• ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱
  • کد خبر: 24247
  • readingTime: ۴ دقیقه
سپاهان و التعاون

تیم فوتبال سپاهان ایران به مصاف التعاون عربستان رفته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ در چهارمین بازی خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها از ۴۵ دقیقه بامداد روز سه شنبه به مصاف تیم التعاون عربستان میزبان گروه D رقابت‌ها رفت. این بازی در نهایت با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید تا امید سپاهان برای صعود از گروه بسیار کم شود؛ سپاهانی‌ها در این بازی دو توپ را به تیر دروازه حریف کوبیدند.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، گیورگی گولسیانی، امیدنورافکن، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی (دقیقه ۵۳_ میلاد جهانی)، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۷۸_ جلال علی محمدی)، سروش رفیعی (دقیقه ۴۶_ یاسین سلمانی)، سیدمحمدرضا حسینی (دقیقه ۵۳_ شهریار مغانلو) و سجاد شهباززاده (دقیقه ۷۸_ رضا میرزایی).
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب تیم التعاون: ممتاز البقاوری، یزید البکر، کریستین لویوندوما، سعد یلسم، موتاز حسن (دقیقه ۶۹_ الصبحی)، فرهاد الرشیدی، سمیناه النبیت، اشرف مهدوی، حسن الامیری، رایان الموسی و لآندره کانا.
سرمربی: جان فن دن بروم

تیم داوری:

گل‌ها: سمیناه النبیت (التعاون)، شهریار مغانلو (سپاهان)

شرح گل

دقیقه ۴۷؛ سمیناه النبیت (سپاهان صفر _ التعاون ۱): روی یک غافلگیری در ابتدای نیمه دوم و روی ضعف دفاعی سپاهان از جناح راست، تیم التعاون به گل اول بازی رسید. ارسال زمینی و آرام هافبک التعاون از جناح راست دفاع سپاهان که ضعف این تیم در فاز دفاعی بود، روی تیرک دوم به سمیناه رسید و او به راحتی دروازه خالی سپاهان را باز کرد.

دقیقه ۶۵؛ شهریار مغانلو (سپاهان ۱ _ التعاون ۱): حرکت زیبای یاسین سلمانی، میلاد جهانی را در جناح چپ صاحب توپ کرد، او نیز با یک پاس در عمق شهریار را در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار دارد و مغانلو درازکش روی زمین با یک ضربه دقیق گل مساوی را به ثمر رساند.

گزارش بازی

نیمه اول: دو تیم در ابتدا سعی در ارائه یک بازی تهاجمی داشتند و بازی در دقایق ابتدایی از سرعت خوبی برخورد بود. در این دقایق چند موقعیت التعاون داشت، اما مهم‌ترین موقعیت بازی نصیب شهباززاده شد که ضربه این بازیکن با بد شانسی به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و راهی به چهارچوب نداشت. التعاون در این بازی سعی از نفوذ از کانال‌های کناری و ارسال در محوطه جریمه سپاهان داشت که این تکنیک آن‌ها در چند صحنه برای سپاهان دردسر ساز شد. از طرفی در چند صحنه پاس‌های در عمق التعاونی‌ها باعث خراش قلب دفاعی سپاهان شد، اما درخشش مظاهری اجازه نداد تا دروازه سپاهان در این صحنه‌ها باز شود.

رفته رفته بازی به تعادل کشیده شد و از آن سرعت ابتدایی نیمه اول کاسته شد؛ توپ بیشتر در میانه میدان در گردش بود و جنگ بین هافبک‌های دو تیم شکل گرفت. دو تیم در دقایق میانی نیمه اول تمرکز خود را بر کارهای دفاعی گذاشتند و در این دقایق سپاهانی‌ها روی چند ضد حمله موفق به خلق موقعیت شدند اما ضربات آخر بزیکنان این تیم دقت لازم را نداشت. در نیمه اول التعاون با نفوذهای سمیه و کانا از سمت چپ زمین خود و سمت راست دفاعی سپاهان، بارها خطرساز شد. از طرفی سپاهان نیز چندین فرصت خطرناک داشت که می‌توانست به راحتی برای این تیم گل به ارمغان بیاورد.

نیمه دوم: این نیمه با گل غافلگیر کننده التعاون در همان دقایق ابتدایی آغاز شد، گلی که روی ضعف جناح راست دفاع سپاهان اتفاق افتاد. التعاون در نیمه اول نیز از جناح راست دفاع سپاهان نفوذهای زیادی داشت و این تیم را اذیت کرد، آن‌ها در نهایت از همین جناح نیز به گل رسیدند. سپس با تعویض‌های نویدکیا نبض بازی به دست سپاهان افتاد و بازیکنان این تیم روی شروع‌های مجدد چند خلق موقعیت داشتند، اما هیچ یک راه به جایی نبرد از طرفی شهریار نیز یک توپ را به تیر دروازه حریف کوبید. سپاهانی‌ها مزد بازی برتر خود در دقایق میانی این نیمه را بالاخره گرفتند توانستند با ضربه مغانلو به گل برسند.

فشار حملات سپاهان در ادامه این نیمه نیز ادامه داشت، اما بازیکنان این تیم با فرصت سوزی بسیاری از موقعیت‌ها را از دست دادند. در پانزده دقیقه پایانی با تعویض‌های تیم التعاون بازی کمی به تعادل کشیده شد و این تیم با فشار سنگین توانست کمی از فشار حملات سپاهان کم کند. با این حال سپاهان با درخشش جهانی از سمت چپ بارها نفوذ کرد که این نفوذها به نتیجه‌ای نرسید و با ایستادگی مدافعان التعاون راه به جایی نبرد.

دقایق حساس

*دقیقه ۲: شوت بازیکن التعاون در اختیار رشید مظاهری قرار گرفت.

*دقیقه ۸: حرکت تاوامبا روی پاس عالی الرشیدی با حضور به موقع رشید مظاهری دفع شد.

*دقیقه ۹: شهباززاده روی پاس حسینی با دروازه‌بان التعاون در موقعیت تک به تک قرار گرفت، اما ضربه مهاجم سپاهان به تیر دروازه برخورد کرد.

*دقیقه ۱۱: فهد الرشیدی روی یک پاس عمقی در موقعیت تک به تک با رشید قرار گرفت که واکنش عالی مظاهری اجازه باز شدن دروازه سپاهان را نداد.

*دقیقه ۲۰: سپاهان از جناح راست محوطه جریمه التعاون صاحب یک ضربه آزاد شد، اما ارسال خطرناک رفیعی توسط مدافعان برگشت داده شد.

*دقیقه ۲۸: سوت سهمگین و قدرتمند سمیه با دخالت مظاهری راهی کرنر شد.

*دقیقه ۳۹: ارسال زیبای دانیال اسماعیلی‌فر روی سر شهباززاده نشست، اما ضربه سجاد با برخورد به بازیکنان التعاون با اختلاف بسیار کم نسبت به دروازه راهی کرنر شد.

*دقیقه ۵۲: ایستادگی مظاهری اجازه نداد تا روی یک موقعیت تک به تک درواز ه سپاهان برای بار دوم فرو ریزد.

*دقیقه ۶۰: ضربه سنگین شهیار مغانلو در موقعیت تک به تک با دروازه بان، بار دیگر به تیر دروازه برخورد کرد و راهی به دروازه نداشت.

*دقیقه ۷۰: ضربه سر خطرناک گولسیانی به شکل خطرناکی از بالای دروازه التعاون به بیرون رفت.

*دقیقه ۷۳: شهباززاده در یک موقعیت عالی بین پاس و شوت، شوت‌زنی را انتخاب کرد و ضربه او با اختلاف به بیرون رفت.

*دقیقه ۷۶: شوت پرقدرت نورافکن با اختلاف کمی از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

*دقیقه ۷۹: ضربه سر خطرناک شهریار روی سانتر دیدنی جهانی با اختلاف اندک از چهارچوب به بیرون رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =