سپاهان و استقلال

سپاهان و استقلال در مسابقات لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر، امروز، چهارشنبه از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان به مصاف تیم فوتبال استقلال رفت. این بازی اولین بازی دو تیم پس از وقفه طولانی لیگ برتر به دلیل برگزاری مسابقات آسیایی است، در این فاصله سپاهان شش بازی فشرده در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد و با کسب نتایج نه چندان مطلوب از دور رقابت‌ها کنار رفت و از طرف دیگر استقلال از شرایط مسابقه به دور بود. این بازی در نهایت با گل‌های دانشگر و گولسیانی و با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: رشید مظاهری، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال الدین علیمحمدی (دقیقه ۸۷_ مسعود ریگی)، سروش رفیعی (دقیقه ۷۷ _ میلاد جهانی)، محمدرضا حسینی (دقیقه ۷۷ _ سجاد شهباززاده)، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو.
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب تیم استقلال: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، عارف غلامی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس (دقیقه ۴۶ _ سعید مهری)، صالح حردانی (دقیقه ۵۸_ وریا غفوری)، جعفر سلمانی، امیرحسین حسین‌زاده (دقیقه ۷۶_ ارسلان مطهری)، کوین یامگا (دقیقه ۸۷_ آرمان رمضانی) و رودی ژستد (دقیقه ۵۸_ سبحان خاقانی).
سرمربی: فرهاد مجیدی

تیم داوری: موعود بنیادی فرد، علی میرزابیگی، فرهاد مروجی و عباس راکی.

گل‌ها: محمد دانشگر (استقلال) و گیورگی گولسیانی (سپاهان)

شرح گل

دقیقه ۶؛ محمد دانشگر (سپاهان صفر _ استقلال ۱): استقلالی‌ها ضربه کرنر را کوتاه کار کردند و توپ را به سلمانی رساندند، او نیز ارسال بلند به محوطه جریمه سپاهان داشت و محمد دانشگر بالاتر از مدافعان سپاهان با یک ضربه سر دقیق توپ را داخل چهارچوب فرستاد.

دقیقه ۱۳؛ گیورگی ولسیانی (سپاهان ۱ _ استقلال ۱): سید محمدرضا حسینی روی یک ضدحمله مثل برق و برد از مدافعان حریف فرار کرد و با حسین حسینی تک به تک شد، در نهایت طی برخورد بین دو حسینی پنالتی به سود سپاهان اعلام شد و این توپ را گولسیانی تبدیل به گل کرد.

گزارش بازی

نیمه اول: برخوردهای بازیکنان دو تیم از همان دقایق ابتدایی نوید یک بازی محکم و فیزیکی را می‌داد. از دقایق ابتدایی سپاهان سعی داشت طبق روال همیشگی خود با پاس‌های متوالی نبض بازی را در دست بگیرد و استقلالی‌ها نیز روی به توپ‌های بلند آورده بودند. اما بیش از هرچیز در دقایق ابتدایی برخوردهای بازیکنان و وقفه‌های بازی بود که خودنمایی می‌کرد. دو تیم در ارائه برنامه‌های خود ناتوان بودند و در آن دقایق ابتدایی جو احساسی حاکم بر بازی بر بازی منضبط غلبه می‌کرد، این موضوع در تیم سپاهان نیز صادق‌تر بود و این تیم گل اول بازی را خیلی زود دریافت کرد. استقلال نیز با ارسال‌های بلند روی محوطه جریمه بهم ریخته سپاهان، بارها و بارها خطرآفرین شد. در این دقایق سرعت بازی بسیاز زیاد بود و سپاهان روی نفوذ محمدرضا حسینی توانست به پنالتی و گل دست پیدا کند تا خیلی زود بازی به تساوی بکشد. پس از این اتفاقات، بازی کمی از تب و تاب افتاد، اما باز هم سپاهان موقعیت‌های خوبی داشت که با بی دقتی روی پاس‌های آخر به نتیجه‌ای نرسید. از طرفی استقلال نیز روی توپ‌های بلند و شوت‌های از راه دور موقعیت‌های جسته گریخته‌ای داشت. این روند تا پایان این نیمه ادامه داشت و در نهایت دو تیم در این نیمه به تساوی رضایت دادند.

نیمه دوم: در این نیمه بازی بار دیگر از سرعت و جذابیت بالایی برخورددار بود و دو تیم حملات بسیار زیادی در دقایق ابتدایی این نیمه داشتند. سپاهان با ارائه یک بازی مالکانه بارها و بارها به دروازه استقلال نزدیک و خطرآفرین شد و از طرفی استقلال نیز با نفوذ از کناره‌ها و ارسال توپ‌های بلند مدافعان سپاهان را به دردسر انداخت. از طرفی دو تیم روی ضربات شروع مجدد نیز توانستند به خوبی موقعیت سازی کنند و شرایط ایده‌آلی رقم بزنند. در ابتدای این نیمه مجیدی سه تعویض انجام داد و با ورود سبحانی، مهری و غفوری توانست به بازی توازن ببخشد و سمت راست استقلال را فعال‌تر کند. در دقایق میانی این نیمه بازی دچار افت محسوسی شد و توپ بیشتر در میانه زمین و بین هافبک‌های دو تیم گردش داشت، اما رفته رفته این سپاهان بود که توانست خود را به دروازه حریف نزدیک کند و موقعیت داشته باشد. در نهایت تعویض‌های دو سرمربی نیز فایده نداشت و دو تیم به تساوی یک گله رضایت دادند.

دقایق حساس

*دقیقه ۴: ارسال بلند سروش رفیعی در نقطه کور مدافعان استقلال به حسینی رسید، اما ضربه سر حسینی به اختلاف کمی از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت.

*دقیقه ۵: یامگا در شلوغی محوطه جریمه صاحب توپ شد، اما مدافعان سپاهان اجازه ندادند که ضربه او تکمیل شود و یک کرنر برای استقلال به دست آمد.

*دقیقه ۹: کرنر ارسالی سپاهانی‌ها با دخالت مدافعان استقلال دفع شد.

*دقیقه ۱۱: خروج اشتباه مظاهری روی یکی از ارسال‌های بلند بازیکنان استقلال نزدیک بود خطرساز شود که با هوشیاری مدافعان این توپ دفع شد.

*دقیقه ۱۵: شوت از راه دور مغانلو با اختلاف زیاد از بالای دروازه حسینی به بیرون شد.

*دقیقه ۳۳: پاس در عمق عالی نورافکن در جناح راست توپ را به حسینی رساند و هافبک سپاهان با یک سانتر بی‌نقص مغانلو را صاحب توپ کرد، اما ضربه سر این بازیکن دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

*دقیقه ۴۰: شوت زمینی سلمانی با واکنش رشید مظاهری مواجه شد و در اختیار دروازه بان سپاهان قرار گرفت.

*دقیقه ۴۲: برخورد اتفاقی توپ به یامگا توپ را در راه چهارچوب در اختیار مظاهری قرار داد.

*دقیقه ۴۴: امید نورافکن از میانه‌های زمین شوتی به سمت دروازه حسینی زد که این توپ با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

*دقیقه ۴۵: نورافکن یک بار دیگر اقدام به شوت زنی کرد که ضربه زمینی او به بیرون رفت.

*دقیقه ۵۰: ارسال خطرناک سلمانی از سمت راست دروازه سپاهان به هیچ یک از بازیکنان استقلال نرسید.

*دقیقه ۵۳: ارسال‌های متوالی محمدرضا حسینی با ایستادگی مدافعان و دروازه‌بان استقلال به مهاجم سپاهان نرسید.

*دقیقه ۵۵: روی یک ارسال‌ها از جناحین، ژستد در محوطه شش قدم صاحب توپ شد که با ایستادگی نژادمهدی ضربه مهاجم استقلال راهی به چهارچوب نداشت.

*دقیقه ۵۹: ضربه سر محکم مغانلو روی کرنر ارسالی رفیعی با اختلاف کمی از بالای دروازه حسینی به بیرون رفت.

*دقیقه ۷۰: روی نفوذ خوب بازیکنان سپاهان، محمدرضا حسینی در جناح راست صاحب توپ شد که ضربه او در محوطه جریمه به مغانلو نرسید و مدافعان حریف توپ را دفع کردند.

*دقیقه ۷۶: شوت محکم نورافکن از زاویه بسته با اختلاف کم به بیرون رفت و راهی به چهارچوب نداشت.

*دقیقه ۸۱: استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی از فاصله نسبتا دور نسبت به دروازه سپاهان شد که این این توپ را برخورد به مدافعان در اختیار رشید مظاهری قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =