محصول قلع اندود فولاد مبارکه

رکوردها و موفقیت‌های کسب شده توسط شرکت فولاد مبارکه از ابتدای سال و تاثیر نگاه مثبت مدیریتی این شرکت به‌عنوان یک سازمان پیشرو، از نگاه مسئولین و دیگر فعالان این حوزه نیز دور نمانده و اسباب تقدیر آنها را فراهم آورده است.

به گزارش ایراسین به نقل از معدن‌نامه، شرکت فولادمبارکه از آنجا که یک بنگاه کاملا تولیدی است، دغدغه اصلی خود را بر تولید کیفی و دانش‌پایه قرار داده و از حیث تمرکز بر حوزه به‌کارگیری توانمندی‌های داخلی، با شرکت‌های دانش‌بنیان تعامل دارد. فولادمبارکه ، صنعتی صنعت‌ساز است و محصولات آن روانه صنایع پایین‌دستی می‌شود، بنابراین افزایش تولید این شرکت سبب تامین به موقع خوراک صنایع پایین‌دست خواهد بود و به الطبع به‌طور مستقیم به اشتغال‌زایی بالاتری منتهی خواهد شد.

شرکت فولاد مبارکه برای امسال تولید ۶.۹ میلیون تنی فولاد را در نظر دارد که با رشد تولید نسبت به سال گذشته همراه خواهد بود. این شرکت طی سال‌های گذشته با تمرکزی که روی مجموعه اقدامات مبتنی بر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان داشته، گام‌های بسیار موثری برای بهره‌گیری از توان این شرکت‌ها برداشته است.

این شرکت از ابتدای سال ۱۴۰۱ در حوزه تولید، رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده است. فولادمبارکه اصفهان با رعایت استانداردهای زیست محیطی نزدیک به ۳۰ رکورد را درهمین ابتدای سال در کارنامه خود به ثبت رسانده است. در سال گذشته با افزایش بهره‌وری بدون سرمایه‌گذاری مضاعف ظرفیت تولید را افزایش داد، رکورد تولید ۷۵۱ هزار و ۱۰۰ تن تختال در فروردین‌ماه که به میزان ۳۱ هزار تن (۵.۵درصد) بیشتر از رکورد قبلی بوده است نمونه ای از افزایش تولید این شرکت با افزایش بهره‌وری سرمایه‌های انسانی است.

رکورد تولید ۷۵۱ هزار و ۱۰۰ تن تختال در فروردین‌ماه، رکورد تولید ماهیانه در واحد احیا مستقیم شماره ۱ به میزان ۴۸۳ هزار و ۹۳۰ تن آهن اسفنجی و در واحد احیا مستقیم شماره ۲ به میزان ۲۶۸ هزار و ۴۲۰ تن آهن اسفنجی در ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه، تولید ۵۰۴ هزار و ۳۲۲ تن کلاف گرم، رکورد تولید ۲۰ هزار و ۷۱۵ تن کلاف سرد و … در ماه ابتدایی سال مواردی از رکوردهای شرکت است که گویای شروع پرقدرت و هدفمند فولادمبارکه می باشد.

تلاشگران فولاد مبارکه در سال جدید با ثبت رکوردهای روزانه و ماهیانه تولید، گام بلندی در ارتقای تولید فولاد کشور برداشتند و نشان دادند که با افزایش بهره‌وری می‌توان ظرفیت تولید را افزایش داد و کشور را از واردات محصولات بی‌نیاز کرد. دستیابی به این موفقیت‌ها نشانگر لبیک تلاشگران فولاد مبارکه به منویات رهبر معظم انقلاب از ابتدای سال ۱۴۰۱ با عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است.

برآیند رکوردها و موفقیتهای کسب شده از ابتدای سال و تاثیر نگاه مثبت مدیریتی این شرکت به‌عنوان یک سازمان پیشرو نشان می‌دهد تا انتهای سال نیز با استفاده از تمامی امکانات موجود، اخبار مثبت این شرکت استمرار خواهد داشت. این اقدامات از نگاه مسئولین و دیگر فعالان این حوزه نیز دور نمانده و اسباب تقدیر آنها را فراهم آورده است.

بهسازی مصرف آب و سازگاری با محیط زیست؛ اقدامی فاخر

محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم شریف خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فولادمبارکه به لحاظ جغرافیایی در استان اصفهان واقع است اما مجموعه‌ای ملی و کارخانه‌ای با مالکیت ملی است و منافع آن نیز به صورت ۱۰۰درصدی به سهامداران آن که بازنشستگان، سهامداران عدالت و … هستند، تعلق می گیرد. این شرکت نه تنها برای استان اصفهان اشتغال‌آفرینی داشته بلکه بخش عمده‌ای از اشتغال کشور را پوشش داده و درآمد این مجموعه یک درآمد ملی است و صرفاً به استان اصفهان اختصاص ندارد، بنابراین نباید این برداشت ایجاد شود که درآمد فولاد مبارکه در اصفهان هزینه می‌شود بلکه منافع و درآمد این شرکت در کل کشور توزیع می گردد.

نماینده مردم خمینی‌شهر اظهار کرد: فولادمبارکه به لحاظ اینکه در استان اصفهان واقع شده است مطابق هر شرکت دیگری از آب استان استفاده کرده و امکان ایجاد آلودگی‌هایی نیز دارد و نکته مثبت فولاد مبارکه این است که سعی در به حداقل رسانی این موارد را دارد.

وی افزود: عملکرد این شرکت در حوزه صنعت خوب بوده و مدیریت این شرکت نیز عملکرد مثبتی داشته است. فولادمبارکه هم در حوزه تولید و هم در زمینه به روزآوری فناوری پیشتاز بوده است.

نقدعلی با اشاره به تصفیه و بازچرخانی آب در شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این مجموعه با بهینه‌سازی مصرف آب در فرایندهای تولید فولاد، جمع‌آوری و استحصال پساب شهری و همچنین تصفیه و بازچرخانی پساب صنعتی علاوه بر ارتقای سطح بهداشت و حفظ محیط زیست میزان وابستگی به آب خام را به شدت کاهش داده است.

وی اشاره کرد: اقدامات این شرکت در خصوص بهسازی مصرف آب و سازگاری با محیط زیست نمونه ای منحصر به فرد و اقدامی فاخر است.

وی در آخر عنوان کرد: در بحث مسئولیت اجتماعی نیز بهتر است همچون فعالیت صنعتی شرکت، مزه این موفقیت‌ها در صنعت به کام مردم اصفهان نیز باشد.

فعالیت در قالب مسئولیت اجتماعی فارغ از بازی سیاسی

شرکت‌های صنعتی وابسته به ماهیت شرکت از منابع استانی که به لحاظ جغرافیایی در آن حضور دارند بهره میبرند و در مقابل در رفع آلودگی‌های ایجاد شده و به حداقل رسانی آسیب‌ها دست به اقداماتی می زنند و همچنین اقدامات خیرخواهانه برای انتفاع مردم استان انجام میدهند. فولاد مبارکه علاوه بر رکوردهای تولید و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم از این رسالت نیز غافل نمانده است.

امیرحسین بانکی پورفرد، نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عملکرد مدیریت جدید فولاد مبارکه خوب بوده است. ایشان که مدیری جوان و انقلابی هستند، عملکردی سالم داشته و به صورت کلی رضایتمند فعالیت کرده اند.

وی افزود: اقدامات فولادمبارکه در قالب مسئولیت اجتماعی نیز مناسب بوده این شرکت با حمایت‌هایی که از پروژه های مرتبط با صرفه جویی آب بوده، مسیر درستی را پیش گرفته است.

نماینده اصفهان خاطرنشان کرد: تاکید ما بر فعالیت در قالب مسئولیت اجتماعی فارغ از بازی سیاسی است که مدیریت فولادمبارکه بر آن قائل است و سلامت رفتاری ایشان در آن نمود دارد.

بانکی پورفرد اظهار داشت: درخواست ما از تمام شرکت‌های صنعتی استان این است که اقدامات در قالب مسئولیت اجتماعی عام المنفعه بوده و سازوکاری شفاف داشته باشد تا این رسالت اجتماعی از هدف اصلی خود دور نشود و انتفاع مردم را فراهم نماید و درخدمت سفارش شخص نباشد، موضوعی که به نظر می رسد در حالت فعلی در فولاد مبارکه رعایت می گردد.

از ظرفیت شهرستان‌های استان اصفهان استفاده شود

حسین محمد صالحی نماینده مردم شریف فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای عنوان کرد: تغییر مدیریتی فولاد مبارکه سبب بهبود فعالیت‌های شرکت بوده و ارتباطات با این شرکت تسهیل گردیده است.

وی افزود: این شرکت روند خوبی را آغاز کرده است و در مسیر درستی حرکت می کند. پیشنهاد ما برای فولاد مبارکه استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت شهرستان‌های استان است.

نماینده مردم شریف فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته در بحث شناسایی معادن موجود در شهرستان‌های استان اصفهان به خوبی ورود نشده است که می تواند ظرفیت‌های جدیدی برای فولاد مبارکه ایجاد نماید.

.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =