• ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
  • کد خبر: 24636
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس بازار سرمایه بازار سهام

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: این شرکت همزمان با عید سعید فطر، پرداخت سود سنواتی سهامداران بازار سرمایه را آغاز کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، بعد از اعلام سازمان بورس درخصوص الزام شرکت ها برای پرداخت سود سهامداران از طریق سامانه سجام، تعیین تکلیف پرداخت سودهای رسوب شده از جمله مسایلی بود که مورد تاکید فعالان بازار قرار گرفت و خواستار تصمیم گیری هر چه سریعتر سازمان بورس برای پرداخت این سودها به حساب سهامداران بودند.

به دنبال این خواسته سهامداران و فعالان بازار، هفته گذشته «محسن انصاری مهیار» مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه‌ای از اجرا شدن فرآیند پرداخت مطالبات سنواتی سهامداران (سودهای رسوب‌شده) همزمان با عید سعید فطر خبر داد.

در این اطلاعیه آمده بود: به منظور تسهیل امور سهامداری و در جهت رعایت کامل قوانین و مقررات از جمله ماده ۲۴۰ لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت، این سازمان در راستای فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تعیین تکلیف سودهای سنوات قبل سهامداران اقدام کرده است.

در این اطلاعیه اعلام شده بود: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از طریق شرکت‌ها و استفاده از اطلاعات سجامی سهامداران، امکان پرداخت مطالبات سنوات قبل سهامداران را از ۱۴ اردیبهشت ماه امسال مقارن با عید سعید فطر مقرر فراهم کرد.

با توجه به انتشار این اطلاعیه و انتظار سهامداران برای پرداخت سودهای رسوب شده خود، محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از آغاز واریز این سودها همزمان با عید سعید فطر خبر داده و اعلام کرده است: دریافت سود سنواتی شرکت ها یکی از مهم ترین دغدغه ها و مطالبات سهامداران در طول سال های اخیر بود که خوشبختانه شرکت سپرده گذاری مرکزی زیرساخت های فنی لازم را برای رفع این مشکل فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: یکی از شرکت های سرمایه گذاری، نخستین شرکتی است که امروز سود سنواتی سهامداران خود را از طریق سمات پرداخت کرد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: از ۱۹ هزار و ۹۰ سهامدار این شرکت سرمایه گذاری، ۱۲ هزار و ۴۸۸ نفر در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت نام کرده بودند که سود سنواتی این افراد به مبلغ بیش از ۱۸ میلیارد ریال امروز به حسابشان پرداخت شد.

باغستانی ادامه داد: شرکت سپرده گذاری مرکزی این آمادگی را دارد که سودهای سنوات گذشته شرکت ها را دریافت و به حساب سهامداران واریز کند که به طور حتم این موضوع منجر به افزایش رضایتمندی سهامداران خواهد شد.

مدیرعامل سمات از سهامدارانی که تاکنون ثبت نام و احراز هویت خود را در سامانه سجام انجام نداده اند، خواست هر چه سریعتر این اقدام را انجام دهند تا این شرکت امسال بتواند سود مجامع و مطالبات سنواتی سهامداران را از طریق اطلاعات این سامانه پرداخت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =