پر تعداد بازیکنان سپاهان و ایجاد وقفه در بازی شهید شاملی توانست اختلاف را کاهش دهد، در این زمان درخشش دروازه‌بانان سپاهان بود که به کمک زردپوشان آمد تا همچنان برتری از آن این تیم باشد. درخشش سپاهان تا دقایق پایانی بازی ادامه داشت و شاگردان رحیمی‌زاده توانستند در نهایت این بازی را با نتیجه ۲۳ بر ۱۹ به سود سپاهان به پایان رسید.

حواشی

*تعدادی از هواداران دو تیم در ورزشگاه حضور دارند و مشغول تشویق تیم خود هستند.

*بازیکنان و کادرفنی دو تیم پیش از آغاز مسابقه برخورد گرمی با یکدیگر داشتند.

*چندی از پیشکسوتان و ملی‌پوشان هندبال کشور از جمله الله‌کرم استکی از نزدیک بازی را تماشا می‌کنند.

*برخورد بین بازیکن دو تیم در ابتدای بازی باعث شد تا داور به این بازیکنان اخطار جدی بدهد.

*مربیان دو تیم همواره با شور و حرارت بسیار زیاد مشغول هدایت تیم خود هستند.

*برخوردی بین کرمیان و سیاوشی پیش آمد که با برخورد خوب دو بازیکن با اخلاق تیم ملی ختم به خیر شد.

*برخورد بین دو بازیکن حریف در نیمه دوم باعث شد تا بازی کمی به حاشیه رانده شود و داور دو بازیکن را برای دو دقیقه از زمین بازی اخراج کرد.

*مجتبی حیدرپور به دلیل اعتراض به داوری دو دقیقه از بازی تعلیق شد.

*وحید مسعودی در دقیقه ۲۲ به دلیل خطا روی بازیکن حریف با کارت قرمز داور جریمه شد و تیم سپاهان مجبور شد برای دقایقی با یک بازیکن کمتر بازی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =