فولاد و الغرافه

تیم فوتبال فولاد خوزستان به مصاف تیم الغرافه قطر رفت و توانست با یک گل در این دیدار به برتری دست یابد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فولاد خوزستان، نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ در پنجمین بازی خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها از ساعت ۴۵ دقیقه بامداد روز شنبه به مصاف تیم الغرافه قطر رفت. این بازی با تک گل شمیبا به سود فولاد ایران به پایان رسید.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم فولاد: شهاب گردان، موسی کولیبالی (دقیقه ۷۸_ مجتبی نجاریان)، عارف آغاسی، مهدی شیری، محمد آبشک، آرش رضاوند (دقیقه ۶۲_ سینا مریدی)، سینا شاه‌عباسی، محمدرضا عباسی (دقیقه ۶۲_ علیرضا کوشکی)، ساسان انصاری، آیاندا پاتوسی (دقیقه ۶۵_ محمدرضا خلعتبری) و لوسیانو پریرا.
سرمربی: جواد نکونام

ترکیب تیم الغرافه: یوسف حسن، تعمین المهزا، عمرو سوراگ، حمام احمد، مهدی تهرت، گابریل پیرس، آندری سویاپاترا، سعید عزت‌الهی، سوفیان حنانی، احمدعلی مختار و احمد علائدین.
سرمربی: آندره‌آ استراماچونی

گل‌ها: لوسیانو پریرا (فولاد)

شرح گل

دقیقه ۱۴؛ لوسیانو پریرا (فولاد یک _ الغرافه صفر): شیمبا روی پاس بی‌نظیر پاتوسی در محوطه جریمه حریف یک موقعیت مطلوب قرار گرفت و با یک ضربه زمینی و سر ضرب توپ را به گوشه دروازه حریف فرستاد.

گزارش بازی

نیمه اول: از همان دقایق ابتدایی تمرکز الغرافه روی پوشش فضاها و دفاع از زمین خودی بود، از این روی تیم فولاد بالا بازی می‌کرد و سعی داشت با گردش توپ در چپ و راست به حریف ضربه بزند. فولادی‌ها با انگیزه و تمرکز بالاتر دقایق ابتدایی بازی را در اختیار داشتند و چند موقعیت خطرناک نیز روی دروازه یاران عزت‌الهی ساخته و پرداخته کردند. نمایش مقتدرانه فولاد تا دقیقه ۱۵ نیمه ادامه دار بود و این تیم در همین لحظات روی حرکت خوب انصاری و پاس بی‌نظیر پاتوسی و ضربه تمام کننده شیمبا به گل اول بازی دست یافت. پس از این گل فولاد بیشتر در حفظ توپ و میدان سعی داشت و در این مهم نیز موفق بود، آن‌ها با ارائه یک بازی منطقی در ابتدا اجازه موقعیت سازی به تیم حریف ندادند و سپس سعی کردند روی حملات حساب شده برتری خود را تثبیت کنند. فولادی‌ها به همین شکل بازی را مدیریت کردند و در نهایت این نیمه را برنده به رختکن رفتند.

نیمه دوم: در نیمه دوم این الغرافه بود که بازی را بهتر آغاز کرد، استراماچونی تیم خود را برای یک بازی رو به جلو و انتحاری برای نیمه مربیان راهی میدان کرده بود. زردپوشان قطری در همان دقایق ابتدایی این نیمه توانستند چند موقعیت روی دروازه حریف ایجاد کنند، اما هشیاری گردان اجازه باز شدن دروازه فولادی‌ها را نداد. با گذشت زمان بار دیگر بازی به تعادل کشیده شد و فولاد توانست نبض بازی را در دست خود بگیرد و به حریف اجازه نزدیک شدن به دروازه‌اش را ندهد. با این حال بار دیگر در ۱۵ دقیقه پایانی بازی این تیم الغرافه بود که نمایش بهتری در حمله داشت و فولاد را مجبور به عقب نشینی کرد. در نهایت فولاد با ارائه یک بازی بهتر به حق خود در این بازی رسید و سه امتیاز را دشت کرد.

دقایق حساس

*دقیقه ۴: سانتر ارسالی بازیکنان فولاد روی یک ضربه شروع مجدد، علی رفم تلاش کولیبالی به این مدافع جلوکشیده اهل مالی نرسید تا این حمله حاصلی نداشته باشد.

*دقیقه ۷: درحالی که ساسان انصاری می‌رفت تا روی پاس خوب پاتوسی دروازه حریف را تهدید کند، انصاری با دخالت مدافع حریف در محوطه جریمه سرنگون شد؛ اما این برخورد توسط داور پنالتی تشخیص داده نشد.

*دقیقه ۱۷: شوت محکم پاتوسی در میانه راه با برخورد به مدافعان الغرافه راهی کرنر شد.

*دقیقه ۳۲: نفوذ بازیکنان الغرافه و پاس در عرض‌ آن‌ها می‌رفت که تبدیل به یک موقعیت خطرناک شود، ما حضور به موقع مدافعان فولاد این اجازه را نداد.

*دقیقه ۴۰: ضربه مهاجم الغرافه در آغوش شهاب گردان آرام گرفت.

*دقیقه ۴۴: شوت محکم گابریل را در شهاب گردان در دو مرحله جمع کرد.

*دقیقه ۴۶: یاران الغرافه صاحب یک ضربه ایستگاهی از موقعیت مناسب شدند، اما این توپ با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

*دقیقه ۵۲: حمله بازیکنان الغرافه توپ را در محوطه جریمه به مهاجم این تیم رساند، اما ضربه او با واکنش خوب گردان همراه بود.

*دقیقه ۷۶: والی محکم بازیکن الغرافه به شکل خطرناکی از کنار دروازه گردان راهی بیرون شد.

*دقیقه ۸۳: خروج به موقع دروازه الغرافه اجازه نداد تا شیمبا صاحب یک موقعیت تک به تک شود.

*دقیقه ۸۶: کوشکی در یک موقعیت مناسبت گل‌زنی قرار گرفت، اما ضربه او با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

*دقیقه ۸۷: مهاجم الغرافه در محوطه شش قدم رو به روی دروازه خالی فولاد قرار گرفت، اما بغل پای او با رشادت شاه‌عباسی همراه بود، بازیکن فولاد مسیر توپ را بست تا بهترین موقعیت بازی برای الغرافه از دست برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =