• ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
  • کد خبر: 24592
  • readingTime: ۲ دقیقه
فینال لیگ بسکتبال/ ذوب آهن شهرداری گرگان

چهارمین دور از فینال لیگ برتر بسکتبال ایران بین دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و شهرداری گرگان برگزار شد و گرگانی‌ها به عنوان قهرمان لیگ بسکتبال معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازی چهارم از پنج بازی مرحله فینال لیگ بسکتبال کشور از ساعت ۲۰:۳۰ امشب، یکشنبه در تالار بسکتبال ورزشگاه آزادی برگزار شد. در سه بازی قبلی ذوب‌آهن به یک پیروزی و شهرداری گرگان به دو پیروزی دست پیدا کرده بودند. شهرداری گرگان با ‌کسب برتری در این بازی به عنوان قهرمان لیگ برتر لقب گرفت. 

شرح بازی

کوارتر اول (ذوب‌آهن ۱۵ _ شهرداری گرگان ۱۵): دو تیم که بعد از سه بازی پیاپی شناخت خوبی از یکدیگر پیدا کرده بودند، در این کوارتر پا به پا پیش رفتند. دو تیم به خصوص ذوب‌آهن در دفاع و حمله عالی ظاهر شدند و تنها نقش بازیکنان باکیفیت در امتیازگیری‌ها تعیین کننده بود. در نهایت در این کوارتر دو تیم شانه به شانه پیش رفتند.

کوارتر دوم (ذوب‌آهن ۱۹ _ شهرداری گرگان ۲۸): همچون بازی قبل، ذوب‌آهن در ابتدای این کوارتر قافیه را به حریف باخت و تاریخ در کوارترهای ناموفق دوم برای این تیم تکرار شد. درخشش پری پتی و محمد جمشیدی باعث شد تا شهرداری گرگان یکی پس از دیگری امتیازها را کسب کند، اما از طرفی قهر سبد کار ذوبی‌ها را سخت کرده بود. در میانه این کوارتر اختلاف امتیاز به ۱۲ رسید. در ۵ دقیقه دوم این کوارتر شرایط برای ذوب‌آهن بهتر شد و این تیم توانست به بازی خود سر و شکل بهتری بدهد تا اختلاف امتیاز کاهش یابد؛ اما باز هم پری پتی در دقیقه آخر تفاوت‌ها را رقم زد و با کسب ۵ امتیاز اختلاف امتیاز را به ۷ امتیاز رساند. 

کوارتر سوم (ذوب‌آهن ۲۳ _ شهرداری گرگان ۲۹): نیمه دوم فینال لیگ برتر با دقایقی تاخیر آغاز شد و ذوب‌آهن در اعتراض به جانمایی تماشاگران گرگانی وارد زمین نشدند. در نهایت این اختلاف با ورود جواد داوری ختم به خیر شد و دو تیم وارد زمین شدند. شرایط در این کوارتر هم تفاوتی نداشت و بار دیگر شهرداری گرگان بهتر از حریف ظاهر شد و برتری خود را تثبیت کرد. اما این پایان ماجرا نبود و ذوبی‌ها خیلی زود به خود آمدند و با درخشش ارسلان و اکبری بار دیگر نبض بازی را در دست گرفتند. این شرایط تقریبا تا پایان کوارتر برقرار بود و در پایان این کوارتر نتیجه کلی بازی ۶۲ بر ۵۷ به سود گرگانی‌ها به پایان رسید.

کوارتر چهارم (ذوب‌آهن ۳۱ _ شهرداری گرگان ۳۳): اوج هیجان فینال در این کوارتر رخ داد، دوتیم با سرعت و صلابت بالایی وارد کوارتر آخر شدند و بار دیگر این ذوبی‌ها بودند که توانستند خود را به حریف نزدیک کنند، اما درخشش پی در پی الماسی به نام پری پتی اجازه نمی‌داد تا امتیازها برابر شود. در دو سه دقیقه پایانی بازی به حاشیه رانده شد و دوتیم بازی سنگینی را انجام می‌دادند. برای لحظاتی روی اشتباه عجیب مدافعان گرگان اختلاف به دو امتیاز رسید تا اوج حساسیت در دو دقیقه پایانی بازی باشد. در این لحظات سه امتیازی پذیرفته و تعارف تور و سبد روی سه امتیازی مشایخی بار دیگر برتری خوبی به گرگان داد.  در دقیقه آخر هم پری پتی درخشید تا جام در گرگان بماند. 

با این نتیجه شهرداری گرگان با برتری سه بر یک در فینال‌ها بار دیگر قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =