کلاف گرم

مدیر ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه گفت: بیش از ۷۰ درصد کلاف گرم مورد نیاز کشور در فولاد مبارکه تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علی حاجیان‌نژاد مدیر ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: در آغازین روزهای سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» غیورمردان ناحیه نورد گرم همگام با سایر نواحی گروه فولاد مبارکه و در راستای اهداف کلیدی شرکت و کشور، با همدلی و همیاری موفق به ثبت رکوردی جدیدی در تولید روزانه کلاف گرم به میزان ۲۰ هزار و ۳۳۵ تن در ۲۰ فروردین‌ماه گردیدند.

وی افزود: در حال حاضر در خط تولید نورد گرم شرکت فولاد مبارکه، بیش از ۷۰ درصد کلاف گرم مورد نیاز کشور تولید می‌شود و چندین سال است که این خط با حداکثر توان خود تولید داشته و از ظرفیت تولید نامی خود عبور کرده است.

وابستگی میزان تولید خط نورد گرم به ترکیب ابعادی و گرید

مدیر ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این خط به دلیل دارا بودن ویژگی تنوع بالای تولید ابعادی (ضخامت و عرض) و امکان تولید گریدهای مختلف، از خطوط منحصربه‌فرد نورد گرم در کشور و منطقه است.

وی اذعان داشت: میزان تولید خط نورد گرم مشابه سایر خطوط، کاملا به ترکیب ابعادی و گریدی برنامه‌ریزی تولید وابسته بوده و در سال‌های اخیر، به‌دلیل گرایش سفارش‌های ورق‌های گرم فولادی به سمت تولید ابعاد و گریدهای بحرانی (ضخامت‌ها و عرض‌های پایین یا ضخامت‌های بالا باکیفیت سخت)، دست‌یابی به رکوردهای تولید و حتی ظرفیت‌های تولید در خط نورد گرم فولاد مبارکه، بسیار سخت و تقریبا غیرممکن گردیده بود.

رکورد فروردین‌ماه مقدمه‌ای برای موفقیت‌های بعدی ناحیه نورد گرم

حاجیان‌نژاد با بیان اینکه مشکلاتی نظیر تعویق اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی خط نورد گرم به دلیل تحریم‌های ظالمانه و بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ در این خصوص مزید بر علت شده بود، گفت: در نخستین روزهای کاری سال جدید، همکاران سخت‌کوش ناحیه نورد گرم با عزمی راسخ نسبت به افزایش تولید و بهبود رکوردهای تولیدی اقدام کردند.

وی تصریح کرد: با تلاش مستمر کارکنان، نخستین گام یعنی کسب رکورد روزانه تولید کلاف گرم در ۲۰ فروردین‌ماه برداشته و برگ زرین دیگری به مجموعه افتخارات گروه فولاد مبارکه افزوده شد. این دستاورد ارزنده اتمام کار نیست و به یاری خداوند، مقدمه‌ای برای موفقیت‌های روزافزون بعدی ناحیه نورد گرم خواهد بود.

موفقیت غرورآفرین، نتیجه همدلی و تلاش شبانه‌روزی

مدیر ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه عنوان داشت: این موفقیت غرورآفرین که نتیجه همدلی و تلاش شبانه‌روزی همکاران در ناحیه نورد گرم اعم از امانی و پیمانکار است، در حالی محقق گردید که شاخص‌های مهم دیگر، ازجمله ایمنی و کیفیت محصولات ناحیه نورد گرم نیز در بهترین وضعیت خود قرار دارند؛ کسب مقام نخست عملکرد ایمنی ناحیه نورد گرم در فولاد مبارکه و اهتمام ناحیه در تولید کلاف‌های کیفی موردنیاز واحدهای استراتژیک کشور، مصداق‌هایی از این امر هستند.

وی در پایان اضافه کرد: این دستاورد مهم را به کلیه همکاران، ذی‌نفعان و شرکای کسب‌وکار گروه فولاد مبارکه تبریک عرض می‌کنیم و از حمایت‌های مدیریت عالی شرکت و سایر مدیریت‌های سازمان و همچنین زحمات بی‌دریغ کلیه همکاران ناحیه نورد گرم و پشتیبانی سایر نواحی و شرکت‌های پیمانکار همکار نورد گرم صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =