• ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
  • کد خبر: 24449
  • readingTime: ۶ دقیقه
سپاهان الدحیل

سپاهان در آخرین بازی آسیایی خود به مصاف الدحیل رفت و با قبول یک شکست سنگین از دور رقابت‌های کنار رفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان ایران در آخرین بازی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲، امروز، سه شنبه از ساعت ۲۱:۴۵ در ورزشگاه ملک عبدالله شهر البریده عربستان به مصاف تیم فوتبال الدحیل قطر رفت و در نهایت با نتیچه پنج بر دو برابر حریف خود شکست خورد. با این نتیجه ماجراجویی سپاهان در آسیا به پایان رسید.

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، گیورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، مسعود ریکی (دقیقه ۶۳_ یاسین سلمانی)، جلال‌الدین علی‌محمدی، سروش رفیعی، میلاد جهانی، سید محمدرضا حسینی (دقیقه ۶۳_ رضا میرزایی) و سجاد شهباززاده.
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب تیم الدحیل: ‌شهاب ممدوح، محمد موسی علی، محمد علاءالدین، تائه هی نام، محمد النعیمی، مادیبو، فرجانی ساسی، یحیی عفیف، اسماعیل محمد، ادمیلسون جونیور و مایکل اولونگا.
سرمربی: هرنان کرسپو

گل‌ها: مایکل اولونگا (الدحیل)

شرح گل

دقیقه ۱۰؛ مایکل اولونگا (سپاهان صفر _ الدحیل یک): یاران سپاهان در حالی که برای یک ضربه کرنر جلو کشیده بودند، از نام تائه هی و ادمیلسون غافل شدند و روی یک ضد حمله دفاع سپاهانی‌ها فرو ریخت، ستاره کره‌ای الدحیل به راحتی بازیکنان سپاهان را دریبل زد و توپ را در دهانه دروازه به اولونگا سپرد، این مهاجم نیز با یک بغل پا ساده دروازه خالی سپاهان را باز کرد. این گل همچون همیشه از سمت راست دفاعی سپاهان به ثمر رسید.

دقیقه ۲۰؛ محمد نژادمهدی (سپاهان یک _ الدحیل یک):  کرنر ارسالی جهانی پس از برخورد با بازیکنان حاضر در محوطه جریمه، در تیر دوم به نژادمهدی رسید و او نیز توپ را به درون دروازه فرستاد. این ضربه اگرچه توسط دروازه بان الدحیل برگشت داده شد، اما به دلیل رد شدن توپ از خط دروازه و با تشخیص داور گل تشخیص داده شد.

دقیقه ۳۴؛ مایکل اولونگا (سپاهان یک _ الدحیل دو): اولونگا در عمق دفاع سپاهان صاحب توپ شد و پیش از اینکه بازیکنان طلایی پوش بخواهند فکر کنند، با یک ضربه کشنده، برای دومین بار دروازه مظاهری را فرو ریخت تا دومین حمله الدحیلی‌ها در این بازی به دومین گل آن‌ها بدل شود.

دقیقه ۴۲؛ ادمیلسون جونیور (سپاهان یک _ الدحیل سه): بار دیگر سپاهان از سمت راست دفاعی خود گل دریافت کرد؛ این بار جوینور نفوذ کرد، به عرض زد و از پشت محوطه جریمه با یک راکت بی‌نظیر در فوتبال آسیا، توپ را به کنج دروازه مظاهری فرستاد.

دقیقه ۴۹؛ فرجان ساسی (سپاهان یک _ الدحیل چهار):  جونیور از سمپ چپ، در شلوغی محوطه جریمه و درست در دهانه دروازه رشید به ساسی رسید و او با یک ضربه ساده گل چهارم تیمش را به ثمر رساند.

دقیقه ۸۱؛ سروش رفیعی (سپاهان دو _ الدحیل چهار): سپاهان صاحب یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه شد و این توپ را سروش رفیعی به زیبایی هرچه تمام‌تر در کنج دروازه حریف جا داد.

*دقیقه ۸۸؛ ادمیلسون جونیور (سپاهان دو _ الدحیل پنج): ستاره برزیلی الدحیل به راحتی و بدون هیچ مزاحمتی از سمت راست دفاع سپاهان نفوذ کرد و یا یک ضربه ساده دروازه مظاهری را باز کرد.

گزارش بازی

نیمه اول: سپاهان بازی را طوفانی آغاز کرد و در همان ابتدای کار روی نفوذ جهانی و ضربه سر حسینی یک موقعیت عالی به دست آورد که مدافع الدحیل این توپ را از روی خط دروازه برگشت داد. پس از طوفان چند دقیقه سپاهان بازی رفته رفته به تعادل کشیده شد و از تب و تاب اولیه آن افتاد. سپس بار دیگر نبض بازی در دست سپاهان افتاد، آن‌ها روی ضربات شروع مجدد و کرنرها بارها و بارها خطرآفرین شدند، اما روی یک ضد حمله گل اول بازی را دریافت کردند. پس از دریافت این گل، سپاهانی‌ها به خود آمدند و بار دیگر فشار حملات روی دروازه حریف را افزایش دادند و موفق شدند گل تساوی را نیز به ثمر برسانند.

در ادامه این نیمه نیز بار دیگر سپاهان تیم برتر میدان بود و بارها موقعیت‌سازی کرد، اما فرصت‌سوزی‌های نورافکن، شهباززاده و حسینی اجازه نداد تا برتری از آن سپاهان شود. در همین حین، سپاهان روی یک پاس در عمق ساده گل دوم بازی را دریافت کرد، اولونگا بار دیگر با یک ضربه تمام کننده مظاهری را مغلوب ساخت تا برتری به نماینده قطر برسد. اما این پایان ماجرا در نیمه اول نبود و در دقایق پایانی این نیمه، ادمیلسون جونیور با یک ضربه غیر قابل مهار برای بار سوم دروازه سپاهان را باز کرد.

نیمه دوم: در نیمه دوم لشکر بی انگیزه و شکست خورده سپاهان آغاز بسیار بدی داشت و بارها و بارها موقعیت به تیم حریف داد. آن‌ها در ابتدای این نیمه گل چهارم را دریافت کردند تا کاخ آرزوهای آسیایی فرو ریزد و شانس از خانه طلایی پوشان رخت بندد. در اواسط این نیمه سپاهان چند موقعیت دیگر خلق کرد که بار دیگر بی دقتی بازیکنان کار دستش داد و هیچ یک از آن‌ها تبدیل به گل نشد. اگرچه سروش رفیعی در دقیقه ۸۱ اختلاف را با یک ضربه ایستگاهی دیدنی اختلاف را به دو گل کاهش داد، اما این گل هم فایده نداشت و سپاهانی‌ها در نهایت در این بازی شکست خوردند.

دقایق حساس

*دقیقه ۱: سانتر جهانی بلند جهانی روی خط محوطه شش قدم روی سر حسینی فرود آمد، اما ضربه حسینی را عفیف از روی خط دروازه برگشت داد.

*دقیقه ۶: شهباززاده در آستانه موقعیت تک به تک با دروازه‌بان نتوانست کنترل خوبی روی توپ داشته باشد.

*دقیقه ۱۰: ارسال خطرناک جهانی با دخالت مدافعان الدحیل دفع و تبدیل به یک ضد حمله شد.

*دقیقه ۱۳: سپاهان صاحب یک ضربه ایستگاهی از موقعیت مناسب پشت محوطه جریمه حریف شد، نورافکن پشت این ضربه ایستاد و توپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

*دقیقه ۲۲: نورافکن با یک حرکت زیبا در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار گرفت، اما تعلل بیش از حد او باعث شد تا ممدوح پیش از هر ضربه‌ای توپ را جمع کند.

*دقیقه ۳۰: دانیال اسماعیلی‌فر روی پاس زیبای حسینی به عمق دفاع حریف نفوذ کرد و در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار گرفت، اما ضربه او با حضور مدافع حریف همزمان شد و این توپ با دخالت او به بیرون رفت.

*دقیقه ۳۳: امیدنورافکن بار دیگر در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار گرفت، اما این بار هم ضربه او راهی به دروازه نداشت.

*دقیقه ۳۷: نام بار دیگر به راحتی از بازیکنان سپاهان عبور کرد و ارسال او نزدیک بود مستقیما وارد دروازه بشود که مظاهری به موقع توپ را راهی کرنر کرد.

*دقیقه ۳۹: ضربه فنی و بغل پای زیبای حسینی به تیر دروازه ممدوح برخورد کرد و در ریباند نیز شهباززاده درست روبه روی دروازه خالی الدحیل، توپ را به آسمان زد.

*دقیقه ۶۰: توپ در نقطه کور مدافعان الدحیل، به سروش رفیعی رسید و او از فاصله کم با دروازه حریف و در حالی که مزاحمتی هم نداشت، توپ را به آسمان زد تا این موقعیت هم از دست برود.

*دقیقه ۶۳: ادمیلسون روی یک فرار تند و سریع با مظاهری در موقعیت تک به تک قرار گرفت، اما دخالت ریکی باعث شد تا او تعادل خود را از دست بدهد.

*دقیقه ۶۵: رضا میرزایی هم یک موقعیت تک به تک با ممدوح را به ساده‌ترین شکل ممکن از دست داد تا او هم از دیگر بازیکنان سپاهان در بازی از دست دادن موقعیت‌ها عقب نیافتد.

*دقیقه ۸۶: میرزایی در یک موقعیت تک به تک با ممدوح تصمیم گرفت چیپ بزند که ضربه او به راحتی در اختیار دروازه بان قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =