• ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
  • کد خبر: 24219
  • readingTime: ۳ دقیقه
سپاهان و التعاون

سپاهان ایران باید بار دیگر در برابر التعاون عربستان به میدان برود، این بازی آخرین شانس سپاهان برای زنده نگه داشتن امید به صعود است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان، یکی از دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ باید در بازی چهارم خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها به مصاف میزبان گروه D یعنی التعاون عربستان برود. سپاهان روز جمعه گذشته نیز در مرحله رفت رقابت‌ها به مصاف التعاون رفت که این بازی با نتیجه سه بر صفر به سود نماینده عربستان به پایان رسید.

سپاهان در آن بازی در دقیقه ۱۰ با تصمیم عجیب و بسیار سختگیرانه داور چینی ۱۰ نفره شد و با اخراج عزت‌الله پورقاز این تیم مجبور شد ۸۰ دقیقه با یک بازیکن کمتر به رقابت بپردازند. از طرفی این اخراج در قلب خط دفاعی سپاهان، محرم نویدکیا را وادار به یک تعویض تدافعی کرد و او یکی از مهره‌های اصلی خود یعنی سیدمحمدرضا حسینی به بیرون کشید تا یک دفاع وسط به تیم خود اضافه کند.

از طرفی در این بازی دریافت یک گل آفساید در نیمه اول و اعلام نشدن پنالتی محرز به سود سپاهان، شرایط را برای این تیم سخت کرد. این اتفاقات حتی باعث شد تا سپاهان به شکل رسمی به داوری این بازی شکایت کند و از سوی فدراسیون فوتبال نامه‌ای به AFC ارسال شد. با این حال سپاهان با قبول این شکست شرایط سختی در گروه خودش پیدا کرد.

در حال حاضر در گروه D رقابت‌ها الدحیل و التعاون با شش امتیاز در جایگاه‌های اول و دوم قرار گرفتند و سپاهان و پاختاکور با سه امتیاز در رده سوم و چهارم هستند تا جنگ صعود روز به روز سخت‌تر و نزدیک‌تر دنبال شود. سپاهان برای زنده نگه داشتن شانس صعود نیاز مبرم به پیروزی در بازی پیش روی مقابل التعاون میزبان دارد که از نعمت حضور هوادار پرشور و حرارت عربستانی نیز بهره می‌برد.

سپاهان _ التعاون/ سنگر آخر صعود

بازگشت دو ستاره به ترکیب

سپاهان در حالی باید در بازی اول خود در دور برگشت رقابت‌های آسیایی به مصاف التعاون برود که ریان الموسی، رهبر خط دفاعی این تیم پس از پشت سر گذاشتن حرومیت به ترکیب بازگشته است. از طرفی تاثیرگذارترین بازیکن و گل‌زن مهره التعاون یعنی لعاندره کانا نیز برای این بازی دردسترس بوده و بر خلاف بازی قبل احتمال بسیار قوی در ترکیب ۱۱ نفره ابتدایی تیمش حاضر باشد تا کار برای خط دفاعی سپاهان سخت‌تر شود.

بدین ترتیب سپاهان علاوه بر ستاره‌هایی نظیر آلوارو مدران اسپانیایی باید حواسش به این دو بازیکن تازه نفس و آماده التعاون نیز باشد که در کنار بازیکنان عربستانی ترکیب ۱۱ نفره قدرتمندی را تشکیل می‌دهند. التعاون تاکنون با زدن پنج گل و دریافت تنها دو گل بهترین تیم گروه از حیث آمار بوده است. آن‌ها اگرچه در جدول ۱۶ تیمی لیگ عربستان در رده سیزدهم قرار دارند، اما تیمی سرحال را راهی مسابقات آسیایی کردند و رهبری آن را نیز به جان فن دن بروم هلندی و نام‌دار سپردند.

سپاهان برای این بازی غیر از عزت‌الله پورقاز همه بازیکنان و مهره‌های خود را در اختیار دارد و احتمالا شاهد همان ترکیب همیشگی تیم باشیم. رشید مظاهری در درون دروازه این تیم خواهد بود، گولسیانی و نژادمهدی در قلب خط دفاعی قرار می‌گیردند و اسماعیلی‌فر و نورافکن نیز در دفاع‌های راست و چپ بازی خواهند کرد. در خط هافبک سپاهان نیز احتمالا محمد کریمی، فرشاد احمدزاده و سروش رفیعی به عنوان سه هافبک میانی حاضر باشند و محمدرضا حسینی و سجاد شهباززاده در نقش دو وینگر کناری باشند. حضور شهریار مغانلو در نوک پیکان حمله تیم نیز تقریبا قطعی است.

سپاهان _ التعاون/ سنگر آخر صعود

بازی سرنوشت‌ساز

محرم نویدکیا، سرمربی سپاهان در نشست خبری پیش از این بازی تاکید کرد که تیمش بازی سرنوشت‌ساز و مهمی رو به روی التعاون خواهد داشت که شکست و پیروزی در این مسابقه می‌تواند دو شرایط کاملا متفاوت برای سپاهان ایجاد کند.

او تاکید کرد که بازیکنانش در این بازی نباید احساساتی شوند و با حفظ نظم و ساختار دفاعی ضمن ارائه یک بازی زیبا به نتیجه دلخواه برسند. نویدکیا در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که تیمش به هیچ وجه دفاعی بازی نخواهد کرد و با کمی تمرکز، دقت و شانس می‌توانند برابر التعاون به نتیجه مطلوب برسند.

از طرفی جان فن دن بروم، سرمربی التعاون نیز دیدار مقابل سپاهان را یک بازی متفاوت نسبت به مصاف قبلی دانست و تاکید کرد که برای انتخاب ترکیب ۱۱ نفره گزینه‌های زیادی دارد که می‌تواند بین آن‌ها تصمیم گیری کند.

او همچنین در واکنش به پرسشی مبنی بر شیوه داوری در بازی قبلی این تیم که شرایط را به سود التعاون رقم زد ترجیح داد سکوت کند و تاکید کرد که وارد مسائل داوری نخواهد شد.

بازی مهم و تعیین کننده سپاهان برابر التعاون از ۴۵ دقیقه بامداد روز سه شنبه ۳۰ فروردین‌ماه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =